Fiat’ın hafifsıklet ticarisi Fiorino, yenilenen yüzüyle, otomatik şanzımanıyla ve en donanımlı haliyle Kemal Çetinkaya’nın misafiri oldu.
Fiat’ın yenilenen hafif ticari modeli Fiorino Combi ile beraberdik. Yenilenen gövde tasarımıyla Fiorino daha yakışıklı olmuş. Otomobilin bizim de kullandığımız Premio donanım paketi, zengin içeriğiyle göz dolduruyor. 5inçlik dokunmatik ekrana sahip bilgi-eğlence sistemi, hız sabitleyici, start&stop, koltuk ısıtma gibi donanımlar öne çıkanlardan. 1.3 litrelik Multijet motorla ve beş kademeli yarı otomatik robotize şanzımanla kullanma fırsatı buluğumuz Fiorino, 75 bg güce ve 190 Nm torka sahip.
Otomatik Fiorino, ne yazık ki şanzımanın da etkisiyle performans olarak vasatı aşamıyor. Hızlanmalar esnasında çok sabırlı olmak ve vites geçişlerinin zamanlarına alışmak gerekiyor. Önceki modellerdeki gibi yine çok sarsıntılı olan vites geçişleri arasında uzun saniyeler geçiyor.Sollamalar sırasında ihtiyacınız olan alt vitese geçmek için şanzıman uzun uzun düşünüyor. Bu esnada siz çoktan manuel olarak bir alt vitese geçmesi için vites topuzuna dokunmuş oluyorsunuz. Aracın ilk hareketi için de biraz fazladan gaz tepkisine ve sabıra ihtiyaç var. Bunlar Fiat’ın robotize şanzımanının neden olduğu kayıplar. Yokuşlarda bu durum problem olsa da, yokuş kalkış desteği bulunan araçta pek sıkıntı yaşamıyorsunuz.
Şanzımanda ayrıca Eco modu bulunuyor. Bu sayede daha erken vites artıran otomatik vites, daha ekonomik bir sürüş sağlıyor. Fiat’ın önceki modellerinde bulunan start&stop sıkıntıları Fiorino’da da devam ediyor. Sistemde halâ zaman zaman tutarsızlıklar mevcut. Bu durum bazen aracı yerinden kaldıramamanıza dahi neden olabiliyor.
Halihazırda yakından tanıdığımız Multijet dizel motor, ekonomik tüketimiyle öne çıkıyor. Otoyol sürüşü ve şehir içi trafiği de dahil olan sürüşümüzde ortalama 6 lt/100km’lik bir tüketim verisi elde ettik. Bu konuda çok özenli davranmadığımızı da itiraf edelim.
Premio donanım paketine sahip Fiorino’da içeride ve dışarıda aracı daha zengin gösteren Piano Black yüzeye sahip bir çok detay bulunuyor. İç mekan plastik kalitesi sınıfındaki standartları karşılıyor. Ergonomik tasarımıyla dikkat çeken ön konsolda en büyük eksik sürücüye uzak kalan multimedya ekranı. Alışması zaman alan bilgi-eğlence sistemi, navigasyon fonksiyonuyla dikkat çekiyor. Bunun haricinde Fiorino yeterli genişlikte iç mekan sunuyor. Arka koltukların da sökülmesiyle çok büyük bir arka alana sahip olunabiliyor.
Yol tutuş olarak sınıfındaki değerleri karşılayan Fiorino, bağımsız arka süspansiyonları ve ESP sayesinde sürücüyü güvende hissettiriyor. Ancak aracın arkası bozuk zeminlerde ve engebeli yollarda çok zıplıyor. Arka koltukta yapılan seyahatler bu yüzden tatsız olabiliyor. Otomobil frenlemelerde ise yeterli performans sunuyor.
Hafif ticari sınıfında hatırı sayılır yere sahip olan ve satış rakamlarıyla da bunu belli eden Fiorino, otomatik vites seçeneğiyle de bir çok kişinin tercih sebebi olacaktır. Daha fazla yol yapan ticari amaçlı kullanıcıların da yoğunlaşan büyük şehir trafiklerinde en akıllı seçimlerinden biri ne olursa olsun otomatik vitesli ve zengin donanımlı Fiorino olacaktır.
Yazı: Kemal Çetinkaya
Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments