Volvo’nun küçük Premium SUV’u olan XC40’ı Barcelona’da düzenlenen lansmanında kullanma fırsatı bulduk.
Premium SUV sınıfında artan rekabete Volvo daha fazla kayıtsız kalamamış ve XC40 modelini tanıtmıştı. Volvo’nun kompakt modüler araç mimarisi (CMA) üzerine üretilen ilk model olan XC40, 40 serisi otomobillerin öncü olma özelliğine sahip.
Volvo XC40’a dışarıdan baktığımızda bir Volvo olduğunu rahatlıkla anlıyorsunuz. Yeni ön ızgara ve Volvo’nun artık imzası niteliğindeki Thor çekici şeklindeki ön farlar modelin XC60 ve XC90’dan ayrılmasını sağlıyor. Volvo yetkilileri de zaten XC40’ı diğer modellerin kardeşi olarak değil kuzeni olarak nitelendiriyor.
XC40’a yandan baktığınızda ise yerden yüksek yapısı, isteğe bağlı olarak sunulan çift renk seçeneği ve daha geniş ve kaslı tasarlanan yan kısım XC40’ı çok güçlü gösteriyor. Otomobilin arka kısmına geçtiğimizde ise C sütununda yükselen stop grubunu görüyoruz. Diğer XC modellerinden alıştığımız bu tasarım modelin SUV havasını daha da güçlendiriyor.
Otomobilin iç mekanına geçtiğinizde ise XC40’ın XC60 ve XC90 modellerinin kuzeni olduğunu anlıyorsunuz. Diğer modellere göre daha sportif tasarlanan XC40’da birçok tanıdık tasarım unsuru bulunuyor. 12 inçlik gösterge ekranı ve Sensus bilgi eğlence ekranı diğer XC modellerinden tanıdık geliyor. İlk bakışta kuzenlerine göre daha düşük bir kalite hissi yaratsa da aslında kullanılan malzemeler sınıfının standartlarını karşılıyor.
Daha çok genç aileleri kendisine hedefleyen XC40’ın içerisinde yer alan eşya gözlerinin sayısı ise çok etkileyici. Kapı içlerinde yer alan saklama alanı bu zamana kadar gördüklerimin en iyilerinden bir tanesiydi. Volvo mühendisleri bu alanı daha geniş tutabilmek adına kapı altlarında bulunan hoparlörleri kaldırmış. Hatta konsola entegre ilk hava kanallı subwoofer hoparlörleri bulunuyor.
Koltuk altında, orta konsolda bulunan gözler sakalama alanını iyice genişletiyor. Artık olmazsa olmazlardan biri olan kablosuz şarj özelliği XC40’da bulunuyor.
Saklama alanından konu açılmışkenXC40’ın bagajından ayrıca bahsetmek gerekli. Bagajda kullanılan akıllı zemin sistemi ve bagaj separatörü ile bagajı ihtiyacınıza göre şekillendirmek mümkün oluyor. Özellikle küçük eşyaların ve market poşetlerinin taşınması bu sistem sayesinde çok kolay hale geliyor.
Volvo dediğimizde akıllara ilk gelen güvelik XC40’da da ön planda. Pilot Assist Sistemi, City Safety, Yoldan Çıkma Önleme ve Engelleme, fren desteği ile Kavşak Uyarısı, 360 derece kamera gibi özellikleri ile Volvo’dan beklenen güvenliği sunuyor.
Volvo XC40 ilk etapta 2.0 litre dizel D4 ve 2.0 litre benzinli T5 motor seçenekleri ile geliyor. Her iki model de 8 ileri Geartronic şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satışa sunulacak. Türkiye pazarında merakla beklenen düşük hacimli motor ise ilerleyen dönemde satışa sunulacak. Fakat bu modelin sadece manuel şanzıman ile satışa sunulacak olması modelin şansını azaltacak gibi.
17 inç ile 21 inç arasında jant/lastik ile gelen XC40, konfor ile sportifliği dengede tutan bir model. Barcelona’nın dağlık ve virajlı yollarında, uzun otoyol sürüşlerinde Volvo XC40 başarılı performansıyla beğenimi topladı.
XC40’ın üretimi Kasım ayında, Belçika’nın Ghent şehrinde yer alan Volvo Cars fabrikasında başlandığını ve modelin Türkiye’de pazara sunulması 2018 yılının ilk çeyreğinde planlandığını söyleyen Volvo Car Turkey Ürün ve Pazarlama Müdürü Kubilay Polat, şunları da sözlerine ekledi: “Volvo XC40, bizim kompakt SUV segmentine ilk girişimiz. XC40, Volvo markasına olan beğeniyi artıracak ve onu yeni bir boyuta taşıyacak. XC modellerinde sahip olduğumuz bu kuvveti, şimdi kompakt SUV segmentine XC40 ile getiriyoruz. Yeni Volvo XC40, sadece ürün gamımızı güçlendirmekle kalmayacak, hızla büyüyen bu segmentte öngördüğümüz başarısı ile satış adetlerimize de büyük fayda sağlayacak. Yüzde 22 büyümeyi ve 5 bin 500 satış adedine ulaşmayı hedeflediğimiz 2018 yılında, XC40’ın satışlarımızın yüzde 10’unu gerçekleştirmesini öngörüyoruz.”
0 comments