Dokuzuncu nesil Passat’ın aynı anda birçok farklı ihtiyaç ve beklentiye yanıt vermesi hedeflenmiş görünüyor. Artan boyutları, iddialı iç malzeme kalitesi ve yenilikçi MQB Evo platformu ile dikkat çeken Passat, bir önceki nesline kıyasla tam 144 mm uzayarak, toplam 4.917 mm uzunluğa ulaşmış. Cömert bir iç hacme sahip olan otomobil, önceki nesliyle karşılaştırıldığında arkada 50 mm daha fazla diz mesafesi sunmuş. Ayrıca önceki nesline kıyasla 40 litre daha genişleyerek 690 litreye ulaşan geniş bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1.920 litreye kadar çıkabiliyor. Tüm detayları düşünülerek baştan yaratılan yeni aerodinamik tasarım ve MQB Evo platformunun avantajları sayesinde Yeni Passat’ın hava sürtünme katsayısı 0,31’den 0,25’e düşmüş.
Yeni Passat’ın Elegance ve R-Line donanımlarında standart olarak sunulan 10 odacıklı pnömatik basınçlı masaj özelliğine sahip yeni “ergoActive Plus” elektrikli, hafızalı ve “Varenna” deri ön koltuklar, ısıtma ve havalandırma özelliğine de sahip. Bu donanımlarda aynı zamanda arka koltuklarda ısıtma özelliği de yer alıyor. Otomatik koltuk iklimlendirme modu, koltukların sıcaklık ve nem sensörleri sayesinde soğutma veya ısıtma ihtiyacını algılıyor ve iklimi buna göre kontrol ediyor. Passat ayrıca yeni nesil ses yalıtımlı ön ve yan camlarla katkısıyla da sürücü ve yolcularına oldukça sessiz bir yolculuk vadediyor. Ön kısımda ana far gruplarından Volkswagen logosuna doğru uzanan yatay LED ışık şeridi, yenilenen IQ. LIGHT LED Matrix farlar ve tampondaki geniş hava girişlerinin yanı sıra, yanda keskin omuz çizgileri, geniş cam yüzeyleri ve kaslı çamurlukları güçlü bir siluet oluşturuyor.
Arkada ise Volkswagen logosuna kadar uzanan kesintisiz LED çizgi dikkat çekiyor. Tüm donanım seviyeleri arka tampon tasarımıyla ayrışıyor. R-Line donanım seviyesinde arka tampondaki baklava deseni görünümlü siyah detaylar araca daha sportif bir hava katmış durumda. Elegance donanım seviyesinde ise bu kısımda krom görünümlü detay kullanılıyor. MQB Evo platformunda yükselen Passat, ilerici teknolojileriyle dikkat çekiyor. Gelişmiş Adaptif Şasi Kontrol Sistemi “DCC Pro” ile yol tutuş kabiliyeti ve sürüş konforu bugüne kadar kendi segmentinde tecrübe edilmemiş bir boyuta taşınıyor. Yeni iki valfli süspansiyon sistemi maksimum sürüş dinamikleri ve üst düzey konfor arasında geniş bir yelpaze sunuyor. 55 mm uzayan aks mesafesi ve dengeli direksiyon hassasiyeti sürüş dinamiklerinde dikkat çekici bir iyileşmeyi beraberinde getiriyor.
