Ralli etaplarının hala en çok konuşulan otomobilleri şüphesiz Grup B otomobilleri. Çok hızlı ve tasarım anlamında çok agresif olan Grup B otomobilleri dediğimizde aklımıza Lancia Delta S4, Audi Quattro gelse de farklı üreticilerin ürettiği çılgın otomobilleri de yok değildi. Fakat birçoğu etaplara çıkamadan müzelerin veya özel koleksiyonerlerin eline geçti.
Mazda RX-7 Group B
Grup B otomobilleri sesleri ile de hatırlansa da Mazda’nın RX-7 modeli Rotary motoru sayesinde diğer Grup B’lerden çok daha farklıydı.
Audi Group S
Audi mühendisleri seksenlerin ortasında 1000 beygir gücünde, ortadan motorlu bir konsept üzerine çalışmıştı. Fakat etaplara hiç çıkamadı.
Toyota 222D
Ralli otomobiline Le Mans otomobilinin motorunu takmak biraz çılgınca olabilir. Fakat Toyota mühendislerine göre bu çok normal. Ortada konumlanan motoru ve dört tekerlekten çekişli 222D, Grup S modellerinin iptal edilmesiyle etaplara çıkmadı.
Ferrari 308 GTB Group B
Ferrari’nin ralli otomobillerini etaplarda çok görmemiş olabilirsiniz. Fakat 308 GTB modeli bir dönem ralli etaplarında boy gösterdi.
MG Metro 6R4
Metro 6R4, 6 silindirli motoru arkada konumlanıyordu. Dört tekerlekten çekiş sistemini kullanan bu otomobilin en büyük başarısı ise 1985 Lombard RAC Rally’de elde ettiği üçüncülük oldu.
Opel Manta 400
Kevlar gövde panelleri, hafif kasa, 275 beygir güç üreten motor ve arkadan çekiş sisteminin bir araya geldiği Opel Manta 400 izlemesi en keyif verici ralli otomobillerden bir tanesi idi.
Ford Escort RS 1700T
Ford cephesinde RS200 en popüler model olsa da MK3 Escort kasası üzerine üretilen Escort RS 1700T modelini de unutmamak gerekir. Yüksek maliyetleri ve yavaş gelişimi nedeniyle isteneni vermekten uzak kalmıştı.
Citroen BX 4TC Evolotion
Citroen’in ilk Grup B denemesi başarısızlıkla sonuçlanmıştı. 1986 yılında tamamlanan model etaplara çıkmadan önce Grup B otomobillerinin yasaklanması bu otomobilin en büyük talihsizliği oldu.
0 comments