Ford’un bir çok ülkede kendi segmentinin en çok satan otomobili Fiesta, yenilenen tasarımıyla ve teknolojileriyle yollara döndü. Biz de Türkiye’de satışa çıkan yeni Fiesta’yı Bodrum’da kullandık.
Otomobil çevrelerinde değişimi dört gözle beklenen otomobillerin başında şüphesiz ki Ford Fiesta vardı. 2008 yılında 7. nesli yollara çıkan Fiesta, birer birer güncellenen rakipleri karşısında sessizliği uzun süre korudu. Aradan geçen 9 yılın ardından ise; ”Artık yenilensin.” tepkilerini duyan Ford nihayet yeni Fiesta’yı gün yüzüne çıkardı.
Peki beklediğimize değdi mi? Kesinlikle! Yeni Ford Fiesta’da ‘devasa’ bir değişimle karşı karşıyayız. İlk gördüğünüz andan itibaren tamamen yeni bir otomobille birlikte olduğunuzu anlıyorsunuz. Ne ön tasarımda, ne arka kısımda ne de kokpitte eski modelden eser yok. Öyle ki yapısal formu ciddi anlamda değişen otomobil, bir anlığına “Bu gerçekten Fiesta mı?” diye sordurtmuyor değil.
İlerleyen dönemlerde birçok yeni Ford modelinde göreceğimiz tasarım diliyle hazırlanan yeni Fiesta, yeni gövdesinde daha sade fakat daha elegan görünüyor. Ön aydınlatmanın çevresini neredeyse tamamen saran gündüz LED’leriyle ve daha da büyüyen krom ön ızgarasıyla yeni gövdenin imzasını atan Fiesta, önceki modellerden gelen dik stoplara veda ederek yatay formlu arka aydınlatmalara geçiş yapıyor. Ebatları büyüyen ve bu gelişimi görünümüne yansıtan yeni Fiesta, 71mm artan uzunluğuyla ve 13mm artan genişliğiyle yeni neslinde üst segmentten rol çalıyor.
Yaşam alanında da bu büyümeyi hissettiren yeni Ford Fiesta, hem sürücü ve ön yolcu için hem de arka bölümdeki yolcular için daha fazla alan sunuyor. Yeni koltuk yapısı sayesinde 16mm daha fazla diz mesafesine sahip yeni otomobil, alçalan ve sadeleşen ön konsol ile birlikte daha ferah bir kokpit sunuyor. Açılabilir panaromik cam tavanla desteklenen bu hissiyat, tuş sayısı azalan yeni konsol tasarımıyla ve geniş sürücü gösterge tablosuyla birlikte amacına ulaşıyor.
Kokpit demişken; yeni Ford Fiesta’nın kabinindeki değişimde başı çekenler şüphesiz 8inçlik renkli dokunmatik ekran ve SYNC3 bilgi-eğlence sistemi. Sesle komuta edilebilen ve mobil telefon bağlantılarına olanak sağlayan sistem, kolay kullanılabilen yapısıyla ve dokunmatik ekran performansıyla göz dolduruyor. SYNC sisteminin 3. neslinde ses komutlarını daha hızlı ve daha doğru işlediğini de belirmek gerek.
Yeni Ford Fiesta’da özel bir paragrafı hak eden bir donanım daha var; B&O Play ses sistemi. Bang&Olufsen imzalı ses sistemi 10 hoparlörüyle ve 675 watt’lık gücüyle alkışı hak ediyor. Kalite hissiyatı ciddi anlamda artan ve çok daha teknolojik görünen kokpit, B&O Play ses sistemiyle birlikte çıtayı sınıf standartlarının üzerine çekiyor. Premium otomobillerde görmeye alıştığımız bu donanım Fiesta’nın gözünün yükseklerde olduğunun da ispatı.
Peki sürüş? Fiesta uzun yıllar boyunca sınıfının en keyifli ve en dinamik otomobillerinden olmayı başardı. Öyle ki bir çok otomobil yayıncısının yaptığı karşılaştırmaların zirvesinde hep Fiesta ST vardı. Yeni modele kalan mirasın yükü bu yönüyle epey ağır olsa da Fiesta, 8. neslinde de karakterini korumuşa benziyor. Geliştirilen süspansiyonlar sayesinde konfor ve dinamizm dengesini yeni nesilde daha da geliştiren yeni Fiesta, tutunma ve direksiyon geri bildirimleri konusunda da adını korumayı başarıyor. Tabi ki konfor odaklı olarak çizgilerin biraz daha yumuşadığını da söylemek gerek. Önceki nesilde yer alan güçlü Fiesta’ların hırçınlığını ne yazık ki yeni Fiesta’da bulamayacaksınız. Bu rol için beklenen isim 3 silindirli Ecoboost motor kullanan yeni ST olacak.
1.1 litrelik atmosferik benzinli, 1.0 litrelik Ecoboost benzinli ve 1.5 litrelik TDCi dizel motorlarla satışa çıkan yeni Fiesta, sırasıyla; 85, 100 ve 85 beygir güce sahip. Bizim kullanma fırsatı bulduğumuz 1.0 litrelik Ecoboost motor, 170 Nm torkuyla birlikte satın alınabilecek en güçlü Fiesta. Otomobili hareket ettirmekte zorlanmayan Ecoboost ünite, geliştirilen otomatik şanzımanla birlikte “konfor” başlığını tamamlıyor. Şanzımanın sarsıntısız geçişleri ve kabinin başarılı yalıtımı, motor ve yol sesi olmadan yapabileceğiniz keyifli sürüşler anlamına geliyor. Fabrika verilerinde 5.2 lt/100km’lik ortalama tüketim değeri öngörülen Fiesta’yla 8 lt/100’km’lik bir ortalama yakalayabildik. Tabi ki bunda Bodrum’un virajlı yollarına kayıtsız kalmamış olmamızın da payı var. Daha ekonomik sürüşlerle ortalamayı aşağı çekmek mümkün.
Adaptif Hız Sabitleyici, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi, Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemleri, Şerit Takip Sistemi gibi bir çok donanıma sahip yeni Fiesta, 15 farklı sürüş destek sistemiyle sınıfının en teknolojik otomobili olmaya aday. Otomatik Uzun Far teknolojisiyle gece yolculuklarının konforunu arttıran Fiesta, dikey park kabiliyetine sahip Otomatik Park Sistemi ile de göz doldurmayı başarıyor. Ayrıca Yaya Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Sistemi de yine sınıfında kolay kolay göremeyeceğiniz donanımlardan.
Ülkemizde ilk etapta Titanium ve Trend donanımlarıyla gelen Fiesta, Ekim ayı itibariyle ST-Line ve Vignale versiyonlarıyla da satışta olacak. Ailenin en dikkat çeken üyeleri Active ve Fiesta ST ise 2018’in ilk yarısı bitmeden Türkiye’de olacak. 64.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkan Fiesta, ürün gamının en tepesinde 90.500 TL’lik fiyat etiketine sahip ST-Line versiyonunu bulunduracak. Rekabetçi donanımıyla ve yeni teknolojileriyle Fiesta’yı B segmentinin üst sıralarında görmeye hazır olun.
Mehmet Akif Doğan
0 comments