Ford’un SUV sınıfındaki temsilcisi Kuga geçirdiği makyaj ile birlikte dizel otomatik kombinasyonuna kavuştu. Bakalım rekabette öne çıkabilecek kadar iyi mi?
Ford’un SUV sınıfındaki üyesi Kuga’nın ikinci nesli kapsamlı bir makyaj geçirdi. Makyaj sonrası daha iddialı görünüme kavuşan Kuga en önemli eksiği olan 1.5 litrelik dizel motora ve otomatik şanzımana kavuştu.
Kuga geçirdiği makyaj ardından çok daha iddialı görünüme geçiş yaptı. Abisi Edge modeli gibi Amerika pazarından çıkmış gibi gözüken Kuga’nın bu görünümü elde etmesinde dev ön ızgara ve büyük farkların etkisi çok. Otomobilin yan tarafında önemli bir değişim bulunmuyor. Arka kısımda ise makyajlanan stop grubu göze çarpıyor. Kuga’nın arka bölümünde daha sportif görünümü sağlayan detaylar bulunuyor.
Otomobilin içine geçtiğimizde ise diğer Ford modellerinden tanıdık bir orta konsol bizi karşılıyor. Orta konsolun üstünde yer alan bilgi eğlence sistemi 8 inç boyutunda. Orta konsolun altında ise multimedya sisteminin tuşları ve klima kumandaları yer alıyor. Genel anlamda temiz çizgilere sahip olan modelin orta konsolunda bulunan saklama gözleri ise yeterli. Kol dayamanın altında da geniş bir saklama gözü bulunuyor.
Otomobilin iç mekandaki malzeme kalitesi sınıfının standartlarında. Kullanılan malzemelerin koyu renk seçilmesi ise otomobilin iç ksımının karanlık olmasına neden oluyor. Özellikle bu sınıftaki rakiplerini düşününce bu önemli bir dezavantaj. Arka kısımdaki yaşam alanı ise yeterli. Diz ve baş mesafesi sınıfının standartlarını karşılıyor. Fakat şaft tüneli nedeniyle arka koltuğun ortasında oturanlar için aynı şeyler geçerli değil.
Otomobil genel anlamda sessiz yapıda olsa da 120 km/s ve üzeri hızlara çıktığımızda A sütünundan önemli rüzgar sesi geliyor. Fakat motor sessiz yapısı ile dikkat çekiyor. Test otomobilimizde yer alan 19 inçlik jant/lastik kombinasyonuna rağmen yol sesini içeri almıyor.
Titanium donanımlı test otomobilimizde yer alan 19 inç jant/lastik kombinasyonuna rağmen Kuga konforlu sürüşü ile dikkatimizi çekti. İstanbul’un çukurlu yollarında bile önemli bir sarsıntı yaratmıyor.
Ford dediğimizde akıllara gelen sportif sürüş ise Kuga için de geçerli diyebiliriz. Ağırlığına rağmen başarılı yol tutuşa sahip olan Kuga’nın burada en önemli destekçisi 19 inçlik jant/lastikleri. Direksiyon genel anlamda başarılı olsa da eski Ford’lardaki direkt direksiyon sistemini aramadık demeden edemiyoruz.
Otomobilin merak edilen konusu ise motoru. 1.5 litrelik dizel motoru 125 beygir üretiyor. 6 ileri PowerShift şanzımanı ile gücünü yola aktaran modelin performansı ise sınıf standartlarına göre düşük kalıyor. 12 saniye civarındaki 0 – 100 km/s hızlanmasının altında yatan neden ise ağırlık. PowerShift şanzıman ise motorla uyumlu çalışması ile beğenimizi topladı.
Konu motordan açılmışken yakıt tüketiminden bahsetmemiz gerekli.Testlerimiz sırasında şehiriçi kullanımda 9 litre civarında bir tüketim elde ettik. Bunu düşürmek için biraz daha dikkat etmeniz gerekli. Uzun yolda ise 6.5 litre civarında ortalama bir tüketim elde ettik. Rakiplerine göre biraz yüksek kalan tüketim değerleri ne yazık ki önemli bir dezavantaj.
Style, Titanium ve ST-Line donanım seviyesiyle satışa sunulan Kuga başarılı donanım listesi ile geliyor. Sınıfı için rekabetçi fiyatlarla gelen Kuga önemli bir alternatif olacak.
Yazı: Egemen Özten
Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments