Klasik Octavia da dahil olmak üzere 65 yıl boyunca varlığını sürdüren Octavia, yenilenen tasarımı, yeni bilgi-eğlence sistemleri, yeni güvenlik sistemleri ve daha fazla sürdürülebilir materyal kullanımıyla dikkat çekiyor. Modern nesliyle 1996’dan bu yana 7 milyonun üzerinde satış adedine ulaşan Octavia, dördüncü nesliyle birlikte müşterilerine daha fazla konfor, teknoloji, güvenlik, performans ve çevreci yaklaşım sunuyor.
Yeni 2 boyutlu Skoda logosuna sahip modelde, yeni Skoda ön ızgarası, yeni Crystallinium Full LED Matrix ön farlar, yeni dinamik tasarımlı LED stop lambaları ve yeni jant tasarımları dikkat çekiyor. Skoda, markanın imzası haline gelen ön far grubunun iç kısmında ayırt edici bir mavi renk veren benzersiz kristal element olan Crystallinium’a yer vererek otomobilin estetiğinde çok çalışmış görünüyor. Bazı detaylarıyla Superb modelinden de ilham alan Octavia, daha sportif bir yaklaşıma sahip. Yenilenen Octavia Sedan ve Combi modellerinin uzunluğu ise 9 mm artarak 4.698 milimetreye çıkarılmış.
Octavia’nın yeni görünümü aynı zamanda aerodinamik tasarımı ve 0.24 Cd’lik oldukça düşük sürtünme katsayısını da beraberinde getiriyor. Octavia’nın yeni tasarımı kabinde de devam ediyor. Yeni döşeme ve dekorlara sahip araçta, koltuklar, ön konsol ve kapı panellerinde daha fazla sürdürülebilir materyale yer verilmiş. Octavia ayrıca iç yaşam alanı deneyimini daha da ileriye taşıyan yeni 13 inç’lik yeni multimedya ekranıyla tercih edilebiliyor. Dijital gösterge paneli olarak 10 inç Sanal Kokpit ile tüm veriler kolayca ve hızlı bir şekilde takip edilebiliyor. Çift bölgeli Climatronic sistemi artık tüm modellerde standart olarak sunulurken aktif Soğutma Özellikli Hızlı Kablosuz Şarj, dikiz aynasına entegre USB-C girişi ve masaj özellikli ön koltuklar da yenilikler arasında yer alıyor. Octavia yine sınıfında iddialı bir bagaj alanına sahip. Sedan versiyon 600 litre ve koltuklar katlandığında 1550 litre bagaj hacmi sunarken, Combi versiyon ise 640 litre ve koltuklar katlandığında 1700 litre hacim sunuyor.
Škoda Octavia, 115 HP mild hibrit ve 150 HP mild hibrit 1.5 TSI motorların yanı sıra 265 HP’lik 2.0 TSI motor ile tercih edilebiliyor. Octavia’nın mild hibrit teknolojisiyle donatılan 1.5 TSI motorları, daha fazla verimlilik sağlıyor. Frenleme sırasında geri kazanılan enerji, 48 voltluk bir marş jeneratörü kullanılarak bir lityum iyon bataryada depolanıyor. İçten yanmalı motor, elektrik gücüyle destekleniyor. Daha az güç gerektiğinde, 1.5 TSI motorun ACT+ aktif silindir teknolojisiyle iki silindir kapatılarak yakıt tüketimi daha da düşüyor.
Yenilenen Octavia ile birlikte RS versiyonu da daha iddialı hale geldi ve 3.499.900 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. 265 HP ile daha güçlü 2.0 litre TSI motorla donatılan Škoda Octavia RS, aynı zamanda 370 Nm tork değerine sahip. 7 ileri otomatik DSG şanzımanla eşleştirilen model, daha fazla verimlilik ve performans sunuyor. 250 km/s maksimum hıza sahip olan Octavia RS, 0-100 km/s hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştiriyor. Standart spor süspansiyon ile 15 milimetre alçaltılan Octavia RS, kademeli direksiyon ve elektronik olarak kontrol edilen VAQ sınırlı kaydırmalı diferansiyel ile birlikte her durumda çekiş ve sürüş dinamikleri sunabiliyor. Octavia RS versiyonları artık standart olarak siyah spor egzozlarla geliyor.
0 comments