Alfa Romeo, MILANO’nun Dünya Lansmanını Gerçekleştirdi

İtalya’nın Milano şehrindeki “Milano Otomobil Kulübü’nde” (Automobile Club Milano) tanıtılan MILANO, markanın 1910’da kurulduğu şehirle olan bağlantısının altını çizerek, yenilik ve gelenek arasında denge kurmayı amaçladı.

4.17 metrelik uzunluğu, 1.79 metrelik genişliği ve 1.5 metrelik yüksekliğinde boyutlara sahip MILANO, Alfa Romeo Centro Stile’nin (Alfa Romeo Tasarım Merkezi) tasarım dilini yansıttığı açıklandı. Otomobilin kaptan köşküne girildiği anda ise sürücü odaklı bir kokpit göze çarpıyor. Aracın kabininde tasarım ekibi tarafından kaliteli materyallerin kullanımı, tüm kontrollerin sürücünün erişebileceği şekilde konumlandırılması ve tüm sürüş tarzlarına mükemmel uyum sağlayan kompakt direksiyon tasarımına özen gösterildiği de basına sunulan diğer bilgiler arasında.

Alfa Romeo tasarımcıları, ilk bakışta göze çarpan hatlara sahip heyecan verici bir tasarım oluşturmak adına tüm parçalar üzerinde zanaatkar bir yaklaşım sergilemişler. MILANO’da, kısa ön-arka çıkıntılar, kaslı çamurluklar ve ikonik ‘kesik kuyruk’ gibi efsanevi Giulia TZ’ye gönderme yapan tasarım detayları göze çarpıyor. Modelin görünümü ‘3+3’ ve adaptif Full LED Matrix farlarla tamamlanmış.

Ön konsolda 10.25 inç TFT ekranın yanı sıra, gösterge panelinde ise sürücüye doğru açı verilmiş 10.25 inç’lik dokunmatik ekran konumlandırılmış. Havalandırma ızgaraları ise Alfa Romeo sportifliğinin sembolü olan quadrifoglio (dört yapraklı yonca) şeklinde ince dokunuşlara sahip.

MILANO’nun hibrit ve tam elektrikli versiyonları bulunuyor. Sportif sürüşle konfordan ödün vermemeyi amaçlayan modelin, rakipler arasında 400 litre ile en büyük bagaj hacmini sunduğu belirtildi.

Balocco test merkezinde Giulia GTA’yı tasarlayan ekip tarafından geliştirilen MILANO, VELOCE versiyonunda uygulanan özel teknik çözümlerle sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip olma hedefiyle üretilmiş. Segmentinin en direkt direksiyonuna (14.6) sahip modelde spor süspansiyon ile araç 25 mm alçaltılmış, ön-arka viraj denge çubukları daha hızlı viraj almayı sağlayacak şekilde sportif olarak geliştirilmiş. Dört pistonlu kaliperlere sahip ve 380 mm çaplı ön diskler ile fren sistemi kullanılmış. Torsen diferansiyel ise her koşulda çekişi sağlıyor.

Alfa Romeo MILANO elektrikli ve hibrit versiyonlarla birlikte farklı tercihlere sahip müşterilerin beklentilerine yanıt verecek. Elektrikli versiyon MILANO ELETTRICA modelinde 156 veya 240 HP olmak üzere iki farklı güce sahip versiyon bulunacak. 54 kWs batarya, 156 HP’lik versiyonda WLTP ölçümlerine göre ortalama 410 kilometre ve şehir içerisinde 590 kilometre menzil sunacak. 100 kW DC hızlı şarj istasyonlarında batarya yüzde 10 kapasiteden yüzde 80 kapasiteye 30 dakikadan daha kısa sürede şarj edilebileceği açıklandı. Bununla birlikte MILANO, şarj ihtiyacı duymadan hibrit versiyonla da elektrikli mobilite imkanı sunacak. MILANO’nun bu IBRIDA versiyonu önden çekişli veya premium segmentten bir ilk olacak şekilde önümüzdeki dönemde Q4 dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebilecek. MILANO IBRIDA 136 beygir gücünde 48-V Hibrit VGT (Değişken Geometrili Turbo) mimarisine sahip. 3 silindirli 1.2 litrelik turbo motor, 48 volt batarya ve 21 kW elektrik motoru içeren elektrikli sistemle kombine edildi. Yenilikçi 6 ileri çift kavramalı vites kutusu modelde yer alacak. MILANO IBRIDA, şehir içinde sürüş zamanının yüzde 50’sinden fazlasını elektrikli modda gerçekleştirecek.Otomobilin yalnızca park manevraları sırasında veya şehir içi düşük hızlarda değil aynı zamanda 150 km/s hıza kadar elektrikli sürüş sunması da dikkat çekiyor.

Markanın yeni tasarım dilini yansıtan MILANO, Türkiye’de mayıs ayında markanın online satış kanalı, online.alfaromeo.com.tr/ üzerinden ön satışa açılacak. Teslimatlar ise eylül ayından itibaren gerçekleştirilecek.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir