Mercedes-Benz GLA200

Mercedes-Benz GLA

Mercedes’in ‘crossover’ sınıfının doğuşana tepkisiz kalamamasının sonucunda ortaya çıkan GLA, ömrünün ortasında geçirdiği makyajdan sonra karşımızda.

Bundan 15 yıl önce Almanlara;  “Gelandewagen’in G’si ile başlayan 9 farklı model üreteceksiniz’’ desek gülüp geçerlerdi. ‘’Hadi oradan. Bizim mis gibi ML’imiz var’’ derlerdi. Öyle ki Japonların RAV4’le başlayan ‘crossover’ denemelerine de uzun uzun güldüklerine eminim. Fakat hesaplar döndü, işler değişti.

Nissan’ın Juke ve Qashqai ile yakaladığı ciddi başarıdan sonra otomobil üreticilerinin kafasında yeni bir ışık yandı; crossover! Bir SUV’un sahip olması gereken özelliklerin yarısını atıp diğer yarısını da yumuşatınca ortaya bu yepyeni segment çıkmış oldu. Almanlardan İngilizlere, Fransızlardan İspanyollara kadar bir çok üretici bu yeni sınıfın potansiyelini farkedince ​ise ortalık crossover’lar ile doldu.

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA

GLA da bu konuya Mercedes’in ürettiği en pratik çözümlerden birisi. A Serisi’nin hormonlu ve sert erkek kardeşi gibi duran GLA, premium kompakt bir otomobilin nasıl crossover’e dönüştürülebildiğinin başarılı bir kanıtı.

2013 yılında üretime girdikten sonra başarılı satış rakamları yakalayan GLA, ömrünün yarısını doldurduğu hissedildiğinde Mercedes tarafından makyaj operasyonuna tabi tutuldu. Küçük değişiklikler geçiren ve tazelenen GLA, görevine devam etmek için 1.6 litrelik turbo benzinli motoruyla ve ‘Kanyon Beji’ rengiyle Autocar’a konuk oldu.

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA

Estetik operasyonun en önemli detaylarını dışında taşıyan GLA, tıpkı yere yakın ikizinde olduğu gibi aydınlatma grubunda ve tamponlarında çeşitli değişikliklerle ortaya çıktı. En belirgin farkı yuvarlak formlu sis farlarıyla ortaya koyan yeni GLA, tamamen LED farlarıyla ve karakteristik LED gündüz sürüş farlarıyla ‘yenilik’ vurgusunu pekiştiriyor. Ufak bir rötuşa tabi tutulan arka stoplar ve yeni ön havalandırma ızgarası da diğer detaylar. Her ne kadar bu değişiklikler GLA’nın yüzüne bir tazelik katsa da ciddi bir değişikliğin eksikliği ‘yeni’ vurgusuna gönülden inanmanıza engel oluyor. Fakat tüm markaların aynı stratejiyi kullandığını düşünürsek Mercedes’i suçlamak haksızlık olur.

Yaşam alanında yenilenen direksiyonuyla kullanıcısını karşılayan GLA’da 8inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı güncellenen donanımların başında geliyor. Altyapısında iyileştirmelere gidilen COMAND bilgi-eğlence sistemi, opsiyonel olarak sunulan Garmin navigasyon sistemiyle kullanışlı bir ikili olsa da ne yazık ki yapılan girdilere gelen geç tepkiler can sıkıyor. Sistemi ‘tam anlamıyla’ kullanabiliyor olmak içinse kendinize alışmak için biraz zaman tanımanız gerekiyor. Diğer değişiklikler ise gösterge tablosuna yapılan küçük dokunuşlar ve trim parçalarındaki bir kaç krom detaydan ibaret.

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA

 

Makyaj operasyonundan bağımsız olarak; Urban donanımla birlikte sunulan elektrikli ve hafızalı ön koltuklar, elektrikli bagaj kapağı ve kaliteli konsol kaplamaları GLA’nın kullanıcısını en çok şımartan detaylarından. ‘Premium’ olmanın hakkını kullanılan malzemelerle ve bir çok detayla veren Mercedes, opsiyonel olarak sunduğu Harman Kardon Logic 7 Surround ses sistemiyle de tüm alkışları topluyor.

Yenilenme operasyonuna motor ve şanzımanları dahil etmeyen GLA, aynı seçenekleri ürün gamında sunmaya devam ediyor. Bizim misafirimiz olan GLA 200 ise bir çok Mercedes modelinde karşımıza çıkan 1.6 litrelik turbo benzinli motoru kullanıyor. Devir çevirmeye istekli yapısıyla ve DCT şanzımanın itaatkar geçişleriyle birlikte 156 beygir gücünün tamamını kullanmanız için sizi teşvik eden ünite, 12500 d/dak itibariyle gelen 250 Nm torkuyla aynı zamanda düşük hızlarda da hızlı hareket imkanı sunuyor. Ne yazık ki ‘ekonomik’ olmanın yakınına bile yaklaşamayan motor; dikkatsiz kullanımlarda 11-12 lt/100km, en sakin sürüşlerde ise 7.5-8 lt/100km’lik tüketim verileri sunuyor.

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA

Harekete geçtiğinde, üretim amacının bir sonucu olarak hem asfalt hemde bozuk zeminler için ideal bir karışım sunan GLA, nispeten medeni süspansiyonlarıyla şehir asfaltında ihtiyaç duyulan rijit formunu korurken arazi şartlarında ‘yeteri kadar’ konfor sunmayı başarıyor. Süspansiyonların performansını fırsata çeviren GLA, sınırda kullanımlarda ön kısımdaki tutuşun kaybolmaması için elinden geleni yapıyor. Kontrolün kaybolduğu anlarda ise elektronik sistemler hızlıca duruma müdahale ediyor.

İlk görüşten itibaren bir çok detayıyla ilginizi canlı tutmayı başaran GLA, bir çok kutucuğu doğru işaretlemeyi başarsa da, donanımlarıyla ve tarzıyla kazandığı puanları fiyatıyla ‘çarçur’ ediyor. 234.900 TL’lik fiyat etiketine sahip GLA, tabiri caizse ‘kendi ayağına sıkıyor’.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir