Toyota’nın premium markası Lexus, İstanbul Maslak’ta açtığı showroom ile Türkiye’ye “merhaba” dedi.
Toyota’nın premium markası Lexus, Türkiye’deki ilk showroomunu İstanbul Maslak’ta açtı. Aynı zamanda Lexus’un yeni showroom konseptinin Avrupa’daki ilk örneği olan Lexus Maslak showroomunda 1.000 metrekare alanda; IS, GS, LS, NX, RX ve RC modelleri sergilenecek. Lexus’un Türkiye’deki ilk yılında 250 adet satması planlanıyor. Her şey planlandığı gibi giderse bu değerin, 5 yıl içerisinde yılda 1000 adede yükselmesi öngörülüyor.
Açılışta konuşan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Ali Haydar Bozkurt, Türkiye’de Lexus markasının uzun zamandır merak ve heyecanla beklendiğini belirterek, “Lexus hayranlık uyandıran bir marka. Lexus’un felsefesi sadece bir otomobil üretmek değil, bir sanat eseri üretmektir. Lexus; sadece lüks bir otomobil markası değil, bir yaşam biçimidir.” dedi. Lexus modellerindeki işçilik kalitesi dünyada bazı otomotiv editörleri tarafından “Buna detaylara özen göstermek diyemeyiz, bu detaylar konusunda bir takıntı…” şeklinde dile getirildiğini de sözlerine ekleyen Bozkurt “Buna bir örnek vermek gerekirse; markanın üretiminden 4 yıl öncesinde 20 Japon mühendis, ailelerini de alarak Amerika’ya yerleştiler. Nedeni ise Lexus’u pazara sunmadan önce oradaki yaşam tarzını bizzat deneyimlemek ve müşteri beklentilerini anlayarak ihtiyaca uygun otomobiller üretmekti. Bu durum Lexus’un detaylar konusunda ne kadar özenli bir marka olduğunun bir göstergesi. Bugün, Lexus Amerika’da o kadar çok seviliyor ki, birçok aile çocuklarına Lexus ismini bile veriyor. Bu titizliği Başkanımız Akio Toyoda da devam ettiriyor. Başkan Toyoda, Lexus üretiminin bütün aşamalarını takip ediyor ve bizzat kendisi otomobili test etmeden üretime geçilmiyor. Bunun dünyada başka bir örneği olmadığını düşünüyoruz.” dedi. Lexus’un Türkiye’deki ilk showroomunda gerçekleştirilen basın toplantısına ev sahibi olarak Ali Haydar Bozkurt’un yanı sıra Lexus Avrupa Başkanı Alain Uyttenhoven de katıldı. Uyttenhoven, yaptığı konuşmasında Lexus’un Avrupa’da istikrarlı bir şekilde büyüdüğünü belirtti, Türkiye pazarına güvendiklerinin de mesajını verdi. Lexus, bir yıl içerisinde İstanbul dışında Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Adana’da da yeni showroomlar açmayı hedefliyor. Bununla birlikte Lexus kullanıcıları, Türkiye’ye yayılmış 60’a yakın Toyota noktasında oluşturulan servis altyapısından faydalanabilecekler
0 comments