DS Automobiles Yeni Amiral Gemisi DS N°8’i Tanıttı

DS Automobiles, SUV Coupe tasarım dilini benimseyen yeni yüzde 100 elektrikli amiral gemisi DS N°8’i tanıttı

DS N°8’in DS AERO SPORT LOUNGE konseptinden esinlenerek tasarlanmış ve verimlilik üzerinde fazlasıyla durulmuş. WLTP döngüsünde 750 km ve otoyolda 500 km’yi aşan bir menzil sunuyor. 0,24 Cx’lik bir sürtünme katsayısına sahip olan yeni DS N°8’in her bir gövde parçası, aerodinamik yapısını en üst düzeye çıkarmak için rüzgar tünelinde test edilmiş. 350 HP’ye kadar güç üretebilen ve iki ya da dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonlarla sunulacak olan DS N°8, 2025 yılının ortalarından itibaren başta Avrupa’da olmak üzere kademeli olarak pazarlara sunulacak.

DS Automobiles, yeni amiral gemisi DS N°8 ile yeni bir isimlendirme stratejisi ortaya koyuyor. Bu yaklaşım, markanın mevcut ürün yelpazesi ile gelecekteki DS Automobiles modellerinin isimlerini birbirine bağlarken, rakam ifadesi olan “N°” isimlendirmesi ile daha cesur bir mantığı benimsiyor. Bu strateji, otomobilin arkasında tam olarak yazılan DS Automobiles ifadesinin yanı sıra N°8 imzasının yer alması ile hem marka ismine vurgu yaparken hem de marka ile model ismini yeterince ayrı konumlandırabilecek. Yeni “N°” isimlendirme stratejisinin tanıtımı, DS Automobiles için yeni bir model neslinin başlangıcını işaret ediyor. Buna ek olarak, otomobilin arkasındaki “°”, DS Automobiles DNA’sına atıfta bulunarak bir elmas ucuna benzer bir tasarımı benimsiyor. DS N°8 ise DS 3, DS 4, DS 7 ve DS 9 modellerinin ardından yeni bir dönemin başlangıcına işaret ediyor. DS N°8, markanın sadece yüzde 100 elektrikli olacak şekilde tasarlanan ilk otomobili.

DS Automobiles CEO’su Olivier François, “Sektörümüzün devrimden geçtiği bir dönemde, DS Automobiles elektrifikasyon stratejisini hızlandırarak ön saflarda yer alıyor. DS N°8 ile marka, Fransız Seyahat Sanatı ile sürdürülebilir ve tavizsiz mobilite sunarak enerji dönüşümünün bir parçası oluyor. DS Automobiles’in kadın ve erkek çalışanları DS N°8’i bu boyutta konumlandıracak malzeme ve teknolojiyi seçtiler” değerlendirmesinde bulundu.

Yeni DS N°8’in dış tasarımı, aero-verimlilik arayışına odaklanıyor. Dış boyutları ise 4.82 m uzunluğa, 1.90 m genişliğe ve 1.58 m yüksekliğe sahip. Yeni DS N°8’in geride konumladırılan ön camları ve daha alçak bir konuma yerleştirilen kaput tasarımı aerodinamiğe katkı sağlıyor. Bununla birlikte ön tamponun alt kısmına, bataryayı soğutmaya yardımcı olan aktif hava girişleri yerleştirilmiş. Aerodinami üzerinde yapılan tüm çalışmalar sayesinde WLTP’ye göre 60 km, otoyolda ise 75 km’lik bir menzil artışı anlamına geliyor.

DS N°8’in silueti, bagaj üzerindeki spoylere kadar uzanan kesintisiz tavan çizgisine sahip. Bu spoyler, arkadaki hava akışını optimize ederek, WLTP’ye göre 12 km veya otoyolda 15 km’lik bir menzil artışı sağlıyor. 2,90 m’lik aks mesafesi ve 15,5 cm yerden yüksekliği de hava akışını optimize etmeyi hedefleyerek 750 km’ye kadar bir menzil sağlıyor. Ön kapılardaki elektrikli, gizli kapı kolları gövde rengiyle sunulurken, arka kapı kolları kapı direklerine entegre ediliyor.

Önde soğutma amacıyla açılıp kapanan hava girişleri, geleneksel bir hava girişine göre yüzde 95’lik, rakip sistemlere kıyasla ise yüzde 40’lık bir aerodinamik kazanç sağlıyor ve bu da WLTP’ye göre 18 km veya otoyolda 22,5 km’lik bir menzil artışına denk geliyor. DS N°8 kaputu da yine enerji tüketimini optimize etmek amacıyla özellikle alçak konumlandırılmış. 21 inçlik alaşım jantların ağırlıkları 20 inçlik jantlardan 6 kg daha düşük.

