Audi’nin Rekabetçi Sportif SUV’si: Audi Q8 Yol Testi

Yeni Audi Q8 SUV sportif coupe hatları, geniş iç tasarımı ve dinamik performansı ile yine marka tutkunlarının kalplerini fethetmeye hazır görünüyor

Otomobil isimlerine gelince sayı ne kadar büyükse hacminin da o kadar büyük olduğunu varsaymak genellikle güvenli bir yöntem olduğu zannedilir. Ancak her kuralın istisnaları her zaman vardır ve Audi Q8 coupe SUV de bunlardan birisidir. Fotoğraflarından ya da yollarda denk geldiğinizde yakından gördüğünüz gibi 8 Audi’nin model isimlerinde en yüksek sayı olabilir. Ama Q8 boyut olarak aslında kendisiyle yakından ilişkili olan Audi Q7’den biraz daha küçüktür.

Q8’in eğimli tavan çizgisi ona daha köşeli bir silüet kazandırmış ve bu da daha az iç mekan alanı elde edeceğiniz anlamına geliyor. Başka bir deyişle, iki büyük Audi’nin (Q7 ve Q8) en şık olanını seçerseniz size hafif bir pratiklik cezası uygulanıyor da.

Audi Q8 çift dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi düzeniyle huzurumuza geldi. Alttaki 8,6 inç dokunmatik ekran çoğunlukla iklim kontrol işlevlerini çalıştırıyor. İklimlendirme kontrolleri Q8’de açıkça etiketlenmiş ve ekrana bastığınızda bunu belirgin hale getirmek için dokunsal geri bildirimle kalıcı olarak görünüyor. İklim kontrol panelinin üstünde, uydu navigasyonu, Android Auto ve Apple CarPlay akıllı telefon yansıtmayı (ne yazık ki bunu kablosuz yapabilme imkanınız yok, eksi haneye yazdık) içeren daha büyük bir 10.1 inç bilgi-eğlence dokunmatik ekranı bulunuyor. Audi’nin sanal kokpit dijital gösterge ekranı genel olarak başarılı. Standart olarak takılı ve sürücünün hemen önünde çok sayıda bilgi gösteriyor. Son derece özelleştirilebilir, okunması da çok kolay diyebiliriz. Belki diğer modellerinden de alışık olduğumuz bir Audi klasiği.

Ayarlanabilir bel desteği ve uzatılabilir koltuk tabanına sahip elektrikle ayarlanabilir ön spor koltuklar uzun mesafelerde iyi bir konfor sağlarken, direksiyon simidi ideal sürüş pozisyonunu bulmanıza yardımcı olmak için geniş bir hareket aralığı sunuyor.

Otomobilin görüş açıları oldukça iyi. Eğimli tavan çizgisine rağmen bir 360 derecelik geri görüş kamerası ve çok yönlü park sensörleri ile daha da destekleniyor. Matrix LED farlar tüm seride standart ve diğer yol kullanıcılarının gözlerini kamaştırmadan uzun farları açık bırakmanıza olanak tanıyor. Audi Q8 pazardaki ezeli rakipleri kadar geniş bir ön koltuk alanına sahip. Bu, baş ve diz mesafesi ile keyfini çıkarabileceğiniz genişlik için de geçerli. Depolama alanı söz konusu olduğunda da aynı derecede iyi. Çok sayıda tepsi ve bölme, büyük bir torpido gözü ve büyük kapı eşya gözleri var. Ayrıca birkaç bardak tutucusu olduğu için içeceklerinizle uğraşmayacaksınız.

Arka koltuklara geldiğimizde ise durum şu. Normalde eğimli bir tavan çizgisi bir otomobilin görünümü için harikalar yaratır ancak arkada oturan uzun boylu biri için de adeta felaket anlamına gelebilir. Burada ise durum öyle değil. Q8’in arka koltuğu çoğu coupe SUV rakibinden daha fazla baş mesafesine sahip. Eğer 1.80 boylarındaysanız kesinlikle sıkışmış hissetmeyeceksiniz. Arka diz mesafesi Q7’de olduğu kadar cömert kalıyor da diyebiliriz. Q8’in bagajı Q7’den daha küçük, ancak 605 litre ile aile tatili eşyaları için kolayca yeterli alan var. Aslında arka koltukları öne kaydırırsanız bu hacmi 680 litreye de çıkarabilirsiniz.

Gelelim performans değerlendirmesine. Dört tekerlekten çekişe sahip olan Audi Q8 test aracımız 265 beygir güce sahipti. 2 tonluk bir SUV otomobili ivmelendirebilmek için bu gücün fazlasıyla yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Aracın sportif modlarda alçaltılabilmesi ve off road sürüşlerinde de yükseltilebilmesi de yine Audi Q serisinin klasiklerinden de olduğunu söyleyebiliriz. Test otomobilimizde kış lastikleri olduğu için kuru asfalt zeminli virajlarda limitleri fazla zorlama eğilimine girmedik ama tutuşun da quattro dört çeker sistemi sayesinde yine de keyifli anlar yaşamamıza imkan verdi. Karların yağdığı şu dönemde belki Kartepe, Uludağ gibi yollarda muhtemelen daha da zevkli bir sürüş sağlayabileceği açık.

Banka hesap bakiyenizde yeterli bütçeniz varsa ve büyük bir coupe SUV otomobil arıyorsanız, Audi Q8 kesinlikle değerlendirmeye değer bir model diyebiliriz. İçerisi şık ve geniş. Yolda da yetenekli bir şekilde idare ediliyor ve her türlü yol şartlarında sessizce bir sürüş sağlayabiliyor.

Teknik Özellikler
Audi Q8 45 TFSI Quattro

Motor: 4 Silindir, 1984 cc, benzinli

Güç: 265 bg

Maksimum Tork: 370 Nm

Ağırlık: 2075 Kg

Şanzıman: 8 ileri otomatik

0-100 km/s: 6.9 sn

Maksimum hız: 233 km/s

Yakıt Tüketimi: 10.3 lt/100 km

CO2: 238 g/km

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir