Porsche, ürün gamını müşteri ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere göre şekillendirmeye devam ediyor. 2022 yılına kadar elektrikli mobilite alanında 6 milyar Euro’dan fazla yatırım yapmayı hedefleyen firmanın hibrit modellerine olan ilgi şimdiden artmaya başladı. 2017 yılında dünya çapındaki Porsche satışlarında dizel otomobillerin payı %12 seviyesindeyken Avrupa’da satılan Panamera modellerinin %60’ü hibrit motora sahipti.
Karar hakkında açıklama yapan Porsche AG CEO’su Oliver Blume; “Porsche, dizeli bir canavar gibi göstermeyi amaçlamıyor. Dizel önemli bir motor teknolojisi ve öyle kalmayı da sürdürecek. Ancak, dizelin yardımcı bir rol oynadığı spor otomobil üreticisi olarak, gelecekteki otomobil modellerimiz arasında dizele yer vermek istemediğimize karar verdik. Ancak, mevcut dizel müşterilerimize bizden bekledikleri profesyonel hizmetleri sunmayı sürdüreceğiz. Gelecek yıl, Porsche’nin tamamen elektrikli ilk spor otomobili olan Taycan modelini tanıtacağız. Bu model, nötr CO2 yöntemlerle üretiliyor ve Avrupa’nın dört bir yanında kurulan yüksek performanslı bir şarj altyapısı ile çevre dostu bir şekilde yeşil enerjiden faydalanıyor. 2025 yılına dek Porsche’nin ürettiği her iki otomobilden biri ya hibrit ya da tümüyle elektrikli olacak. Spor otomobil üreticisi ayrıca içten yanmalı motorları daha verimli kılmak yönündeki çalışmalarını sürdürüyor. Dolayısıyla safkan, etkileyici ve güçlü spor otomobiller, Porsche ürün gamında önemli bir rol oynamayı sürdürecek.” dedi.
Porsche, Şubat ayından bu yana ürün gamına dizel motora sahip bir otomobil eklemedi.
0 comments