BYD, zayıf EV talebi ve değişken ithalat tarifeleri karşısında pazar payını artırmak için daha kapsamlı bir ürün portföyü oluşturmaya çalışırken, önümüzdeki yıl Avrupa’da üç elektrikli otomobilin yanı sıra üç yeni plug-in hibrit (PHEV) modeli piyasaya sürecek.
Çinli şirket, dünyanın en çok satan ikinci elektrikli otomobil üreticisi olup, bu yılın ikinci çeyreğinde Tesla’yı çok az farkla geride bıraktı ve 2022’de pazara sunulmasının ardından Avrupa’daki pazar payını hızla artırıyor. Avrupa serisi ağırlıklı olarak saf elektrikten oluşuyor ancak yakın zamanda Seal U crossover’ın plug-in hibrit versiyonunu piyasaya sürdüler ve BYD başkanı Stella Li, Autocar İngiltere’ye PHEV’lerin şirketin sürdürülebilirliğini sürdürmede “çok önemli bir role” sahip olduğunu söyledi. Li: “BYD farklıdır. Tesla’nın yalnızca EV’leri var ama bizim PHEV’lerimiz de var” diyerek bunlardan “oyunu lehlerine değiştirici” bir unsur olarak söz etti.
Li, Seal U DM-i gibi PHEV’lerin, dikkatli elektrikli otomobil alıcıları için tam elektrifikasyona giden bir köprü olarak yeniden önem kazandığını söylüyor ve ekliyor: “Birçok insan elektrikli otomobilleri denemek istiyor ancak şu anda menzil kaygısı ve tereddütleri var ama bu otomobillerimiz onlara çözümü sunuyor.” Li’ye göre, bu özellikle PHEV’lerin ve menzil genişletici araçların (REV’ler) popülaritesinin şu anda saf EV’yi geride bıraktığı Çin’de yaygın. Şöyle devam ediyor: “Çin, yeni enerjili [elektrikli] otomobil konusunda lider ülke ve EV’lerin yıllık penetrasyonu %40. Ancak %50’den fazlası PHEV ve verilerimiz ana akım insanların EV’ler için ilk deneyim olarak PHEV’i kullandığını gösteriyor.
Li, PHEV aktarma organlarının esnekliğini ve düşük işletme maliyetlerini başlıca satış noktaları olarak gösterdi. “PHEV’leri piyasaya sürdüğünüzde, insanları eğittiğinizde ve bunları rekabetçi bir fiyatla sunduğunuzda, tasarrufun farkına varırlar. O zaman NEV’lerin (yeni enerjili araçların) sayısında çok sağlam bir büyüme görülecek” dedi. Li, gelecek yıl hangi PHEV BYD’nin Avrupa’ya getireceğini henüz teyit edemedi ama Çin’de Seal 06 ve Seal 07 sedanlarının DMI versiyonlarının yanı sıra Song-L crossover’ı da satılıyor. Şirket ayrıca Avrupa pazarına muhtemelen Ocean-M hatchback ve Sea Lion crossover da dahil olmak üzere üç yeni EV sunacak.
Şirket, 2025 yılı sonuna kadar Macaristan’daki yeni fabrikasında otomobil üretmeye başlayacak ve kısa bir süre sonra Türkiye’de ayrı bir yeni tesis devreye girecek ve bu da BYD’yi Avrupa’da kendi fabrikasını açan ilk Çin otomobil markası yapacak. BYD’nin tesiste hangi otomobileri üreteceğine henüz karar vermediğini ancak mevcut ve gelecekteki tüm Avrupa pazarındaki modellerin dikkate alınacağını söyledi. Li, “En popüler otomobilleri burada yerel olarak üreteceğiz” dedi.
Kaynak: Autocar UK
0 comments