BMW, ilk neslini 1999’da ortaya çıkardığı 8 Serisi’ni hayata döndürüyor. Yeni 8 Serisi ile süper lüks otomobil segmentine giriş yapmayı hedefleyen Alman otomobil üreticisinin Global Ürün Yoneticisi Sarah Lessmann, araç hakkında yaptığı açıklamada; “BMW 8 Serisi, bir spor otomobilin nasıl olması gerektiğini tanımlıyor. Projede çalışan herkes, firmanın tekrar spor otomobil üretmesi gerektiği vizyonuna sahip.” dedi.
Avrupa’da bu ay satışa sunulacak otomobil, alıcılarına iki farklı versiyon sunacak. Ürün gamının tepesinde bulunan M850i xDrive modeli, 4.4 litre hacimli, 530 bg güç ve 750 Nm tork üreten V8 bir motora sahip olacak. 750 Nm’lik tork değerini 1800-4600 d/dak arasında sunan otomobil, 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlayacak ve 250 km’lik limitli bir azami hıza sahip olacak. BMW’nin tekrar üzerinde çalıştığı bu V8 motor, eski nesline göre 67 bg daha fazla güç üretebilecek. Dizel seçenek olacak 840d xDrive ise 3.0 litrelik 316 bg güç, 680 Nm tork üreten sıralı 6 silindirli bir motor ünitesi ile yürüyecek. BMW 8 Serisi’nin tüm modelleri, vites oranları kısaltılmış 8 ileri otomatik şanzıman ile donatılacak. 4 tekerlekten çekiş sistemi de standart halde sunulacak otomobil, normal şartlar altında gücünün tamamını arka tekerleklerine gönderebilecek.
Standart halde 18 inç büyüklüğündeki jantlarlın üzerine oturacak 840d, 19 ve 20 inç seçeneklerini ise M Sport ve M Technic Sport paketlerinin de yer aldığı opsiyon listesinde bulunduracak. Adaptif hız sabitleyicinin standart olduğu otomobilde, şerit takip asistanı ise opsiyonel şekilde satın alınabilecek.
BMW 8 Serisi’nin ateşli versiyonları M8 ve M8 GTE modelleri hakkında da yeni bilgiler verilen tanıtım organizasyonunda, yarış ilhamlı bu yol otomobillerinin çok bağlantılı arka süspansiyonlar kullanacağı belirtildi. M850i hakkında konuşan Lessmann; “Müşterilerimizin uç noktada bir otomobil satın alabilmesi için özel ayarlamalar yaptık. Şasi unsurları kesinlikle kusursuz.” dedi. Bu özel ayarlamalarla birlikte 20 inç büyüklüğündeki jantlarla sahip olacak otomobil, adaptif amortisörler, aktif M süspansiyonlar, xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi, değişken oranlı direksiyon sistemi, kilitli diferansiyel ve 395 mm’lik M Sport frenlerle satın alınabilecek. BMW 8 Serisi’nin M Sport egzoz sistemi ve V8 motorun yardımıyla “gerçek bir sürüş deneyimi” sunacağı belirtildi.
Performans odaklı 8 Serisi’ni Mercedes-Benz S Serisi ile Porsche 911 arasında konumlandıran firma, lüks-spor otomobil pazarındaki bir boşluğu doldurmayı hedefliyor. “Çok sayıda rakibimiz var fakat 8 Serisi ile kıyaslandıklarında çok doğru hisler yaşattıkları söylenemez.” açıklamasını yapan Lessmann; “Mercedes-Benz S Serisi Coupe ve Porsche 911 arasında boşluğu biz dolduracağız. 911 kadar performanslı olmasına rağmen S Serisi kadar lükse önem veren bir otomobil ortaya çıkardık.” dedi. 6 Serisi Gran Coupe’nin yerini alacak modelin 7 Serisi’nin coupe versiyonu olacağı iddialarını reddeden Sarah Lessmann, 8 Serisi’nin diğer BMW’lerden çok daha farklı bir otomobil olacağını söyledi.
Gövdesinde BMW’nin yeni tasarım dilinin ipuçlarını veren otomobil, ön kısmında “böbrek” olarak isimlendirilen geniş hava girişlerine ve BMW’nin ürün gamındaki en ince formlu farlara sahip. Arka kısımdaki ince stop farlarıyla bu tasarımı arka kısmına da taşıyan yeni 8 Serisi, çift çıkışlı egzozları ve spoileriyle bu görüntüyü tamamlıyor. Ismarlama koltuklarla satın alınabilecek araç, kabininde 12.3 inç büyüklüğünde bir dijital gösterge paneline ve 10.2 inç büyüklüğünde bir multimedya sistemine sahip olacak. BMW’nin iDrive sistemiyle kontrol edilebilecek bu multimedya ekranı, dokunmatik kullanıma da izin verecek.
Gelecek dönemde elektrik destekli bir motoru da ürün gamına eklemesi beklenen BMW 8 Serisi’nin 4 kapılı bir Gran Coupe versiyonunun da tanıtılması planlanıyor.
0 comments