Skoda Kodiaq

Son dönemlerde rekabetin çok sert geçtiği SUV sınıfındaki Skoda temsilcisi Kodiaq, markasının bu sınıfta isminin öne çıkmasını sağlayabilecek mi?

VAG grubunun belki SUV sınıfına en uzak olan markalarından biri olan Skoda, Kodiaq ile bu sınıfa giriş yapıyor. Daha önce Yeti modeli ile daha küçük SUV sınıfına giriş yapan Skoda, Kodiaq ile çok iddialı.

VAG grubunun meşhur MQB platformu üzerinde inşa edilen Kodiaq aynı platformu kullanan VW Tiguan ve Skoda Aateca gibi modellerden daha büyük. Bu büyüklüğün altında yatan ise dingil mesafesinin diğer üyelere göre daha uzun olması.Bu farkı da otomobilin içine girdiğiniz anda fark ediyorsunuz.

Kodiaq’ın dış görünüşüne baktığımızda Skoda’nın kullanmaya başladığı yeni tasarım anlayışının etkileri görülüyor. Skoda’nın en popüler modellerinden biri olan Superb modeli ile ön ve arka tasarım anlamında önemli benzerliklere sahip  bir model. Otomobilin ön kısmına baktığımızda dev bir ızgara bizi karşılıyor. Izgaranın yanına konumlanan farların altında ise sis farları yer alıyor.

Otomobilin arka kısmında ise Superb ile benzerlik taşıyan stop grubu yer alıyor. Otomobilin tasarım anlayışına uygun olarak tasarlanan arka kısım bütünlüğü bozmamış. Yan kısıma geçtiğimizde ise otomobilin ne kadar uzun olduğunu görüyoruz. Test modelimizde yer alan 19 inçlik jant/lastik kombinasyonu ise otomobilin büyüklüğü altında kaybolmuyor.

Otomobilin içine geçtiğimizde ise geniş bir iç mekan bizi karşılıyor. MQB platformu kullanan Tiguan veya Ateca’ya göre çok daha ferah bir yaşam alanı mevcut. Otomobilin orta konsolunda ilk olarak 8 inçlik bilgi eğlence ekranı bizi karşılıyor. Apple CarPlay, Android Mirror Link gibi desteklere sahip olması ise artık bu sınıfta olmazsa olmazlardan. Orta konsolun altında kalan kısımda ise kablosuz şarj ünitesinin olması ise kablosuz şarj özelliğine sahip akıllı telefon kullanıcıları tarafından çok sevilecek.

Multimedya sistemin altında yer alan klima kontrol düğmeleri ise oldukça kullanışlı. Karmaşıklığa yer yermeyecek şekilde tasarlanan bu kumandalar VAG grubundaki birçok modelden tanıdık gelecek. Otomobilin ön kısmında dikkatimizi çeken bir diğer konu ise eşya saklama gözleri. Elinizi attığınız her yerde neredeyse bir saklama gözü ile karşılaşıyorsunuz. Bu özellik kalabalık aileler için ideal.

Otomobilin orta konsolundaki malzeme kalitesi ise sınıf standartları için yeterli gözüküyor. Kullanılan yumuşak malzemeler bunu destekliyor. En üst donanım seviyesinde yer alan Alcantra döşemeler kalite seviyesini yükseltiyor. Koltuklarda yer alan ısıtma ve soğutma sistemi ise her hava koşulunda ideal yolculuk yapmanıza yardımcı oluyor. Özellikle koltuk soğutma sistemini testimiz sırasında sıklıkla kullandık. 10 farklı renge sahip LED ambiyas aydınlatma da hoşumuza giden detaylardan birisiydi.

Otomobilin arka kısmına geçtiğimizde ise uzayan aks mesafesinin artılarını görüyoruz. Superb modelinde olduğu gibi oldukça geniş diz mesafesini sunan Kodiaq bu sayede rakiplerine fark yaratıyor. Otomobilin arka koltuklarını dilerseniz ileri geri oynatma imkanınız var. Bu özelliğin yanında sırtlığın açısını da ayarlayabiliyorsunuz. Bu özellikler otomobilde opsiyon olarak sunulan 3. sıra koltuktaki kişilerin yaşam alanını doğruda etkiliyor. 3. sıra koltuklara geçiş ise kolay. Fakat  yaşam alanı olarak birinci ve ikinci sıradaki koltuklar kadar rahat değil. Yetişkin bir bireyin uzun yolculuklar yapması zor olsa da küçük çocuklar için bu durum sıkıntısız.

 

Kodiaq’ın bagajına baktığımızda ise 720 literlik bir hacim bulunuyor. 3. sıra koltuğu açtığınızda ise bagaj hacminiz önemli ölçüde kısıtlanıyor. Eğer 7 kişi yolculuk yapmayı planlıyorsanız kalan hacim işinizi görmeyecektir. Bagajda orta konsolda olduğu gibi küçük kullanışlı ufak gözler yer alıyor.

Kodiaq’ta sevdiğimiz iki küçük detaydan bahsetmek istiyorum. Ön ve arka kapıları açarken kapı kolunun altında bir plastik parça ortaya çıkıyor. Bu sayede dar alanlarda otomobilinizden çıkarken yandaki otomobile veya duvara vurup hasar görme ihtimali ortadan kalkıyor. Diğer detay ise Superb modelinde de karşımıza çıkan kapılara saklanan şemsiyeler. Yağışlı havalarda otomobilinizden ıslanmadan inmek için güzel bir detay.

Test otomobilimizin kaputununn altında VAG grubundan tanıdığımız 1.4 TSI ACT motor yer alıyor. 150 beygir güç üreten motoru gücünü DSG şanzıman aracılığıyla 4 tekere birden aktarıyor. 1500 – 3500 d/dak arasında 250 Nm tork üreten motor Kodiaq’a yeterli bir hızlanma sunuyor. Fabrika verisi olarak açıklanan 9.9 saniyelik 0–100 km/s süresi kulağa düşük gelebilir. Otomobilin boyutları nedeniyle artan ağırlığı ve dört tekerden çekiş sistemi burada önemli role sahip.

Artan ağırlık ve dört tekerlekten çekiş sisteminin dezavantajlarını otomobilin tüketim verilerinde de görüyoruz. Şehiriçinde 100 km’de 8.5 litre, şehirdışında ise 100 km’de 6.3 litre harcadağı fabrika tarafından belirtilmiş. Testlerimiz sırasında bu değerlere rahatlıkla ulaştığımızı belirtmek isterim. Kullanım temponuzu artırdığınızda ise bu değerleri hızlı bir şekilde aşıyorsunuz.

Otomobilin kullanımına geçtiğimizde ise Kodiaq’ın konforlu yapısı ile dikkatimizi çekti. Otomobilin hafif direksiyonu ve konfor odaklı tasarlanmış süspansiyonu sayesinde yolculuklarınız keyifli bir hal alıyor. Otomobilin büyük ve yüksek yapısı nedeniyle rüzgar sesi gelse de rahatsız edici bir boyutta değil. Fakat 150 km/s gibi hızlarda bu sesler rahatsız edici hale geliyor. Konforlu odaklı tasarlanan süspansiyon, ağırlık ve yüksek yapı nedeniyle Kodiaq virajları pek seven bir otomobil değil. Virajlı yollarda limitlerini biraz zorladığınızda ise önden kayma eğilimi gösteriyor. Fakat ESP kontrolü elinde tutuyor. Yukarıda saydığımız  dezavantajlar otomobilin rüzgardan etkilenmesine de neden oluyor. Otoyol kullanımında hafif olan direksiyonu sıkı tutmanızı tavsiye ederiz. Özellikle rüzgarı viyadüklerde.

Konuğumuz olduğu sürece keyifli yapısı ile bize kendini sevdiren Kodiaq özellikle geniş aileler için ideal gözüküyor. Konforlu yapısı ile tüm aile üyeleriyle konforlu yolculuklar vaad ediyor. Ağırlığın altında ezilen motoru ise Kodiaq’ın en büyük eksiği. 2.0 TDI motor opsiyonunun bu otomobile daha ideal olduğunu düşünsek de fiyatı için aynı şeyleri söylemek çok zor.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir