Geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan, Alman hükümetinin Tesla‘nın Autopilot sistemini güvenli bulmadığına ve önemli trafik tehlikesi olarak tanımladığına dair haberler henüz unutulmadan; Almanya cephesinden Tesla’ya yeni bir hamle geldi. Bu kez Tesla’nın Almanya’da yayınladığı reklamlara takılan hükümet, markanın reklamlarında ‘Autopilot’ kelimesini kullanmamasını istedi.
Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrint tarafından Tesla’ya bir mektup yazıldığı ve mektupta markanın ‘Autopilot’ kelimesini kullanmaktan vazgeçmesi gerektiğinin ifade edildiği bakanlık sözcüsü tarafından kabul edildi. Bakanlık sözcüsünün Reuters’a verdiği cevapta; ‘Tesla’ya, sürücü yardımcı sistemi Autopilot kavramını yanlış şekilde kullanmayı bırakmasıyla ilgili bir yazı gönderildiği doğru.’ dedi. Ayrıca ‘müşterileri yanıltmayı önlemek ve beklentilerini boşa çıkarmamak adına, yanlış kullanılan Autopilot teriminin reklamlarınızda yer almamasını talep ediyoruz.’ ifadelerinin mektupta kullanıldığı da doğrulandı.
Söz konusu mektuba karşı cevap olarak Tesla’dan bir sözcü; Autopilot sistemini sürücü ile bağlantılı çalışabilen bir sistem olarak tanımlarken, sistemin aynı zamanda sürücüye de ihtiyacı olduğunu vurguladıklarını ifade etti ve ‘Tıpkı uçaklardaki olduğu gibi, düzgün bir şekilde kullanıldığında Autopilot sistemi sürücünün iş yükünü azaltır ve tamamen manuel kullanımla karşılaştırıldığında ek bir güvenlik katmanı sağlar.” dedi.
Federal Motor Taşıma Kurumu da tüm Tesla sahiplerini, araçlarının kendi etkileri olmadan gidemeyeceği konusunda uyarma kararı aldı.
Autopilot sisteminin kaderini ise yarın yapılacak Tesla etkinliği değiştirebilir. Daha fazla sensör, üç ön kamera, ek radar üniteleri ve bazı donanım güncellemeleri ile hazırlanan Autopilot 2.0’ın da tanıtılması beklenen basın toplantısı Elon Musk tarafından duyurulmuştu. 17 Ekim’de yapılması beklenen ancak şirketin “birkaç güne daha” ihtiyacı olduğu için 19 Ekim’e ertelenen etkinlik büyük ve beklenmedik yeniliklere sahne olacağa benziyor.
0 comments