SUV segmentinde 2017 ve 2018 yılını “Dünyanın en çok satılan SUV modeli” olarak tamamlayan Toyota RAV4 tamamen yenilendi. Türkiye’de yılın ikinci çeyreğinden itibaren hibrit versiyonu satışa sunulacak olan 5’inci jenerasyon RAV4, daha alçak ağırlık merkezi, artan gövde dayanımı, yol tutuş, konfor, geniş kabin alanı, 580 litre ibagaj kapasitesi ve tasarımı ile segmentinde standartları yeniden belirlemeyi amaçlıyor. İlk RAV4’ü 1994 yılında tanıtarak dünya otomotiv pazarını yepyeni bir segmentle tanıştıran Toyota, bugün aynı ruh ile tamamen yeni beşinci jenerasyon RAV4 Hybrid ile sınıfında sahneye çıkıyor. Toyota’nın TNGA-K platformunu kullanan ilk SUV modeli olan RAV4 Hybrid, sessizliği, kabinde çok daha fazla konforu ve genişliği ile birlikte ince işçiliğe sahip ayrıntılarıyla da dikkat çekiyor. Yeni RAV4’ün Türkiye’de satışa sunulacak hibrit versiyonu, kendi kendine şarj eden güç ünitesiyle sınıfında farklı bir seçenek olmaya devam ediyor. 222 HP güce sahip yeni 2.5 litre hibrit motor, elektrikli dört çeker AWD-i sistem ile zor şartlarda sürücüsünü mutlu etmeyi amaçlamış.
Yeni RAV4 Hybrid’in 4600 mm uzunluğundaki yeni modeli uzunluk olarak mevcut jenerasyondan farklılık gösteriyor olsa da, gövdenin ön ve arka uzantılarında yapılan eksiltmeye karşın aks mesafesinde yapılan 30 mm’lik artış yer almış. Ayrıca 580 litrelik kapasite ile sınıfında iddialı bir bagaj hacmi sunuyor. Katlanan arka koltuklar, çift katlı bagaj zemini ile yeni RAV4 Hybrid’in genişliği 10 mm artırılarak 1855 mm’ye çıkartıldı. Toyota RAV4 Hybrid’in tasarım sürecinde, kabindeki görüş açısı kilit noktalardan biri oldu. TNGA platform sayesinde kaput 15 mm alçalarak, sürücünün görüş açısı genişletildi. Ayrıca yan aynalar da daha aşağıya konumlandırıldı. Ön sütunlar daha ince hale getirildi, aracın omuz çizgisi alçaltılarak daha büyük camlarla her açıdan görüş açısı genişletildi. Böylelikle; yola hakim yüksek oturma pozisyonundan ödün vermeden daha çevik ve eğlenceli bir sürüş pozisyonu elde edilmiş oldu. Geliştirilen en son güvenlik teknolojileri yeni RAV4 Hybrid modelinde de büyük önem taşıdı. 2015 yılında tanıtıldığı günden bu yana dünya çapında 10 milyon yeni araçta sunulan Toyota Safety Sense’in ikinci jenerasyonu RAV4 Hybrid’de standart olarak bulunuyor.
Toyota Safety Sense’in aktif güvenlik sistemleri, kazalardan kaçınacak veya şiddetini azaltacak şekilde tasarlandı. Toyota’nın sıfır kaza hedefine giden yolda önemli bir adım olan Toyota Safety Sense, ikinci jenerasyonuyla tüm RAV4 modellerinde standart olarak sunulacak. Toyota Safety Sense, gündüz ve gece yaya algılama özelliğini içeren Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS), bisiklet algılama özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem, Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC), otomatik yönlendirme desteğini içeren Şerit Takip Sistemi (LDA) ve Otomatik Yanan Uzun Farlar (AHB) teknolojilerine de sahip. Toyota RAV4’ün yeni 2.5 litre Hybrid Dynamic Force motoru, yakıt ve emisyon verimliliğini bir araya topladı. Dört çeker modelde 222 HP güç üreten hibrit motor, bu sayede 100 km/s hıza sadece 8.1 saniyede çıkabiliyor. Toyota’nın birçok fayda sunan dördüncü jenerasyon kendi kendini şarj eden hibrit sistemi ilk kez Yeni RAV4’te kullanılacak. Daha kompakt hale getirilen hibrit sistemde, yeni bataryalar yüzde 11 daha hafif ve şanzıman kaybı öncekine oranla yüzde 25 daha az. RAV4 Hybrid, 4.5 lt/100 km tüketime ve 103 g/km emisyona sahip olarak ön plana çıkıyor. Toyota, yeni RAV4 Hybrid ile birlikte geliştirilmiş akıllı dört çeker sürüş teknolojisini de tanıttı. Mekanik AWD sistemlerine göre daha hafif ve kompakt olan elektrikli AWD-i sistemi şehir içinde daha iyi yakıt ekonomisi sunarken, yüksek hızda daha sessiz sürüş ve kaygan koşullarda daha iyi çekiş sağlıyor. Sistem aynı zamanda aracın hibrit sisteminden ve arkadaki ek motordan gelen gücü tahrik olarak kullanabiliyor. Arka tekerleklerdeki maksimum tork yüzde 30 artırılarak 1300 Nm’ye çıkarıldı ve böylece her türlü zeminde yüksek performans elde edilmesi sağlandı. Bununla birlikte sürüş koşullarına bağlı olarak ön arka güç aktarımı 100:0’dan 20:80 oranına göre değişebiliyor.
Yeni RAV4 Hybrid, Toyota’da ilk kez kullanılan bir özelliğe de sahip. Yeni kameralı dikiz aynası, istenildiğinde konvansiyonel otomatik kararan ayna olarak, direkt arkadaki yolu ve trafiği yansıtacak gibi kullanılabiliyor. İstenildiğinde ise daha geniş bir açıya sahip dijital bir ekran olabiliyor. RAV4’ün arka camına monte edilen yüksek çözünürlüklü kamera sadece bir düğmeyle, gerçek zamanlı görüntüyü buraya aktarmaya başlıyor. RAV4 Hybrid’in diğer kabin özellikleri arasında aracın etrafını 360 derece gösteren Panoramik Görüş Monitörü de yer alıyor. Bu, aynı zamanda arazi şartlarında daha net görebilmek ve karar verebilmek adına sürücüye yardımcı oluyor. Ayrıca dar alanlarda sürücünün görüş açısında olmayan noktaları da gösteriyor. Toyota RAV4 Hybrid için özel olarak geliştirilen JBL premium ses sistemi, dokuz hoparlörlü, güçlü subwoofer’ı ve amfisi ile konser kalitesinde bir müzik deneyimi yaşatması hedeflenmiş.
0 comments