Ford Tamamen Elektrikli Yeni Puma Gen-E’yi Tanıttı

Ford’un Avrupa’da en çok satan ve Ford Otosan’ın Romanya Fabrikası’nda üretilen otomobili, sıfır egzoz emisyonlu haliyle ilk kez karşımıza çıkıyor. Yeni elektrikli Puma, elektrik motoru ile şimdiye kadar ki “En Sıradışı Puma” olmaya aday

Yeni Puma Gen-E, Ford Otosan’ın Romanya Craiova’daki montaj tesisinde üretilyor ve şirketin İngiltere Halewood’daki fabrikasında elektrik motorları monte ediliyor. Kompakt crossover’ı Avrupa’daki müşteriler arasında sevilen Puma, Gen-E versiyonunda gelişen dış tasarımıyla ayırt edici özelliğini ortaya koyuyor.

Yeni elektrikli motoru sayesinde tam şarjla 376 km’ye kadar, 523 km’ye kadar şehir içi menzili sunuyor. Hızlı şarj cihazına bağlandığında, %10-80 arası bir şarj doluluğu 23 dakikada tamamlanabiliyor. Ayrıca, 8 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresiyle Puma ST’ye meydan okuyor.

Elektrikli Puma Gen-E, 13.1 kWh/100 km enerji tüketimiyle hem uzun menzil sağlamayı, hem de çevresel etkileri en aza indirmeyi amaçlıyor.

Kompakt elektrikli motoru aynı zamanda daha fazla bagaj alanı anlamına geliyor. Puma’nın MegaBox bagaj depolama alanı GigaBox’a yükseltilerek, eskisine göre 2 kat daha geniş bir saklama alanı yaratılmış.  Bu da arka koltuklar yerindeyken 574 litreye kadar bir alan anlamına geliyor. Benzinli motorun boşalttığı alan ise 43 litrelik ön bagaj alanına yer açmış.

Yeni Puma Gen-E, geleneksel ızgaranın yerine “kalkan” ismi verilen bir ön panjura sahip. Bu ızgaranın tasarımı Ford Mustang Mach-E elektrikli SUV modelinden ilham alınarak aracı daha aerodinamik ve modern bir görünüme kavuşturma hedefiyle yapılmış.

İç mekânda yüksek çözünürlüklü iki ekranın yanısıra, Ford’un en yeni nesil SYNC 4 bilgi-eğlence sistemi ve kablosuz Apple CarPlay/Android Auto ile uygulamalar ve bilgiler kablo kullanmadan akıllı telefonlar ve araç arasında senkronize ediliyor.

Yeni yükseltilmiş orta konsol, kişisel eşyaları koymak için ekstra saklama alanı sağlıyor. Ön kol dayanağı uzun bir yolculukta en rahat pozisyona ayarlanabilmek için hareket edebiliyor ve yolculuk sırasında telefonları şarj edebilmek için kablosuz şarj ünitesi içeriyor.

Elektronik vites kolu direksiyon simidinin arkasına yerleştirilmiş ve isteğe göre tek pedalla sürüş, veya dört farklı sürüş modunda kullanılabiliyor. Dur & Kalk ve Şerit Hizalama özellikli Akıllı Adaptif Hız Kontrol Sistemi, hız asistanı ve 360 derece çevre görüşlü kamera sistemi de yararlanabileceğiniz teknolojiler içerisinde. Ayrıca opsiyonel olarak Matrix LED farlar da bulunuyor.

Opsiyonel Matrix LED far teknolojisi, öndeki yolu izlemek ve en çok ihtiyaç duyulan yere daha fazla ışık vererek şehirden geçerken veya ışıksız bir otoyolda en iyi görüş için ışık düzenini ayarlıyor.

Ford Otosan’ın Craiova Fabrikası’nda üretilen yeni elektrikli Ford Puma Gen-E 2025 baharında Türkiye’de müşterilere sunulacak.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir