Mitsubishi Motors Corporation (MMC), yeni nesil crossover Mitsubishi Engelberg Tourer aracını 5-17 Mart tarihlerinde gerçekleşen 89. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıttı. Mitsubishi Engelberg Tourer modelinde MMC’nin kendi geliştirdiği elektrikli motor sistemi ve tüm tekerlerden çekiş teknolojileri bulunuyor. MMC ayrıca kullanıcıların otomobilleri ve evleri arasında ortak elektrik üretip depolamasına imkan vererek elektrikli araçların değerini arttıran yeni enerji ekosistemi Dendo Drive House (DDH) tanıtımını da gerçekleştirdi. MMC bayilerinden EV/PHEV satın alan müşterilere sunulan DDH, V2H (Vehicle to Home, Araçtan Eve) tabanlı bir ev sistemi olarak Avrupa ve Japonya’da 2019’da kullanıma giriyor. Mitsubishi Engelberg Tourer ismini İsviçre’nin orta kesiminde bulunan muhteşem manzarası, bakımlı pistleri, kayak ve snowboard tutkunlarına pist dışı yamaçlarında sunduğu maceralarla dünya çapında ün kazanmış olan Engelberg kayak merkezinden alıyor. Mitsubishi Engelberg Tourer çift motorlu, dört çeker (4WD), şarjlı hibrid elektrikli bir araç (PHEV) olup sürücülerin her hava ve yol koşulunda güvenli ve zevkli yolculuklar yapması için tasarlandı. Bu yeni teknoloji PHEV’lerin ortak özelliği olan uzun menzille birleştiğinde, şarj altyapısı bulunmayan yerlere bile seyahat etmeyi kolaylaştırmak amaçlanmış.
Mitsubishi Engelberg Tourer’da yeni nesil crossover SUV’lara özel bir PHEV sistemi kullanıldı. Yüksek kapasiteli motor aküsü, aracın orta kesiminde, zeminin altında yer alıyor. MMC’nin çift motor sistemiyle öne ve arkaya yerleştirilen elektrik motorları sayesinde, iç alanına 3 sıra koltuk alabiliyor. Araçta ayrıca PHEV sistemi için tasarlanmış 2,4L benzinli motor bulunuyor. Sıralı hibrid mod kullanımda jeneratör olarak görev yapan motor yüksek rejenerasyon oranlarına ulaşıldı. PHEV sisteminin daha verimli olmasının yanı sıra, Mitsubishi Engelberg Tourer’da kendiliğinden kapanarak sürtünmeyi azaltan ön panjur gibi tüketimi azaltan ayrıntılara da yer verildi. Mitsubishi Engelberg Tourer elektrik enerjisiyle 70km’den fazla (WLTP) menzile sahipken, tam şarjlı akü ve dolu yakıt deposuyla 700km’den fazla (WLTP) yol alabiliyor. Mitsubishi Engelberg Tourer, MMC’nin çift motor sürekli dört çeker sistemiyle ön ve arka akslara ayrı motorlardan güç sağlamanın yanında, Lancer Evolution serisinden edindiği bilgi birikiminin sonucu olan Aktif Savrulma Kontrolü (AYC) teknolojisiyle ön tekerlekler arasındaki tork dağılımını hassas bir şekilde kontrol ediyor. MMC’nin Super All-Wheel Control (S-AWC) entegre araç davranış kontrol sistemiyle birleştiğinde, dört tekerleği birbirinden bağımsız frenleyen ABS, ön ve arka motor gücünü dengeleyen Aktif Stabilite Kontrolü (ASC) ile hızlanma, yol tutuş, frenleme gibi performans dinamiklerinde iyileşme sağlandı.
Çift Motor 4WD hareket sistemi, ön/arka tork dağılımını ayarlarken, elektrikli motorların bir anda maksimum tork üretmesiyle mümkün olan hızlanmaya da sahip. Bu özellik ayrıca toprak veya karlı yollarda patinajı da azaltarak torkun yola en iyi şekilde aktarılmasını sağlıyor. Sürücünün entegre navigasyon sistemine adres girmesiyle birlikte, “Connected Car System” hava durumu, sıcaklık, yokuş, trafik ve yol şartlarını dikkate alarak optimum sürüş modunu seçerek akü enerji yönetimi ve S-AWC sistemlerini kullanarak tork dağılımını ayarlıyor.Evlerde kullanılmak üzere tasarlanmış bir sistem olan Dendo Drive House (DDH), EV/PHEV, çift yönlü şarj cihazı, güneş panelleri ve ev aküsünden oluşuyor. Paketi alanlar, elektrikli veya hibrid araçlarını evlerinde güneş panelleriyle şarj edebilmenin yanı sıra, EV/PHEV aküsündeki enerjiyi evlerinde de kullanabiliyorlar. DDH, kullanıcılarına elektrik tasarrufu sağlarken, aynı zamanda elektrik kesintilerinde yedek güç ünitesi olarak görev yapıyor.
0 comments