Yeni ELANTRA, markanın Türkiye’de 2021 yılında lansmanını yapmayı planladığı beş modelden ilki konumunda. CN7 model kodlu Yeni ELANTRA, Hyundai’nin Parametrik Dinamik adını verdiği yeni tasarım kimliğini yansıtıyor. Bu bağlamda,sert hatların yer aldığı otomobilde” Parametrik Dinamik” adı verilen yenilikçi bir dizayn felsefesi mevcut. Bu felsefe, tasarımın amacı ve çözümü arasındaki ilişkiyi birlikte tanımlayan ve kodlayan, algoritmik düşünceye dayanan bir süreç olarak dile getiriliyor. Parametrik Dinamik tasarımı basitçe tanımlamak için; tek bir noktada üç çizginin buluşması anlamına geldiğini söylemek gerekiyor. Böylelikle, araç üzerinde üç ana hat bulunurken, özellikle kapılarda ve arka çamurluklarda yer alan sert geçişler, aracın tüm dinamizmini ön plana çıkarıyor.
Bu tasarım dili, Yeni ELANTRA’da farklılık isteyenlerin tüm beklentilerini en cesur şekilde karşılıyor. Bir başka deyişle, geçtiği her yerde tüm bakışları üzerinde topluyor. Yenilikçi bir görünüme sahip olan otomobil, segmentindeki geleneksel tasarımlardan farklı bir yapıda. Bu haliyle kullanıcısıyla arasında güçlü bir bağ oluşturuyor. Geniş kademeli yeni tip ızgara ve entegre farlar, otomobilin olduğundan daha geniş görünmesini sağlıyor. Ayrıca, tamponda yer alan rüzgar kanalları sayesinde sürtünme katsayısı da önemli ölçüde azaltılmış.
Hyundai mühendisleri ve tasarımcıları, ELANTRA ‘yı dört kapılı bir coupe görünümüne dönüştürmek için altıncı nesle göre daha uzun, daha alçak ve daha geniş bir form tercih ettiler. Yeni ELANTRA’nın toplam uzunluğu 30 mm ve dingil açıklığı da 22 mm artarken toplam genişlik ise 25 mm artırılmış. Yükseklik 10 mm alçalırken ön kaput ise neredeyse 50 mm geriye doğru kaydırılmış. Bu küçük değişiklikler, aracın şeklini önemli ölçüde değiştirirken kabin içerisinde de etkili olmuş.
Sürücü odaklı kokpit, sürüş hissiyatını ve heyecanını zirveye taşırken sadelikle gelen zariflik de bir diğer önemli unsur olarak dikkat çekiyor. Yeni tip direksiyon simidi ve dijital ekrandan oluşan göstergeler de bu yapıyı destekliyor. Yeni estetik çizgiler, aracın iç mekanında da tüm tabuları yıkan bir düzeyde karşımıza çıkıyor ve alışılagelmiş Hyundai modellerinden daha farklı bir ambiyans sergilemeye başlıyor. Yani dışarda olduğu gibi kokpitteki şıklık da ELANTRA’nın rakiplerinden daha cüretkar olmasını sağlıyor.
Hyundai’nin üçüncü nesil araç platformu, Yeni ELANTRA’nın genel tasarımını, güvenliğini, verimliliğini, gücünü ve sürüş performansını önemli ölçüde geliştiriyor. Yeni ELANTRA, K3 adlı platform sayesinde daha hafif ve daha iyi bir yakıt ekonomisine sahip. Bu platform aynı zamanda, mühendislerin daha çevik yol tutuşu için ELANTRA’nın ağırlık merkezini düşürmesine de olanak tanıyor. Olası bir çarpışma anında çok katmanlı bir yapıda olduğundan güvenliği de artırıyor. K3 platformu, rahatlıkla uzatılıp genişletilebiliyor. Böylece, diğer segmentlerdeki modellerde de kullanım imkanı sunuyor. Estetik açıdan farklı bir duruş sergileyen ELANTRA’nın süspansiyon sistemi de konfora yönelik. Geliştirilmiş süspansiyon montaj yapısı sayesinde hem dinamizm hem de üst düzey sürüş konforu elde ediliyor.
Hyundai ELANTRA, Türkiye’de ilk etapta tek motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Araç, 1.6 litre atmosferik beslemeli motora ve CVT şanzımana sahip. CVT’ye ek olarak, 6 ileri manuel şanzıman sadece Style donanım seviyesinde sunuluyor. Yakıt ekonomisi ve optimum verimlilik vaad eden bu motor, 123 beygir gücünde. Üstten çift eksantrikli motor, çok noktadan enjeksiyonlu yakıt püskürtme sistemi (MPI) özelliğine sahip.
Türkiye pazarında tek motor ve beş farklı donanım seviyesiyle satılan otomobilin lansmana özel başlangıç fiyatı 231.500 TL. Sportif ve dinamik bir görünüşe sahip otomobilin en üst donanım seviyesi olan Elite Plus ise 410.000 TL.
0 comments