BMW, 3 Serisi’nin model gamında dizel baz model olarak yer alacak yeni otomobili 318d’yi satışa çıkardı. 2 litrelik dizel motoru kullanan 318d, 150 beygirlik gücüyle ve düşük vergi dilimine giren fiyatıyla 320d’nin altında konumlandırılıyor.
BMW tarihinin en çok satan modellerinden birisi olan 320d’ye yeni bir kardeş geldi: 318d. Otomobilin ismini duyduğunuzda aklınıza ilk gelen soru her ne kadar; “BMW 1.6 litrelik dizel kullanan bir 3 Serisi mi yaptı?” olsa da durum tahmin ettiğiniz gibi değil.
318d, aslında 320d’ten aldığı 2 litrelik dizel motoru kullanıyor. Peki fark ne? Neden 318d’ye ihtiyaç var? İtiraf etmeliyim ki bu sorular benim de aklıma geldi. Fakat 318d’nin %110 yerine %100’lük vergi dilimine dahil olduğunu öğrenince ve BMW fiyat listesine göz gezdirince durumun farkına vardım. En alt donanım paketi için; 318d (208.400 TL) ile 320d’nin (254.400 TL) arasındaki fiyat farkı tam olarak 46.000 TL! Her ne kadar 318d’nin üst donanım paketleri fiyat etiketinden dolayı %110’luk vergi dilimine girse de yine de ciddi bir fiyat avantajına sahip.
N47 koduyla bildiğimiz 1995cc’lik dizeli kullanan 318d, 150 beygir güce ve 320 Nm torka sahip. Bu rakamlar 320d’nin 40 bg ve 80 Nm gerisinde. Motorunda teknolojik veya mekanik herhangi bir fark bulunmayan 318d, sadece yazılım farkıyla bir adım geride duruyor. Sıkıştırma oranlarından yakıt tüketimine kadar aynı rakamları sunan 318d ve 320d, sadece performans verilerinde bir miktar ayrışıyor. 320d’nin 7.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına karşılık 8.4 saniyelik bir süre sunan 318d, 212 km/s maksimum sürate sahip. Aradaki farklar, teknik verilerde önce performans detaylarına göz gezdirenler için önemli olsa da fiyat listesine baktığınızda aradaki farkı önemsemeyeceğiniz kesin. Öyle ki otomobilin hızlanma verileri ‘yeterli’ sınırından çok daha ilerde ve tüketim değerleri neredeyse 1.6 litrelik dizeller kadar düşük.
Ürün gamının en ucuz modeli 318i’nin, %60’lık vergi dilimine giren fiyatıyla 178.100 TL’den satışta olmasına karşılık, 318d için belirlenen fiyat BMW’nin Türkiye ayağının dizel satışlarından daha çok pay almak istediğinin bir kanıtı. Öyle ki dişli rakiplerinin kullandığı düşük vergi dilimine giren dizel motorlar işleri fazlasıyla kızıştırıyor. Hal böyleyken; göz ardı edilemeyecek bir fiyat avantajına sahip 318d’yi yollarda bol bol göreceğimize emin olabiliriz.
Yazı: Mehmet Akif Doğan
Fotoğraflar: Gürkan Çağlar
0 comments