Yeni Passat’ın hafif hibrit teknolojisine sahip yüksek verimli eTSI teknolojisi sayesinde kinetik enerji elektrik enerjisine dönüştürülmüş. Güç aktarma organlarının kalbini oluşturan 1.5 lt TSI evo2 motor, Gelişmiş Aktif Silindir Yönetimi (ACTplus) ile donatılmış. ACTplus, dört silindirden ikisini motorun çalışma gereksinimine göre mümkün olduğunca sık olarak kapatıyor. İlk 1.5 TSI evo ACT nesline kıyasla, silindirlerin açılıp kapanma süresi ve çalışma sarsıntısı mükemmeli garanti edecek şekilde iyileştirilmiş. 48 V mimari ile tasarlanan eTSI teknolojisi, kompakt bir batarya ile elektrik motorun çalışmasını sağlıyor. Hafif hibrit teknolojisinin bulunmadığı 12 V elektrik mimarisinde tasarlanan araçlarla karşılaştırıldığında, 48 V mimari, frenleme sırasında önemli ölçüde daha fazla enerjinin geri kazanılmasını sağlıyor. 48 V lityum iyon bataryada depolanan enerji, kayışlı marş jeneratörünü çalıştırmak ve DC/DC dönüştürücü aracılığıyla aracın 12V elektrik sisteminin desteklenmesi için kullanılıyor. Su soğutmalı kayışlı marş jeneratörü, alternatör ve marş görevini üstleniyor. Ayrıca sıfırdan kalkış esnasında ve anlık ekstra güce ihtiyaç duyulan zamanlarda, herhangi bir gecikme olmadan 14 kW güç ve 56 Nm ekstra tork desteği sunan kompakt bir elektrik motoru olarak da çalışıyor. Hafif hibrit teknolojine sahip eTSI sistemi, sürücü ayağını gaz pedalından kaldırdığında benzinli motorun tamamen kapatılmasını mümkün kılarak mekanik sürtünmeyi azaltıyor. Sonuç olarak, 0.5 litre/100 km’ye varan daha az yakıt tüketimi sağlanabiliyor.
Passat’ın dokuzuncu nesli yepyeni bir kabin mimarisiyle sürücü ve yolcularını karşılıyor. Yeni Passat, MQB Evo platformu sayesinde “shift by wire” teknolojisini bir vites kontrol kumandasıyla birleştirmiş. DSG vites komutları, direksiyon arkasına yerleştirilen bir vites kontrol kumandası aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Sezgisel kullanım prensibiyle; kol ileri doğru çevrilerek Drive “D”, geriye doğru çevrilerek Rear “R” konumuna alınabiliyor. Park “P” konumu ise, direksiyon kontrol kumandasının yan tarafındaki butona basılarak etkinleştiriliyor. Modüler Bilgi-Eğlence sistemi en yeni nesil MIB4 yazılım tabanında geliştirilmiş. Tüm donanımlarda standart sunulan 12,9 inç boyutundaki yeni sistemde grafik tasarımı, tepki süresi ve ekran çözünürlüğü iyileştirilerek; sezgisel kullanım kolaylığı sunuluyor. Ana ekran tasarımı, artık farklı uygulamaları aynı anda görüntülemeye ve kullanabilmeye olanak sağlıyor. Kişiselleştirilebilir kutucuk yerleşimi sayesinde, dilediğiniz uygulamanın ön izleme ve kısayol görüntüsü ana ekrana taşınabiliyor. Alt kısımdaki aydınlatmalı ve “touch slider” özellikli dokunmatik panel sayesinde, ses ve sıcaklık ayarı kolayca yapılabiliyor. Aynı zamanda çift parmak ile çift dokunuş hareketi yapılarak koltuk ısıtma aktif edilebiliyor.
Volkswagen Passat Türkiye’de 3 farklı motor tipi ile satışa sunuluyor. Hafif hibrit teknolojisine sahip 1.5 eTSI motor 150 PS güç ve 250 Nm tork değeri üretiyor. 4 tekerden çekiş sistemi, 4Motion hem 2.0 TDI hem de 2.0 TSI motorda standart olarak yer alıyor. 2.0 TDI motor 193 PS güç ve 400 Nm tork üretirken, yüksek performansı ile öne çıkan ve 265 PS güç üreten 2.0 TSI motor ise 400 Nm tork üretiyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5,6 saniyede çıkabiliyor.
Vokswagen Passat ülkemizde Business, Elegance ve R-Line donanım seviyeleriyle müşterilerle buluşuyor.
0 comments