Defender Öldü, Çok Yaşa Yeni Defender

Günümüz oldukça erken başladı. Jaguar Land Rover’ın Solihull’daki devasa tesisinde, 07:15’de toplandık çünkü 68 yıldır yaşayan bir efsane bugün aramızdan ayrılacak. Tahmin ettiğiniz üzere, Defender’ın vedasından söz ediyoruz. Davet sahipleri herkese gülümsedi ve bütün davetliler kurutulmuş ete doydu. Kimse ne olacağını ve olayın nasıl gideceğini tahmin dahi edemiyordu. Sonrasında son otomobillerin son anlarına beklenenden daha fazla insanın şahitlik edeceği ve ortamın biraz duygusallaşacağı anlaşıldı. Neticede altmış sekiz yıllık bir başarıdan söz ediyoruz. Efsanenin üretimi başladığında üretim hattının hızı şu ankinin yarısıydı… Herkes hazırdı ve gelmiş geçmiş en efsane modern zaman Defender’ları banttan inmek için dakika sayıyordu. Otomobiller göründü ve kalabalık yoğunlaşmaya başladı çünkü teknisyenler birer birer Defender’a doğru yaklaşıyordu. Önemli parçalar son kez ele alındı ve birer birer otomobillere yerleştirildi. Bu arada son otomobillerden biri Heritage 90 idi ki kaput gibi son parçalar araca entegre edildikçe kalabalıktan çığlıklar yükseliyordu. Sonunda bandın sonuna gelindi ve Defender çalıştırılarak sahibine doğru usul usul yol almaya başladı. Tabii alkışlar ve kornalar eşliğinde… Ardından son, ama en son Defender göründü. Otomobil kalabalıktan görünmüyordu ve bazı gözler sulanmıştı. Neyse ki boğazlarda düğüm olan bu Defender, kendisinden önceki 2.000.000 adet Defender gibi bandı hızla terk etmedi ve etraftaki 1.000 insanın arasında kaldı. Jaguar Land Rover CEO’su mikrofonu aldı ve bir efsanenin ardından söylenmesi gereken bütün güzel şeyleri söyledi. Bu otomobil bir makine olarak değil, ailenin bir parçası olarak görülüyordu ki bunu çalışanların gözünden anlamak bir hayli kolaydı. Fakat bu hikaye 2019’dan önce devam edecek gibi durmuyordu… Sonrasında geçmişte iz bırakan Landie modellerinden bir konvoy oluşturuldu. Askeri araçlardan ambulanslara, itfaiye araçlarından arazi otomobillerine kadar geniş bir yelpazeden sayısız Defender’ı bir arada hayal edin. Tabii başta efsane HUE 166 plakalı ilk Defender prototipi… JLR’ın patronu önde, biz arkada usul usul ilerlemeye başladık. Ben 58 yaşındaki Tim Dines’in otomobiline düştüm. Kendisi bu otomobili 16 yaşından beri kullanıyormuş ve onun için sadece 200 sterlin ödemiş. Konvoy bittikten sonra herkes işinin başına döndü ve Solihull’daki Defender tutkunları birbirlerine güzel hikayeler anlatmaya başladı. Buradaki bütün insanlar Land Rover’ın tarihindeki en önemli modelin vedasına şahitlik ederken, biz ise bunun bir nokta değil virgül olduğuna emin şekilde oradan usulca ayrıldık.

STEVE CROPLEY 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir