Alpine, A110’la geri döndü

Otomobil tutkunlarının uzun zamandır meraka beklediği Alpine A110, Cenevre Otomobil Fuarı’nda tüm detaylarıyla ortaya çıktı.

Uzun zamandır otomobil üretmeyen fakat şimdi Renault bayrağı altında üretime tekrar dönen Alpine, yeni modeli A110‘la eski güzel günlerine dönmeye çalışacak.

Kompakt boyutuyla, hafifliğiyle ve çevikliğiyle nam salan eski A110‘un günümüze bir yansıması olacağı ifade edilen yeni A110, tamamen alüminyum gövdeye sahip. Kullanılan materyallerle ciddi anlamda ‘hafif’ olması sağlanan A110, 1080 kilogramlık ağırlık avantajının faydalarını sürüşte gösterecek. A110‘un hedef tahtasına oturttuğu en büyük isim ise benzer güç-ağırlık oranına sahip Porsche Cayman. (Porsche 718 Cayman: 225 bg/ton, Alpine A110: 234 bg/ton)

1.8 litrelik 4 silindirli turbo beslemeli bir motorla yollara inecek yeni Alpine A110, 250 beygir güce ve 320 Nm torka sahip. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine edilen motor, Alpine A110‘u 4.5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza taşıyacak.

4.18 metrelik uzunluğa, 1.80 metrelik genişliğe ve 1.25 metrelik yüksekliğe sahip Alpine A110, kompakt boyutlarıyla dikkat çekiyor. Kabinde maksimum 1.90 boyundaki yolculara ‘normal’ bir yolculuk vaat eden A110, 44:56 oranında bir ağırlık dengesine sahip.

Alpine A110‘un ağırlık tasarrufu yaptığı en önemli kalemlerden bir diğer koltukları. Sabelt’in geliştirdiği koltukların ağırlığı sadece 13.1 kilogram. Örnek vermek gerekirse; bu koltuklar Megane RS’in koltuklarının sadece yarısı kadar ağır. Brembo’nun geliştirdiği elektronik park freni de A110‘un hanesine 5 kilogram daha eksi yazdırıyor. Eklemekte fayda var ki; Brembo’nun geliştirdiği bu elektronik park freni sistemi dünyada bir ilk.

Tamamı alüminyumdan yapılan süspansiyon sistemine sahip Alpine A110, sürücüsüne sürüş modlarını seçebilme özgürlüğü tanıyor. Normal, Sport ve Track olarak isimlendirilen modlara sahip otomobil, aynı zamanda kalkış kontrolü sistemine de sahip. Sürüş moduna göre, gaz tepkilerinden direksiyon geri bildirimine kadar bir çok farklı bölümde değişiklik yapabilen A110, Track modunda ESP’yi komple devre dışı bırakarak eğlenceli pist sürüşlerine imkan sağlıyor.

Alpine A110, 58.500 Euro’dan başlayan fiyatlarla çoktan Avrupa’da satışa çıktı. Peki A110’u ülkemizde görebilecek miyiz? Ne yazık ki bu sorunun cevabını şimdilik bilmiyoruz.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir