Citroen e-C4 ve e-C4 X’de İkinci Döneme Geçiliyor

Citroen’in C segmentindeki elektrikli modelleri e-C4 ve e-C4 X, 115 kW (156 HP) güç sunan yeni elektrikli motor ve geliştirilmiş enerji yoğunluğuna sahip yeni 54 kWsa batarya kombinasyonu sayesinde sürüş hissini WLTP döngüsünde 420 km’ye varan menzil ile geliştirmeyi hedefliyor.

Citroen, e-C4 ve e-C4 X ile C segmentinde birbirini tamamlayan iki elektrikli araç sunan tek marka olmayı sürdürürken, bu iddiasını araçları daha da geliştirerek ileriye taşımayı hedeflemeye başladı. Citroen, WLTP döngüsünde 420 km’ye kadar menzile ulaşabilen e-C4 ve e-C4 X versiyonlarını müşterilerin beğenisine sunmaya hazırlanıyor. İlk versiyona kıyasla menzilleri yaklaşık %17 artarak 360 km’den 420 km’ye çıkan otomobiller, yeni 54 kWsa batarya ve 115 kW (156 HP) güç üretecekler. Citroen, bu artan menzil sayesinde müşterilerin mobilite ihtiyacını karşılamak konusunda iddiasını güçlendirirken, optimum menzil ve maliyet odaklı yaklaşımını da sürdürüyor. Stratejik olarak belirlenmiş batarya boyutu ve 100 kW hızlı şarj işlevi çok yönlü kullanım sunarken aynı zamanda rekabetçi bir fiyat konumlandırmasını da destekliyor. Her iki elektrikli model, içten yanmalı motora sahip C4 ve C4 X modellerinin iç mekan genişliği ve kabin içi kullanım özelliklerini elektrikli güç-aktarma sisteminin özellikleriyle birleştirmekte.

e-C4 ve e-C4 X, ortalama WLTP döngüsüne göre 400 km değerinin üzerine çıkan menzilini yeni bir elektrik motorun desteğiyle sağlıyor. Yeni elektrikli güç-aktarma sistemlerinin motoru ve bataryası, daha verimli olacak ve önemli teknolojik gelişmelerden yararlanacak şekilde tasarlandı. Sabit mıknatıslı senkron elektromotor yerini 115 kW veya 156 HP gücünde hibrit senkron elektromotora (HSM) bırakıyor. Bu nedenle 15 kW (20 HP) ek güç sağlanmış oluyor. Motor ayrıca ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üretiyor. Yeni 54 kWsa batarya, daha önceki batarya paketine göre 4 kWsa ek kapasiteye sahip. 102 hücre ve 17 modülden oluşan kompakt batarya, hızlı şarj için sıvı termal sisteme ve standart bir ısı pompasına sahip.

Yüksek voltajlı lityum iyon batarya, %60 nikel, %20 manganez ve %20 kobalt yerine %80 nikel, %10 manganez ve %10 kobalt olmak üzere daha yüksek nikel oranına sahip. Tüm bu teknolojik gelişmeler mevcut versiyona kıyasla %17 artışla 420 km’ye (Ortalama WLTP döngüsü) varan bir menzil sunuyor. Ayrıca ortalama enerji tüketimini 12 kW/saate düşüren enerji verimliliği de söz konusu. Menzildeki artışa ek olarak, 0°C’ye yakın sıcaklıklarda bile şehir içi kullanımında +30 km’ye varan menzil artışı sağlıyor. e-C4 ve e-C4 X, 100 kW hızlı şarj (DC) ile 30 dakikada %20’den %80’e şarj olabiliyor.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir