2011’den bu yana üretim bandındaki ömrüne devam eden 2. nesil BMW 1 Serisi, yerini yeni jenerasyona bıraktı. İlk kez önden çekişli bir mimariye sahip olacak otomobil, X1 ve X2’nin de kullandığı “FAAR” platformu üzerinde yükselecek. Yeni çekiş sistemiyle 1 Serisi’nin iç hacminin ve pratikliğinin artırıldığını belirten BMW yetkilileri, modelin en güçlü versiyonu olacak M135i modelinde “xDrive” dört tekerlekten çekiş sisteminin yer alacağını açıkladı. Araç hakkında konuşan BMW Ürün Müdürü Jochen Schmalholz; “BMW her zaman her modelinde sürücü otomobili olma iddiasını devam ettirmek zorunda. Bu iddia M135i’de daha da fazla. Yüksek sürüş keyfi sunarken günlük hayatta da en büyük yardımcınız olacak bu otomobili ortaya çıkarmak için büyük efor sarf ettik.” dedi.
Eski neslin M140i versiyonunda yer alan 3.0 litre hacmindeki motor FAAR platformuyla uyuşmadığından dolayı yeni M135i’de 2.0 litrelik benzinli ünite görev yapacak. Çift turbo beslemeyle 306 bg güç ile BMW tarihindeki en güçlü dört silindirli motor olacak güç ünitesi, 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilecek. Yerini alacağı modelden 20 kg daha hafif olacak M135i, 0-100 km/s hızlanmasını 4.8 saniyede tamamlayacak. Volkswagen Golf R ve Mercedes-AMG A45 ile rekabet edecek otomobilin, azami hızıysa 250 km ile sınırlandırılmış. “Böbrek” ızgaraları standart 1 Serisi modellerine göre daha agresif tasarlanan hot-hatch, sınırlı kaydırmalı bir diferansiyelle satın alınabilecek. Rijitideyi artırmak için tüm versiyonlarda çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon sistemi kullanan BMW mühendisleri, bu süspansiyonları bumerang şeklinde tasarlamış.
118i versiyonunda 140 bg güç üretecek 1.5 litrelik benzinli motoru taşıyacak BMW 1 Serisi, dizel isteyen müşterilerineyse 116d, 118d ve 120d xDrive ile cevap verecek. 8 ileri otomatik şanzımanı kullanacak 120d xDrive ve M135i haricinde kalan tüm otomobiller 7 ileri otomatik şanzımana sahip olacak. Yeni platformla birlikte hibrit bir 1 Serisi’nin gelmesi de olasılıklar dahilinde. Full LED farlar ve sunroof da aracın donanım kalemleri arasında.
0 comments