Şüphesiz ki tüm otomobiller eşit üretilmiyor.Fakat konu güvenliğe geldiğinde, yapılan testler,bu konu hakkındaki endişeleri daha da büyütüyor.
Yakın zamanda Renault Kwid’in 3 farklı versiyonu için yapılan testlerde, tüm modeller yetişkin korumasında ‘sıfır’ yıldızla derecelendirilirken, çocuk yolcu korumasında 2 yıldız alabildiler.
Giriş seviyesi olarak satılan ‘crossover’ aracın gövde bütünlüğü dayanıksız bulunurken, sürücü kafa ve omuz koruması zayıf; yolcu göğüs koruması ‘sınırda’ olarak derecelendirildi. Test mankenleri üzerinden alınan verilere göre ise, yolcu diz bölümü,farklı açılardan gösterge paneli tarafından darbeye maruz kaldı.
Global NCAP: “Renault, Kwid üzerinde güvenlik konusunda daha fazla çalışma yapacağını ve güncellenen modellerin ilerleyen günlerde tekrar test edileceğini onayladı.” açıklaması yaptı.
Suzuki ise testlere, Maruti Eeco ve Maruti Celerio modelleriyle katıldı. Airbag yetersizliği ve yolcu kabinin darbe sonucunda bütünsel yapısını kaybetmesi gibi sebeplerden dolayı modeller yetişkin korumasından yıldız alamazken, çocuk yolcu korumasında birer yıldızla yetinmek zorunda kaldı.
Hyundai Eon ve Mahindra Scorpio da Renault Kwid’le benzer puanları alarak, dayanıksız yapı ve yetersiz airbag sayısı gibi benzer sebeplerden yetişkin korumalarında sınıfta kaldı.
0 comments