BMW 4 Turbo ile geliyor

Sıralı 6 altı silindirli ve 3 turbolu bir dizelden daha iyi ne olabilir?

BMW mühendisleri ‘neden 4 turbolu bir versiyonu olmasın? diyerek; bu konudaki ciddiyetlerini, 750d ve 750Ld xDrive için konuyu masaya taşıyarak gösterdi. Çok aşamalı turbo besleme stratejisi ve 4. turbo ile birlikte 400 beygir güç ve 760 Nm (1.000 d/d’da 450 Nm, 2.000-3.000 d/d aralığında ise 760Nm) tork sunan 3 litrelik yeni ünite, sunduğu verilerle ‘Dünya’nın en güçlü 6 silindirli dizel motoru’ olmaya aday.

BMW-Diesel-2

M550xd ve X5 M50d’de hala kullanılan eski 3 turbolu ünite, 2 kompakt düşük basınçlı ve bir büyük yüksek basınçlı turbo ile 381 beygir güç ve 740 Nm tork sunuyordu.Yeni versiyonda ise büyük turboya eşlik edecek yeni bir yükse basınçlı turbo geliyor. Yeni turbo ile birlikte kesintisiz bir turbo desteği hedeflediklerini söyleyen BMW, durur pozisyondan başlayan sert hızlanmalarda düşük hacimli turboların kanat kontrol sistemi vasıtasıyla motoru besleyeceklerini, 2.500 d/d üzerinde ise büyük hacimli turboların oyuna dahil olacağını belirtiyor. 8 ileri otomatik şanzıman ve xDrive desteği ile birlikte standart 750d’yi 4.6 saniyede, uzun versiyon olan 750Ld’yi ise 4.7 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran yeni ünite, yerine geldiği eski motora göre 0.3 saniye daha hızlı olduğunu ispatlıyor. 5.9-5.7 L/100km aralığında değişen yakıt tüketimi ve 149-154 g/km aralığında değişen karbondioksit emisyon değerleriyle sadece daha hızlı değil aynı zamanda daha verimli olduğunu gösteren yeni ünite, Temmuz 2016’da Avrupa için satışa hazır olacak. Amerika satışı için ise şu ana kadar bir açıklama yapılmış değil.

BMW-Diesel-1

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir