Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, faaliyet raporu kapsamındaki değerlendirmesinde, şirketin başarılı performansını sürdürdüğünü söyleyerek, pazarın 2023 yılında, bir önceki yıla göre toplamda yüzde 9 artışla 1 milyon 468 bin 393 adet üretim seviyesine ulaştığına dikkat çekti. Koç: “Otomotiv sanayimizin en güçlü oyuncularından biri olan Tofaş, 2023 yılında da başarılı performansını sürdürdü. 55’inci kuruluş yılını geride bırakan Tofaş, 2023 yılında 7 milyonuncu aracını üretirken, 240 bin adetle ülkemiz otomotiv üretiminin yüzde 16’sını gerçekleştirdi ve 60 bin adetlik ihracat yaptı.Türkiye binek ve hafif ticari araç pazarında yüzde 16,2 pay elde eden Tofaş, Fiat markasıyla sektör liderliğini 5’inci yıla taşırken, tüm markalarımız da kayda değer bir pazar büyümesi elde etti. Tofaş, hızla değişen dinamikleri yönetme kabiliyeti, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla geliştirdiği kurumsal yetkinlikleri, istikrarlı yatırımları ve rekabetçiliğiyle geleceğe emin adımlarla yürüyor. Dijital dönüşüm inovasyon, çevik yönetim ve karbon dönüşümü gibi birbirini tamamlayan programlarla yarınlara hazırlanıyor” diye konuştu.
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu da “Tofaş’ta geliştirerek, ürettiğimiz ve 2023’te Türkiye pazarındaki 500 bininci satışı gerçekleşen Egea’nın, yenilenen versiyonlarıyla 8 yıldır ülkemizin en çok tercih edilen otomobili olması hepimizi bir kez daha gururlandırırken, tasarım ve teknolojinin ayrıcalıklarına geniş kitlelerin ulaşabileceğini bir kez daha ispatladı. Fiat markasının elektrikli araç yolculuğunun ilk kilometre taşı olan 500e ülkemizde ilgi gördü. E-Doblò ve E-Scudo modelleri ile hafif ticari araç pazarında elektrifikasyon kapsamında önemli bir adım atıldı. Premium markalarımızdaki büyümenin dikkat çektiği 2023 yılında; Jeep satışlarında yüzde 50 artış sağlandı. Jeep Renegade ve Compass e-Hybrid modellerinin yanısıra, Avrupa’da yılın otomobili seçilen çevreci SUV Avenger’ı da satışa sunduk. Tonale’nin Plug-in Hybrid Q4 versiyonu ile Giulia ve Stelvio’nun yenilenen versiyonlarının pazara sunulduğu Alfa Romeo markamızda da satışlarımızı 3 katına çıkardık. Lüks segmentte önemli yeri olan Maserati markamızın satışlarında son 3 yılda 12 kat artış gerçekleşirken, 2023 satışları 600 adedi geçti. Tüm bu operasyonel verilerin ışığında, Şirketimizin gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 3, net karı da yüzde 61 artış gösterdi” dedi.
0 comments