Cenevre fuarının ilgi çeken markalarından biri olan Fiat standını Egea ailesi tüm fertlerin katılımıyla domine etti. Egea Hatchback ve Station Wagon ise burada ilk kez görücüye çıkan modellerdi.
Egea, sadece Türkiye’de değil, tüm Avrupa’da hedeflenenden çok daha fazla ilgi uyandırdı. Hatta özellikle İtalya’dan gelen yoğun talep nedeniyle Türkiye kotasının bir kısmı da Avrupa’ya ihraç edilmişti. Ekim ayında satışına başlanan Egea sedanın ardından tasarımı sır gibi saklanan hatchback ilk kez kendini Cenevre fuarında gösterdi. Sedan versiyona göre sadece B sütünü sonrası değil, daha farklı bir iç far tasarımı ve özellikle de değişik kokpitiyle sedandan farklılaşan hatchback bu sayede fuarın ciddi anlamda yıldızlarından biri olmayı başardı. Hatchback ile birlikte sergilenen Station Wagon da dinamik tasarımıyla beğeni topladı. Avrupa’da Tipo amblemiyle satılan Egea’nın 5 kapılı hatchback versiyonu 4.37 m’lik boya, 1.79 m’lik genişliğe ve 1.50 m’lik yüksekliğe sahip boyutlarıyla sergilenirken station wagon versiyonsa 20 cm daha uzun. Özellikle 440 litrelik bagaj kapasitesiyle sınıfının en iyisi olan otomobilden fazlasını isteyenler 550 litre kapasiteli SW modele yönlenebilirler.
Egea hatchback’te motor seçenekleri de zengin; üç farklı hacimde üç farklı yakıt kombinasyonuna sahip motor bulunuyor. 95 bg’lik 1.3 litrelik MultiJet ve 120 bg’lik 1.6 MultiJet dizellerin yanında Fire 1.4 95 bg, 1.4 T-Jet 120 bg ve 1.6 E-torQ 110 bg benzinli ünite seçenekleri oluştururken gamı tamamlayan 1.4 T-Jet 120 bg benzinli ve LPG’li versiyonu da es geçmemek gerek. Bu motorlar yine üç farklı şanzımanla güçlerini ön lastiklere aktarıyor. 1.3 MultiJet için 5 ileri, diğerleri 6 ileri manuel yanında otomatik seçenekler olarak 1.6 için tork konvertörlü, 120 bg’lik 1.6 MultiJet için 6-ileri çift kavramalı seçenekler sunuluyor. Easy, Urban ve Lounge adında üç farklı donanım seçeneğine sahip olacak otomobillerin ilk gösterimi için Cenevre’de bulunan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Egea projesini 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirdiklerini hatırlatırken, 2023 yılına kadar 1.2 milyon üretim, 10 milyar dolar ihracat hedeflediklerini de sözlerine ekledi. Tofaş’ın Egea’nın ürün geliştirme aşamalarında önemli rol aldığını ifade eden Cengiz Eroldu, “Tofaş olarak üç yeni modelimizle, oluşan talebi karşılayabilmek için dün 3 vardiyaya geçtik. Üç yeni modelimiz, Tofaş’ı dünyanın pek çok noktasına güçlü bir biçimde taşırken, Fiat markasını da Türkiye’de zirveye çıkartacak. Egea projesinde çalışanlarımız FCA ile çok iyi bir işbirliği gerçekleştirirken muazzam bir performans sergilediler. Ülkemize ve tüm paydaşlarımıza değer yaratma hedefiyle çalışmaya var gücümüzle devam edeceğiz.” Geçtiğimiz yıl Ekim ayında Türkiye pazarına sunulan Sedan gövde tipinin ardından, Cenevre’de dünya prömiyerleri gerçekleşen Hatchback Mayıs, station wagon gövde tipi ise Eylül 2016’da Türkiye’de satışa sunulacak. Station Wagon gövde tipi ise 2 farklı donanım seçeneği ve 1.6 MultiJet 120 bg motorun hem manuel hem de DCT vites tipleriyle satışa sunulacak.
BURAK ERTEM / CENEVRE
0 comments