Seat önümüzdeki sonbaharda Nissan Qashqai rakibi SUV modelini satışa sunacak.
SUV pazarının günden güne daha çekici olmasına dayanamayan Seat, beş kapılı Ateca modeli ile önümüzdeki dönemde Nissan Qashqai gibi rakiplerden pazar payı çalmayı hedefliyor. Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki tanıtımından evvel Barcelona’daki özel bir davette gördüğümüz otomobil, Seat yöneticisi Luca de Meo’da tarafından anlatıldı. Avrupa’da yıl sonuna doğru satışa sunulacak olan otomobilin fiyatı Nissan Qashqai ile oldukça yakın olacak. Leon ile benzer bir altyapıya sahip olan Ateca, Seat’ın ilk SUV modeli ki Volkswagen Grubu’nun bu segmentteki payı Ateca ile hatırı sayılır miktarda büyüyecektir. Volkswagen’ın MQB isimli platformu üzerine inşa edilen otomobil, 4.36 metrelik uzunluğuyla, Qashqai’den 2 cm daha kısa. 2.64 metrelik aks aralığı Leon ile aynı olan Ateca’nın 1.84 metrelik genişliği ve 1.6 metrelik yüksekliği ise Nissan ile benzer seviyelerde. Beş kişilik otomobil standart olarak önden çekişle, opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak ki dizel ve benzinli motor seçenekleri VW Group’un diğer modellerinden dolayı gayet tanıdık. Giriş seviyesinde 115 bg gücündeki 1.0 litrelik üç silindirli TSI motor yer alıyor. 150 bg gücündeki 1.4 TSI diğer benzinli seçeneği oluşturuyor ki bu versiyonda silindir kapama teknolojisi mevcut. Dizel tarafında ise 115 bg’lik 1.6 TDI ve 150 bg veya 190 bg’lik 2.0 TDI sunuluyor. Bütüvn motor seçenleri standart olarak altı ileri manuel şanzımana sahip. Yedi ileri çift kavramalı DSG şanzıman daha güçlü motorlarla birlikte sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ise sadece dizel Ateca’larda mevcut. Serinin en ekonomik modeli önden çekişli ve manuelşanzımanlı olan 1.6 TDI. Bu otomobilin 112 g/km’lik emisyon değeri ile 4.3 lt/100 km’lik tüketim verisi dikkat çekiyor.
De Meo, Ateca’nın sportif baharatlarla hazırlanmış FR versiyonunun önümüzdeki dönemde satılacağını, yüksek performanslı Cupra’nın ise henüz değerlendirme aşamasında olduğunu söylüyor. İsmini İspanya’daki bir şehirden alan Ateca’nın keskin tasarımı büyük oranda Leon’dan alınmış. Full LED farların standart fakat otomobilin kapıları açıldığında yan aynaların altından zemini ‘Ateca’ kelimesiyle aydınlatan LED’ler opsiyonel. Bu detayın Range Rover’lara has olduğunu hatırlatırız. Kabinde de Leon etkileri hissediliyor çünkü genel mimari ve bilgi eğlence ekranı Leon’la neredeyse aynı. Kısaltılan vites kolunun amacı ise aracın sportif sürüş hissiyatını kuvvetlendirmek. Seat, diğer modellerinde olduğu gibi, Ateca ile de sportif bir sürüş karakteri sunmak istiyor. Firmanın arge müdürü Matthias Rabe aracın ‘mümkün olan en dinamik karakter’ ile yoğurulduğunu ve hafif ve keskin bir yol tutuşa sahip olduğunu ifade ediyor. Ateca’nın 510 litrelik bagaj hacmi, dört tekerlekten çekişli modellerde 485 litreye geriliyor. Bu verilerin Qashqai’deki 430 litrelik bagajdan çok daha başarılı olduğu ortada. Gelelim teknolojik detaylara. Ateca’da kablosuz telefon şarjı, Apple CarPlay ve Android Auto gibi şu sıraların trendleri yer alırken, bagaj kapağı ayak hareketleriyle de açılabiliyor. ‘Traffic Jam Assist’ isimli sistem teknoloji sınırlarını bira daha zorluyor. Bu sistem sıkışık trafikte, 50 km/s hıza kadar, otomobilin bütün kontrollerini otomatik olarak yapabiliyor.
MARK TISSHAW
0 comments