Citroen, B-SUV segmentindeki iddialı modeli yeni C3 Aircross’u yıl sonunda Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. Yeni C3 ile aynı tasarım kimliğini paylaşan C3 Aircross ile Citroen, ulaşılabilir elektrikli araç iddiasını sürdürüyor. Yeni marka logosunu taşıyan C3 Aircross’un dik tasarımlı ön bölümü, 3 farklı bölüme ayrılmış olan ön far tasarımı ile karakteristik bir ışık sunmuş. Otomobilin tasarımı aynı zamanda çift şeritli marka logosunu belirli unsurlara entegre ederek modele gösterilen özeni vurgulamış görünüyor da diyebiliriz.
Yandan bakıldığında SUV genlerini ortaya koyan Citroen C3 Aircross, düz tavan çizgisi ve 1,66 m tavan yüksekliği sayesinde tüm yolculara geniş bir yaşam alanı sağlamayı hedeflemiş. Yerden yüksekliği 200 mm olan yeni C3 Aircross, yüksek sürüş pozisyonu dışında daha fazla gövde koruması sağlıyor. Arka köşelerde yer alan ve tamponla aynı renkte kişiselleştirilebilir olan yeni klipsler, otomobilini daha özel hale getirmek isteyenlere hitap etmiş.
Aracın arka köşe tasarımı ise ön cephenin kaslı hissini tamamlamış görünüyor ve bu bölümde imza niteliğindeki arka aydınlatmalara yer verilmiş. Max olarak isimlendirilen en üst seviye donanım paketinde beyaz veya siyah renkte standart olarak sunulan biton kaplama mevcut. Bunların yanı sıra yeni araçta Citroen algısını daha da arttırmak üzere çift renkli tavan gibi ek kişiselleştirme çözümleri de sunulmuş durumda.
Yeni B-SUV, marka tarafından C3 hatchback ile aynı Akıllı Otomobil Platformu’nu paylaşıyor. Avrupa’da üretilen tamamen elektrikli güç-aktarma sistemiyle de satışa sunulacak. Yeni C3 Aircross 136 HP gücündeki 48V hibrit teknolojisine sahip güç-aktarma sistemi ve tamamen elektrikli olmak üzere iki farklı güç ünitesi ile sunuluyor. Tamamen elektrikli versiyon, 300 km’nin üzerindeki menzile (sertifikasyon onay aşamasında) sahip. Elektrikli seçenekte gelişmiş batarya sistemi yalnızca 26 dakikada yüzde 20’den 80’e şarj olabiliyor.
Yeni C3 Aircross, e-DCT otomatik şanzımanla donatılan Hybrid 136 versiyonuyla yeni bir güç-aktarma organına sahip. 48V hibrit teknolojisiyle donatılan bu versiyon, hibrit uygulamalar için özel olarak geliştirilen ve yüzde 40’ı tamamen yeni bileşenlerden oluşan yeni nesil 1.2 PureTech motorla donatılıyor. 1.199 cc hacme sahip bu 3 silindirli motor, toplamda 136 HP güç üretiyor. Hibrit güç-aktarma sistemi, pratik bir kullanım sunarken şarj gerektirmiyor. E-motor (sabit mıknatıslı senkron motor), şehir içi kullanımın neredeyse yüzde 50’sinde tamamen elektrikli sürüş sağlıyor ve yavaşlama sırasında bataryayı şarj ederken içten yanmalı motorun yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı oluyor.
0 comments