Porsche Zuffenhausen üretim tesisinden çıkan tamamen elektrikle çalışan ilk spor otomobili yeni Taycan’dan etkileyici test değerleri gelmeye başladı. 600 PS güç ve dört tekerlekten çekiş gücüne sahip Porsche Taycan, üst üste gerçekleştirilen hızlanma testlerinin hepsinde tam motor gücüne ulaşabilecek şekilde tasarlanmış elektrikli güç aktarma sistemiyle, Eylül ayında gerçekleşecek dünya lansmanı öncesinde dikkatleri üzerinde topladı. Seri üretim öncesi versiyonuyla gerçekleştirilen ön testlerde, 0 km/sa’den 200 km/s’e üst üste 26 kez çıkmayı başaran modelin Sprint Challenge süresince kaydedilen ortalama hızlanma süreleri, 10 saniyenin biraz altında gerçekleşti. En hızlı ve en yavaş denemeler arasındaki fark ise sadece 0,8 saniye oldu.
Güney Baden’in Lahr şehrindeki bir havaalanında, 28° C’de yapılan test sürüşlerinde, yaklaşık 2,3 kilometre uzunluğundaki pistin tamamı ve taksi yolunun her iki yönü kullanıldı. Porsche’nin tamamen elektrikle çalışan ilk spor otomobili Taycan, sıradışı hızlanma değerleri, bir spor otomobile eş seviyede çekiş gücü, devamlı bir motor gücü sağlamasıyla dikkat çekiyor. Taycan’ın ön ve arka akslarında, ‘Sabit Hareketli Senkron Motor-SHSM’ adı verilen iki elektrikli motor yer alıyor. Sürekli mıknatıslı senkron motorun tasarımı, işlevi ve termal faaliyeti Porsche’den beklenen yüksek performansın ortaya çıkarılmasını sağlıyor.
Porsche Taycan 250 km/sa’in üstünde azami hıza sahip. 0 km/sa’den 100 km/sa’e 3,5 saniyeden çok daha az bir sürede çıkan Taycan’ın lityum iyon bataryasının brüt kapasitesi 90 kWh seviyesinde olacak.
0 comments