Fiat Egea Sedan’a kardeş geldi! #EzberBozanHB sloganıyla tanıtılan Egea HB, Tofaş’ın büyük yatırımı Egea projesinin başarılı çıkışını sürdürmeyi planlıyor.
Tofaş’ın 1 milyarlık dolarlık yatırımla hayata geçirdiği Egea projesi, meyvelerini vermeye devam ediyor. Geçtiğimiz sene satışına başlanan Egea Sedan’ın ülkemizde ve Avrupa pazarlarında yakaladığı yüksek başarıdan sonra bugün, Egea HB’de seri üretimine başlanıyor. Egea HB, iki yıl aradan sonra İtalyan markanın kompakt HB pazarına geri dönüş bileti olma özelliği taşıyor.Egea HB, daha ilk buluşma anından itibaren sedan kardeşinden farklı olduğununun sinyallerini veriyor. Farklı tasarımlı ön tampon, krom detaylar ile sedan kardeşinde sunulmayan LED gün farları, birlikte olduğunuz Egea’nın sedan olmadığının ilk belirtileri. Diğer bir farklılık ise otomobilin neredeyse hiç alçalmadan bagaj kapağına kadar ulaşan tavanı. Böylelikle arka koltuk yolcuları için sedandan daha ferah baş mesafesi sunuluyor. Buna karşın, C sütunun tasarımına gözünüzün alışması bir miktar zaman alıyor. Egea HB’in bagaj kapağının ardındaki 440 litrelik değer ise kompakt HB sınıfının en geniş bagaj hacmi anlamına geliyor.
Egea HB, ülkemizde üç farklı donanım seviyesi ile satılmaya başlandı. Donanım paketlerinin isimleri(Easy Plus, Urban Plus, Lounge Plus) Egea Sedan’dan tanıdık olsa da Plus takısı Egea HB’in sedan kardeşinden daha daha dolu bir donanım listesi ile karşımızda olduğununun ilk işaretini oluşturuyor.Donanım tablosunun en can alıcı kalemlerinden birisini Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Çarpışma Riski Uyarı Sistemi ve Otomatik Acil Durum Frenini barındıran “ileri sürüş destek sistemleri” oluşturuyor. Otomatik Acil Durum Freni dışındaki iki önemli güvenlik donanımını da lansman sırasından deneyimleme imkanı buldum. Ön tamponun altında yer alan radar modülü aracılığıyla çalışan bu sistemlerin oldukça başarılı çalıştığını ve sürücüsüne güven verdiğini belirtebilirim. İleri sürüş destek sistemlerinin opsiyon yerine standart donanım paketleri içerisinde yer alması ise beğenimi kazanan bir diğer detay.
Egea HB’de Egea Sedan’dan farklı olarak sunulan bir diğer donanım ise tablet tarzı 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı. Geri görüş kamerasının görüntüsünün de aktarıldığı ekranda navigasyon yazılımına ve Apple Carplay özelliğine de sahip olmak iserseniz kullanmak isterseniz Navigasyon Paketi opsiyonunu tercih etmeniz gerekiyor.Gelelim Egea HB’in motor seçeneklerine. İtalyan markanın yeni kompakt HB modelli Türkiye’de ikisi dizel, ikisi benzinli olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle satılacak. Benzinli motor gamında 1.4 Fire atmosferik motor ile 1.4 T-Jet turbo benzinli motor yer alacak. Atmosferik ünite 6000d/dak’da maksimum 95 bg güç ile 4500d/dak’da 127 Nm tork üretirken, tubo benzinli motor 5000d/ dak’da 120 bg maksimum güç ile 2500d/dak’da 215 Nm’lik maksimum tork üretiyor. Dizel cephesini oluşturan 1.3 Multijet ile 1.6 Multijet ise sırasıyla 95 bg maksimum güç (4000 d/dak) ve 200 Nm maksimum tork (1500 d/dak) ile 120 maksimum bg (3750 d/dak) 320 Nm tork (1750d/ dak) değerlerine sahip.
Motor gamının en hızlısı, 0-100km/s hızlanmasını 9.6 saniyede tamamalayan 1.4 T-Jet motor olurken iki dizel ünite de 100 g/km’nin altında kalan CO2 salınım değerleri ile çevreci olduklarını gösteriyor.Tüm motorlar şimdilik sadece manuel şanzımanla satılıyor. 1.3 Multijet 5 ileri manuel şanzımanla satılırken diğer tüm motorlar 6 ileri manuel şanzımana sahip. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen 110 bg gücündeki 1.6 litrelik E-Torq motorlu versiyon ile 1.6 Multijet turbo dizel motor seçeneğinin çift kavrama otomatik şanzımanlı(DCT) versiyonu ise sonbaharda Fiat bayilerindeki yerini alacak.
Egea HB, lansman dönemi süresince 53.900TL’den başlayan rekabetçi fiyatlarla satışa satılıyor. 5 yıl/100km garantisi ile müşterilerinin beğenisine sunulan model yüksek donanım seviyesini uygun fiyatıyla sunarak sınıfının en çekici alternatiflerinden olmayı hedefliyor.
YAZI: MERT ALPKOÇAK/BODRUM
0 comments