İç mekan, yatlardan esinlenerek tasarlanmış. Yine DS AERO SPORT LOUNGE konseptinden ilham alınarak tasarlanan koltuklar, “sarmalayan” yapılara ve tamamen entegre kafalıklara sahip. Ayrıca yüksek yoğunluklu köpük kullanulmış ve ayarlanabilir yan destekler bulunuyor. Bununla beraber ön koltuklarda masaj, havalandırma ve ısıtma özellikleri yer alıyor. DS Automobiles’in en güncel konsept otomobillerinden ilham alan X şeklindeki yeni direksiyon simidi şimdi DS N°8’de hayat buluyor. Tamamen yeni direksiyon simidi, ısıtma fonksiyonuna da sahip.

Konsolun üst kısmı, “PRND” vites seçici, ‘Sürüş Modu’ seçici ve ses seviyesi kontrolü gibi ana interaktif özelliklere ayrılmış. Bu özellikler, mücevher gibi tasarlanmış ve galaksi şeklini anımsatan ince bir ışık animasyonu ile süsleniyor. Telefon saklama alanı ise Alcantara ile kaplanmış. Bununla birlikte gizli saklama alanı ve kol dayamanın altında geniş bir alan yer alıyor. Alt kısımda ise iki adet çıkarılabilir bardak tutucu ve yine iki adet USB-C soketi yer alıyor.

Yeni DS N°8, Stellantis Grubu’nun STLA Medium platformunu kullanıyor. Bu platformun uzunluğu ve genişliği 97,2 kWh kapasiteye kadar bataryaları barındıracak şekilde optimize edilmiş. Ayrıca bu platform DS Automobiles yeni amiral gemisinin 740 mm çapındaki büyük tekerleklerine de uyum sağlıyor. DS N°8’in NMC (Nikel-Manganez-Kobalt) bataryasının hücreleri, Stellantis’in kurucularından biri ve en büyük hissedarı olduğu bir ortak girişim olan ACC tarafından Billy-Berclau Douvrin’de (Fransa) tasarlanmış ve orada ve üretiliyor. DS N°8’in elektrik motoru ise, grubun bir başka ortak girişimi olan NPE tarafından Trémery (Fransa) tesisinde tasarlanmış ve üretiliyor.

210 BG ve 350 HP güç üreten yeni yüzde 100 elektrikli güç-aktarma organı seçenekleriyle sunulacak. 350 HP güç üreten versiyon dört tekerlekten çekiş sistemi için iki elektrik motoruyla donatılmış. 350 BG güç üreten dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonda +25 BG (toplam 375 BG) ekstra güç sunabiliyor.

DS N°8 uzun menzilli batarya seçeneği ile sunulacak. Bu batarya 97,2 kWh net kapasiteye sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan DS N°8, 12,9 kWh/100 km enerji tüketimi ile (standart WLTP döngüsü) 750 km menzile sahip. Ayrıca otoyolda (120 km/s sabit hızda) 500 km’nin üzerinde etkileyici bir menzil sunuyor.

Dört tekerlekten çekişli versiyonu 5,4 saniyede 0-100 km/s hıza ve tüm motor seçenekleri ile 190 km/sa ile sınırlandırılmış maksimum hıza ulaşabiliyor. Artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY sanal gösterge paneli de bu otomobilde sunuluyor.

DS N°8, şarj edilmeden Paris’ten Lyon’a kadar 450 km’yi otoyolda gidebilen tek araç olma özelliğine sahip. Yüzde 20 ile yüzde 55 şarj seviyeleri arasında sabit 160 kW maksimum şarj gücü ve batarya ön ısıtma fonksiyonu sayesinde, hızlı şarj istasyonlarında yüzde 20’den yüzde 80 oranına kadar şarj seviyesine erişim 27 dakikada tamamlanıyor.

Daha kısa menzil gerektiren günlük yolculuklar için DS N°8, akıllı batarya yönetimi fonksiyonuna sahip 11 kW’lık bir dahili AC şarj cihazına (ilerleyen dönemde isteğe bağlı 22 kW seçeneği ile) sahip. Ayrıca DS N°8, ısı standart olarak sunulan ısı pompası sayesinde bataryalarının enerjisini korurken daha yüksek bir konfor seviyesi sunmayı hedefliyor. DS N°8’de sunulan 11 kW ve 22 kW’lık dahili şarj cihazları, harici bir elektrikli cihaza güç vermek için V2L (Araçtan Yüke) işlevselliği de sunacak.

DS N°8, standart olarak, ön camın üst kısmına yerleştirilmiş bir kameraya bağlı değişken sönümleme sistemi ile donatılmış. Seviye sensörleri ve üç ivmeölçerle desteklenen bu sistem, yol yüzeyini birkaç milisaniye içinde analiz ederek bilgileri her bir tekerleği kontrol eden bir bilgisayara iletiyor. Bu mekanizma, amortisörün alt ve üst odası arasında (ya da tam tersi şekilde, amortisörün sıkıştırılması veya salınması gerektiğine bağlı olarak) yağın geçişini kontrol eden motorlu bir solenoid valfi aktive ediyor. Süspansiyon, yolun düzensizliklerine gerçek zamanlı bir şekilde uyum sağlayarak DS N°8’in daha bir yol tutuşu ve konfor sunmasını sağlamak için yapılmış.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir