Dacia Duster nihayet beklenen otomatik şanzıman seçeneğine kavuştu. En üst donanım seçeneği ‘Black Shadow’ ile Autocar’ın sürüş izlenimine konuk oldu.
Son yılların en çok tercih edilen otomobilleri arasında yer alan Dacia Duster’ın otomatik şanzımanlı modelinin geleceği haberini yakın zamanda aldığımızda, hepimiz heyecanlanmıştık. Sürücülerin otomatik vites tercihine daha fazla rağbet ettiği bugünlerde, otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması Duster gibi uygun fiyat ve üstün performanslı bir araç için büyük bir eksikti. Bizzat çevremizde de sıfır araç almayı düşünen arkadaşlarımızın “Duster’ın otomatik vitesi ne zaman geliyor?” soruları cevapsız kalıyordu. Ve sonunda beklenen oldu ve Dacia Duster EDC yanımızda…
Bugün trafiğe çıktığınızda, hem ticari hem de bireysel araç kullanıcılarının Duster’ı orantısal olarak çok fazla tercih ettiğini göreceksiniz. Şimdiye kadar dikkat etmediyseniz, özellikle bu yazıyı okuduktan sonra (tabi biraz da algıda seçicilik diyelim), “Gerçekten çok fazlaymış…” diye düşünmeye başlayacaksınız! Kısa sürede piyasayı bu kadar sıkı sıkıya kavramak tabi ki şans değil. Şimdi sırasıyla, şansa bırakılamayacak kadar önemli olan Duster’ın katma değerlerine bakalım.
Tasarım… Duster’ın kendine özgü çizgisi sayesinde “ilk görüşte aşk” dedikleri lüksü yaşamaya başlıyorsunuz. (‘Aşk’ ve ‘lüks’ kelimelerini aynı cümle içinde kullanma sebebini açıklamama gerek yok sanırım.) Aracın ön kısmında kullanılan geniş farlar, desenli ızgara ve sis lambalarının uyumuyla sportif bir görünüm elde edilmiş. Aracın arka tarafı, ön tarafına göre daha sert çizgilere sahip. Jant genişliği sayesinde aracın zeminden oldukça yüksekte olması, kullanıcının rotasını araziye çevirmesine neden oluyor. Dacia Duster’ın iç görünümü ise mümkün olduğunca sade tasarlanmış. Ergonomik olarak kullanım kolaylığı sağlayan paneller, sürüş sırasında dikkatinizi dağıtmadan istediğinize ulaşmanızı sağlıyor.
Motor… 1,5 litre, 110 bg, 260 Nm tork, dizel otomatik şanzıman ve Dacia Duster. Sadece bu teknik bilgilerin yanyana gelmiş olması bile şuan sizi heyecanlandırdığına eminim. Kasa ağırlığından dolayı ilk hareket anında uçmayı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Nihayetinde bu araç, uçma canavarı değil, ekonomi sihirbazı. Ufak bir örnek ile kırılan hevesinizi biraz şenlendirebiliriz; Duster’ın düz vitesiyle 100 km’de 4,8 litre tüketirken, EDC ile bu oran 4,5 litreye düşüyor. Tam dolu 50 litrelik depo ile kaç kilometre gidebileceğiniz hesabını ise size bırakıyorum. Ne de olsa bu hesaplama sizin için oldukça keyifli bir sonuç çıkaracak…
Yola çıkalım… Yerden yüksek yapısı sayesinde tabii ki görüş mesafesini artırıyor. Bu da kullanıcıya ekstra bir öz güven veriyor. Aşırı sürate çıktığımızda birçok SUV modelinde karşılaşmaya alıştığımız savrulma hissini ortadan kaldıran Duster, arazi de ise tek kelimeyle canavar! 205 mm yüksekliği sayesinde hafif arazilerde engel tanımıyor.
Fiyat… Dacia Duster’ın Türkiye’de satışa çıktığı günden bu yana, satış orantısının sürekli artış göstermesinin en önemli etkenlerinden biri de tabi ki fiyat avantajı. Duster’ın EDC otomatik şanzınlı Laureate 4×2 modeli 84,900 TL’den, Blackshadow modeli ise 89.450 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Yazı: Yılmaz Mermer
Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments