Çapraz ateş: Honda Jazz

Küçükler liginin kompakt sınıftan rol çalan en geniş üyesini çapraz ateşe aldık ve tüm detaylarıyla inceledik. 

Burak ERTEM-Yayın Yönetmeni

burak_ertem_capraz_ates  Honda Jazz’ın hayatı kolaylaştıran yönleri her zaman insanları cezbetmiştir. Zira ben de eski bir Honda Jazz kullanıcısıyım ve bu otomobilin küçük bir karoserde geniş bir yaşam alanı sunması bu sınıfta kolay bulunabilen bir şey değil. Yeni Honda Jazz’da ise mühendisler biraz daha tasarım ve sürüşe odaklanmışlar gibi görünüyor. Artık daha dinamik çizgilere sahip ve küçük bir MPV’den çok bir hatchback çizgilerine sahip. Tamponlardaki hava giriş ve çıkışları da zaten Jazz’ın yeni felsefesini gözler önüne seriyor. Öte yandan iç mekandaki genişlik seviyesi eskisini aratmıyor; görüş açıları oldukça iyi, önde ve arkada birçok rakibine oranla daha iyi bir diz-baş ve omuz mesafesi bulunuyor. “Sihirli koltuklar” yeni Jazz’da da bulunuyor ve özellikle şehir içinde bir yerden bir yere eşya taşımak istediğiniz zaman çok işe yarıyor. Jazz’ın sürüş dinamikleri de oldukça iyileştirilmiş. Belirgin derecede gövde salınımı azalan otomobilin yol tutuş seviyesi de, direksiyon sisteminin çalışma karakteri kadar iyi. 1,3 litrelik atmosferik ünite, sakin kullanımlarda hatırı sayılır derecede ekonomi yapmanızı sağlarken, temel performans beklentilerini de yerine getiriyor. Tabii bu durumda CVT şanzımanın karakteri gereği yükselen devir ve yükselen motor sesine tahammül etmeniz gerekli. Sürücü için dikkate değer problem ise gösterge tablosundaki yol bilgisayarının menüleri ve dokunmatiği pek de hassas olmayan multi medya ekranı söylenebilir. Android tabanlı sistemin biraz daha hızlı çalışmasını isterdik. Kısacası Jazz, çekirdek bir aile için sunulan iyi bir paket.

 

 

354 litrelik bagaj alanı sınıf standartlarının çok üzerinde. Koltuklar yatırıldığında bu hacim 1314 litreye çıkıyor

354 litrelik bagaj alanı sınıf standartlarının çok üzerinde. Koltuklar yatırıldığında bu hacim 1314 litreye çıkıyor

1.3 litrelik 102 bg gücündeki atmosferik motor maksimum torku 5500 d/dak’da veriyor. Bu da alt devirlerde performans sıkıntısı anlamına geliyor

1.3 litrelik 102 bg gücündeki atmosferik motor maksimum torku 5500 d/dak’da veriyor. Bu da alt devirlerde performans sıkıntısı anlamına geliyor

Hem önde hem arkada fazlasıyla alan mevcut. Sihirli arka koltukların altı boş ve hatırı sayılır bir hacim sunuyor. Ayrıca her yerde eşya gözleri var

Hem önde hem arkada fazlasıyla alan mevcut. Sihirli arka koltukların altı boş ve hatırı sayılır bir hacim sunuyor. Ayrıca her yerde eşya gözleri var

Çalışma aralığı kısa süspansiyonlar, sert yapısıyla konforsuz bir sürüşün sebebi

Çalışma aralığı kısa süspansiyonlar, sert yapısıyla nispeten konforsuz bir sürüşün sebebi

Kerem TOKMAK-Yardımcı Editör 

kerem_tokmak  Jazz’ın ikinci el değerini koruma hatta üzerine prim yapma konusundaki tutarlılığını gerçekten şaşkınlıkla izliyorum. İlan sitelerine bir göz gezdirin, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bunun arkasındaki sebep Jazz’ın sağlamlığı, genişliği ve modüler yaşam alanı. Benzer özellikler yeni Jazz’da da halen geçerli; iç mekanı bazı orta sınıf sedanlardan bile geniş, yine sihirli koltuk olayı var ve artık sürüşü bir MPV’den çok küçük hatchback tarzına daha uygun. Kokpit tasarımı daha modern olsa da 7 inçlik Android tabanlı dokunmatik ekranın kullanımı kolay değil, yavaş çalışıyor ve grafikleri demode görünüyor. Yol bilgisayarı ekranı da 90’lardan fırlamış gibi ve menüler arası geçişler zahmetli. Jazz’da kullanılan 1,3 litrelik atmosferik motorsa işini iyi yapanlardan. VTEC ruhuna uygun şekilde keyifli sesler çıkaran motor, sakin kullanımlarda düşük yakıt tüketimi yakalayabilirken, CVT şanzımanın dizginlerinden kurtulabildiği kadarıyla da yeterli performans sunabiliyor. Şanzımanın sanal olarak ayarlanmış 7 orana sahip şekilde manuel değişime imkan tanıması olumlu. Selefine oranla iç mekanı belirgin derecede daha sessiz olan Jazz’ın yol tutuş kabiliyeti de fazlasıyla geliştirilmiş. Direksiyon sistemi hızlı çalışıp net tepkiler verirken süspansiyon sistemi de elektronik yardımcılara fazla gerek bırakmadan Jazz’ı izinde tutmayı başarıyor. Fakat burada toplanan meyvelerin acısı konfor tarafında çıkıyor; eskisine oranla daha sert ayara sahip süspansiyon sistemi yer yer sesli çalışıyor ve sert tepkiler vererek konforu baltalayabiliyor. Yüksek satış fiyatına karşın Honda Jazz, çekirdek ailelerin tüm beklentilerini karşılayabilecek temel özelliklere sahip ve onu ufak tefek kusurlarıyla sevmek gerekiyor.

Mehmet Akif DOĞAN- Haber Editörü

mehmet_akif_dogan Japon otomobillerini bilirsiniz. Görevlerine kendini adamış, mantıklı ve pratiktirler. Bir yandan sizi şaşırtacak ve mutlu edecek detaylar sunarken diğer yandan çok basit konularda sınıfta kalırlar. Jazz’da bildiğimiz bu klasik Japon hikayelerinin vücüt bulmuş son hali. Neredeyse hiç bir küçük otomobilde göremeyeceğiniz devasa ön yaşam alanı, oturan herkesin yüzünde güller açtıran arka koltuklar, teknolojik ve kolay kullanılan multimedya sistemi, olması gerektiğinden ne eksik ne fazla çalışan güvenlik ve sürüş destek sistemleri, albenili tasarım ve fonksiyonellik hesaba katılarak hazırlanmış bir çok detay Jazz’ın asıl özeti. i-VTEC motorun yüksek devirleri ve dengeli şaseyle birlikte gelen nispeten eğlenceli sürüş de bonus. Fakat Jazz doldurmaya çalıştığınız dibi delik bir kova gibi. Siz tam ‘ne güzel otomobilmiş’ dediğiniz anda diğer yüzünü gösteriyor. Hareket ettiğinizde önce CVT şanzıman sürüşünüzü baltalıyor, arkasından yüksek devirlerde gelen tork yüzünden ivmelenmekte güçlük çeken motor söze giriyor. Artık sıkılıp gaza bastığınızda ise yol bilgisayarında gördüğünüz 7- 7.5 litrelik yakıt ortalaması moralinizi bozuyor. Yakıtı bir anlığına unutsanız da her çukur ve kasisi sanki bisiklet sürüyormuşcasına size ileten süspansiyon sistemi ve gürültüyü engelleyemeyen yalıtım, hikayenin sonunu getiriyor. Bir de fiyatı var ki o da başka bir mesele. Fakat yine de tüm hesabı önünüze koyduğunuzda, bırakın B segmentini C segmentinde bile bu kadar şehirli ve kullanışlı bir otomobil bulmak zor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir