Adını üst düzey saatlerdeki doğruluğu koruyan minik mekanizmadan alan Tourbillon, zamanının en güçlü yol otomobili Veyron’un piyasaya sürülmesinden tam 20 yıl sonra geliyor. Bu otomobilin halefi olan Bugatti Chiron, 2016 yılında piyasaya sürülmüştü ve 2026’dan itibaren üretilecek yeni otomobile hazırlık amacıyla firmanın Fransa’daki Molsheim fabrikasında üretimi sonlandırdı. Sadece 250 adet üretilecek ve başlangıç fiyatı (İngiltere’deki) 3,2 milyon £ olacak. Bu da onu ‘seri’ üretimdeki en pahalı yeni otomobil haline getirecek.
Bugatti CEO’su Mate Rimac, Tourbillon’dan “Lastikler üzerindeki sanat, hareketli bir tablo” olarak söz ediyor ve şirketin “bükme fiziği” mirasını sürdürmek istediğini söylüyor. Rimac, Tourbillon’un son derece sınırlı ve pahalı bir teklif olacağı açık olsa da, Bugatti markasının devasa profilini ve çekirdek müşteri tabanının dışında yaratabileceği etkiyi kabul ediyor: “Herkesin hayatını değiştirmeyeceğiz ama yine herkes ilham alabilir.” Rimac, 2021’de Bugatti’yi satın aldığında Fransız firmasının “Elektrikli coupe-SUV tipi bir şey” için erken geliştirme aşamasında olduğunu ama bunun “marka için kesinlikle yanlış olduğunu düşündüğünü” söyledi. Yeni 16 silindirli hiper otomobilinin tanıtılması sırasında “Şans eseri, bu tartışmayı kazandım” diye gülümsedi ve alçak bir siluet ile devasa bir motorun ‘duygusal’ çekiciliğini öne sürdü.
Tourbillon, ortada adeta çığlık atan atmosferik emişli bir V16’nın etrafında merkezlenen 1800 bg’lik bir plug-in hibrit düzenleme için Chiron ve Veyron’a güç veren dev W16 motorunu bırakarak, elektrifikasyona uygun şekilde farklı bir yaklaşım benimsemiş görünüyor. 1991’deki son derece nadir Cizeta-Moroder V16T’den bu yana bir yol otomobiline güç veren bu formatın ilk motoru olan motor, W16’yı hibritleştirmeme veya saf elektrikli bir Bugatti modeli geliştirmeme kararının ardından Cosworth ile işbirliği içinde tasarlanmış. Tourbillon’un 8,3 litrelik devasa motoru uçtan uca yaklaşık bir metre uzunluğunda. Ama hafif metallerin ve kompozitlerin liberal kullanımı sayesinde yalnızca 252 kg ağırlığında.
Kendi başına 1000 bg üretiyor ve bu da onu şimdiye kadar bir yol otomobilinde kullanılan en güçlü içten yanmalı motorlardan biri yapıyor. Ama Rimac tarafından sağlanan üç elektrik motoru (ön aksta iki, arkada bir) bulunuyor. Ekstra 800 bg’lik bir güçle Tourbillon, rahatlıkla piyasadaki en güçlü içten yanmalı otomobil haline geliyor. Yalnızca saf elektrikli Rimac Nevera, Lotus Evija ve Pininfarina Battista gibi modeller Tourbillon’dan daha fazla güç üretiyor ve bunun da yalnızca 100 bg civarında olduğunu söyleyebiliriz.
EV motorlarının önceliği gaz pedalı tepkisini artırmak ve vites değişimleri sırasında tork dolumu sağlamayı içeriyor ama onlara güç veren 25 kWh bataryanın 60 kilometreden fazla elektrik menzili sağladığı iddia ediliyor. Bir PHEV için alışılmadık bir şekilde, mevcut batarya yalnızca 12 dakikalık %0-80 şarj süresi için 800V şarj donanımıyla donatılmış.
Patronlar Tourbillon’un, standart formda 420 km/s hıza ulaşabilen ve özel lastikler ve aero kiti yardımıyla 2019’da 482 km/s sınırını aşan ilk otomobil olan Chiron’dan daha hızlı olacağını öne sürüyor. Tourbillon için 444 km/s’lik bir ön maksimum hız açıklandı. Bugatti aynı zamanda 0-100 km/s hızlanmasını 2,0 saniyede ve 5,0 saniyenin altında da 0-200 km/s hıza ulaşmayı hedefliyor ve bu da Tourbillon’u dünyanın en çabuk hızlanan otomobillerinden biri yapacak.
0 comments