Audi’nin bugüne kadar dünya çapında 7,5 milyon adetlik satışa ulaşarak markanın tarihinde en çok satan modeli olan A4 yenilendi. Bu yıl 25’inci yılını kutlayan modelin 5’inci nesli olan Yeni Audi A4 PI, Türkiye genelindeki bayilerinde satışa sunulmuştu. Selefine nazaran daha sportif ve agresif görünüme kavuştuğunu gözlemlediğimiz yeni A4’ün hemşehrisi sıkı rakiplerine karşı ne derece şansı olabileceğini ele alacağız.
Son yıllarda en büyük rakipleri Mercedes C Serisi ve BMW 3 Serisi’ne karşı eli zayıflayan Audi A4, bu 5. nesliyle müşterilerinin aklını çelebilecekmiş gibi duruyor. Eskisine göre daha agresif ve sofistike bir görünüme bürünen bu nesilde ilk bakıldığında geniş ve büyük tasarlanmış öndeki tek parça ızgara dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Ön LED farların da artık tüm Audi modellerinde standart olacağını belirtelim. Üst donanımlarda da farlar Led matrix teknolojisini içinde barındırıyor. Otomobilin yan tasarımı da yeni kaslı çizgileriyle öne çıkmış. Lastiklerin üzerindeki kalın çizgiler ile geleneksel quattro genlerine gönderme yapmak da ihmal edilmemiş. A4’ün arka kısmında da karartılmış stoplar öne çıkıyor.
İç mekan tasarımında da hafif değişimler göze çarpıyor. A4’ün minimalist gösterge panelinin basit ve kullanımı kolay. Tüm modeller markanın Sanal Kokpit sistemini standart olarak alıyor ve bunu bir dizi analog enstrüman kadranını bulabileceğiniz 12,3 inç dijital ekrana yerleştiriyor. Bu da çeşitli sistemleri parmaklarınızın ucunda kontrol etmeyi daha da kolaylaştırıyor. İleri görüş açıları iyi, ancak omuz üzerinden arkaya görüş açıları daha iyi olabilirdi ancak bu durum günümüzde birçok bu segment otomobil için geçerli olan bir şey. Neyse ki, tüm modeller ön ve arka park sensörleri ve bu büyük sayılabilecek boyuttaki otomobili dar alanlara parkederken kullanışlı olacak bir geri kamera ile birlikte geliyor. Opsiyonel Park Yardım Paketi ayrıca 360 derece kamera ve park asistanı ekleyerek otomobilinizi sizin için otomatik olarak uygun bir alana da yönlendirebilir. Her A4 modeli 10,1 inçlik dokunmatik ekranla Audi’nin etkileyici MMI bilgi-eğlence sistemini en son haliyle içeriyor. Bununla birlikte merkezi ekranda oldukça fazla bilgi gösterme eğilimi vardır, bu nedenle ihtiyacınız olan tüm istatistikleri ilk bakışta algılamak zor olabilir.
A4’ün iç mekanı bir Almandan beklendiği şekilde birinci sınıf plastik malzemelerden güzel bir şekilde donatılmış durumda. Daha sert plastikler az ve gözünüzden uzakta ve hemen hemen her şeyin yumuşak dokunuşlu bir yüzeyi var. Geniş kapı açıklıkları ve alçak eşikler sayesinde ön koltuklara inme ve binmek kolay. İçeri girdikten sonra bol miktarda baş, bacak ve dirsek mesafesi bulacaksınız ve 190 üstü boylular haricinde içeride sıkışık hissetme ihtimaliniz düşük. A4’ün arka koltuklarında da üç yetişkini makul bir şekilde barındıracak kadar yer mevcut. Geniş açılan kapılar ve alçak eşikler sayesinde arka koltuklara erişim de iyi durumda.
Audi’nin geleneksel dört tekerlekten çekişli quattro sistemi sayesinde otomobilin yol tutuşu hakkında zaten fazla negatif bir yorum yapmak güç. Hangi trim seviyesini seçtiğinize bağlı olarak A4 için üç süspansiyon ayarı mevcut. Günlük kullanım için comfort gayet yeterli, ancak canınız biraz yaramazlık yapmak isterse dynamic modun da sizlerin gülümsetebileceğine garanti verebilirim. Her şeyden önce Audi A4 her koşulda kendisini güvenli bir şekilde idare ederek ve yolu iyi kavrama becerisine de sahip.
Beşinci nesil bu Audi A4, bence Ingolstadt’lı markanın giydiği en şık kıyafet olmuş diyebilirim. Dizel motora sahip olsa bile titreşim olarak kabindeki sürücüye çok fazla iletim yapmamayı başarıyor. A4, yine de rüzgar gürültüsünü bastırmak için özellikle sınıfında daha önceki sayımızda belirttiğimiz BMW 3 Serisi’ne bu konuda sıkı rakip olabilir. Bu sessizliği asfaltın en zorlu yamalarında bile sadece süspansiyondan duyarsınız. Yol gürültüsü de çok iyi elimine edilmiş durumda. 7 ileri DSG otomatik şanzımanın geçişleri de bilindik kalitede…
AUDI A4 40 TDi
Motor: 4 silindirli, 1968 cc, turbo dizel
Güç: 190Bg @ 3800-4200 d/dak
Maksimum Tork: 400Nm @ 1750 – 3000 d/dak
Ağırlık: 1565 kg
Şanzıman: 7 ileri Otomatik
0-100 km/s: 7.7 sn
Maksimum hız: 210 km/s
Yakıt Tüketimi: 4,6–4,2 lt /100 km
Co2: 120–111 g/km
0 comments