Continental’den sesle çalışan dijital yol arkadaşı

Continental, sezgisel, kolay ve  sürücü ve otomobil arasında güvenli bir etkileşim sağlayan çözüm talebini karşılamak amacıyla araçlar için uyarlanabilir sesli bir dijital asistan geliştirdi.

Continental’in geliştirdiği dijital asistan sisteminde iletişim söylenen kelimeye odaklanıyor. Sistem neredeyse bir insan gibi iletişim kurabiliyor. Doğal diyalog tasarımı, tek bir cümlede birden fazla soruyu anlama yeteneği ve hepsinden önemlisi, mantıksal bağlantıları tespit etme kapasitesi, Continental’in bu yenilikçi çözümünü yolda akıllı bir yol arkadaşı haline getiriyor. Akıllı algoritmalar ve araca tam olarak uyarlanmış bir sistem mimarisi sayesinde, asistan yolda sürücüye yardımcı oluyor. Ses tanıma gelecek nesiller için karmaşık ancak çok önemli bir alan olarak dikkat çekiyor. Anahtarları ve düğmeleri giderek artan geniş dokunmatik ekranlara sahip olan modern araç kokpiti, birkaç yıl önce olduğundan çok daha farklı bir alana dönüştü. Bilgi farklı şekillerde iletilir duruma geldi ve böylece sürücü mümkün olduğunca sezgisel olarak anlaşılabilir oldu. Ancak bu sadece iletişimin “araçtan insana” yönünü temsil ediyor.

Continental’in akıllı ses yardımcısı, çeşitli fonksiyon menüleri arasında kesintisiz geçiş gibi bir dizi temel avantaj sunuyor. Örneğin, sürücü uydu navigasyon sistemini etkinleştirmek için bir rota isteyebiliyor. Sürücü daha sonra varış yerindeki ücretsiz park yerlerini sorabiliyor veya varış yerinin çevresindeki bir restoranda bir masa ayırtmak için bir e-posta gönderebiliyor. Sistem tutarlı bir iletişim sağlarken ilgili verileri navigasyon sisteminden park alanı asistanına gönderiyor, restoranlar için yapılan internet aramalarını önerilen otoparkın konumu ile eşleştiriyor. Daha sonra tahmini varış süresi için navigasyon sisteminden faydalanarak elde ettiği bilgiyi ve restoran aramasını masa ayırtmak için e-posta ve ses kayıt programına gönderiyor. Asistan “Orada restoran ara” isteğini anlıyor ve “Orada” ifadesinden kast edilen yeri önceden seçilen varış yeri olarak doğru şekilde yorumlayarak öneride bulunuyor.

Dijital asistan da öğrenme yeteneğine sahip. Her etkileşimde sistem, sürücünün kullanıcı profilini optimize ediyor. Bir sonraki seyahat sırasında, sürücü “ben acıktım” diyorsa, akıllı ses asistanı, ilk olarak kullanıcı tarafından sık sık seçildiyse, sürücüye Çin restoranlarını öneriyor. Ancak “Hayır, İtalyan yemeğini tercih ederim” yanıtıyla bu seçim hızla güncellenebiliyor. Bu özellik gelecekte sürücüler için büyük kolaylık yaratacak. Örneğin asistan elektrikli araç aküsünün yeterli şarjı kalmamış olduğunu fark ederse, kullanıcının tercihlerine bağlı olarak bir alışveriş merkezi, park veya restoran öneriyor.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir