Trafik, büyük şehirlerde yaşayan tüm insanların ortak bir derdi haline geldi. Neredeyse iki kompakt hatchback büyüklüğündeki büyük SUV’ler ve satışların gittikçe artıran pick-up’lar gibi otomobiller de bu durumu iyi yönde değiştirmiyor. Smart otomobillerinin arkasındaki fikir de günü kurtarmak için burada devreye giriyor. Kolayca her yere park edilebilecek küçük boyutlu şehir otomobilleri üretmek. Bir önceki nesil Smart Fortwo ile başlayan elektriklenme macerası, 3. nesilde de devam ediyor.
Teste öncelikle otomobilin boyutlarından başlamak istiyorum. Toplam 2.695 mm uzunluğa sahip aracın genişliğiyse aynalar dahil 1.893 mm. Özellikle otomobillerin her yeni çıkan modelleriyle büyüdüğü bu dönemde böylesi kompakt araçlardan pek fazla göremiyoruz. Çoğu park alanına rahatça girebileceğiniz bu araçla bazı yerlerde paralel yerine dik bir şekilde park yapmanız dahi mümkün. 1.873 mm’lik aks aralığıysa iki kişinin konforu için gayet yeterli. Aslında iç mekanda standart otomobillerden daha geniş bir oturma alanı sunulabiliyor. Bagaj kısmındaki durum da pek fena sayılmaz. Arka camın ve bagaj kapağının ayrı şekilde açılabildiği EQ Fortwo’da bagaj perdesine dek olan kısım 260 litrelik bir hacim sunuyor. Tavana kadar depolama yapmak istediğinizde bu değer 350 litreye dek yükselebiliyor. Bu da B segmentindeki çoğu hatchback otomobilin hacminden fazla. Ayrıca camın altındaki bagaj kapağında ekstra bir saklama gözü yer alıyor. Otomobili şarj etmek için gerekli olan kablolardan birinin rahatlıkla sığabileceği bir alan. Koltukların arkasındaki cepler ve bagajda yer alan file de kullanışlılığı artıran detaylardan.
Tüm bunların ardından kokpite geçelim ve şöför koltuğuna oturalım. Üç kollu ve deri dikişlere sahip direksiyon ile dokunmatik olmayan küçük bir multimedya sisteminin hakim olduğu bir yaşam alanıyla karşılaşıyoruz. İç mekandaki sinyal kolu, multimedya sistemi ve otomobilin anahtarı gibi bazı parçalar Renault modellerinden tanıdık. Smart Fortwo’nun Renault Twingo’yla aynı fabrikadan çıktığının küçük ipuçları. Saklama alanları da otomobilin boyutları göz önüne alındığında oldukça cömert. Kapı içlerindeki gözlere; orta konsoldaki iki bardaklık, kalemlik, bozuk para koyma alanı, yolcu tarafında çekmeceli bir göz ve file eşlik ediyor. Yolcu koltuğunda eşya sabitlemek için bir de lastik var. Tüm bunlara ek olarak torpido gözü de ruhsat ve birkaç evrak alabilecek büyüklükte.
17.6 kWh batarya kapasitesine sahip Smart EQ Fortwo’nun elektrikli motoru, 82 bg güç ve 160 Nm tork üretiyor. Kağıt üzerinde oldukça mütevazı olan bu değerler, 900 kilogramlık ağırlığı taşıyor. Böylelikle şehir içinde oldukça yeterli bir performansa sahip. 11.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması neredeyse küçük hacimli dizel otomobillere eş değer. Asıl etkileyici olan ise 4.9 saniyede tamamlayabildiği 0-60 km/s hızlanması.
Hızlı şarj istasyonlarında pillerini %10’dan %80 kapasitesine 40 dakikada çıkarabilen elektrikli aracı evde şarj etmek istediğinizde bu süre 8.5 saate yükseliyor. Yani gece evinizde şarja taktığınızda sabah pilleri tamamen dolmuş bir Smart ile yaşayabilirsiniz. 145-160 km’lik menzil de şehir içinde kısmen yeterli. Buna karşılık EV teknolojisinin oldukça hızlı gelişmeye başladığı günümüzde bu menzilin biraz daha uzun olmasını isteyebilirsiniz.
0 comments