Hyundai, N performans kolu tarafından geliştirilen ilk model olan i30N’i tanıttı. İlk alınan bilgilere göre 271 bg güç üretebiliyor.
Ford Focus ST’nin rakibi olarak performansa odaklı geliştirildi. Hyundai’nin yüksek performans patronu olan eski BMW M bölümü müdürü Albert Biermann’ın rehberliğinde, Nürburgring Nordschleife’de 10000 km’nin üzerinde uzun bir test periyodu geçirdi. Biermann, “i30N, erişilebilir, yüksek performanslı bir pakette müşterilerimize maksimum sürüş keyfi sunmaktan başka amaçla geliştirilmedi” dedi.
Otomobile ilk bakıldığında dikkat çeken değişiklikler; daha geniş ve alımlı bir difüzör, gövde renginden farklı yan marşpiyeller, bagaj üstü spoyler ve içerisinde üçgen led fren ikaz lambası, ön tampon altına ek aerodinamik lip ve geniş kanallı ön ızgara. Ön ve arka tamponda ve ön ızgarada bulunan havalandırma ızgaraları araca uygulanan rüzgar kuvvetinin yönlendirilmesinde büyük bir görev üstleniyor ve seyir halindeyken aracı 4 mm daha aşağı oturtuyor.Arkadaki ikiz çıkışlı egzozların yanı sıra arabanın performansını belirtmek için N etiketli fren kaliperlerinin önünde oturan 18 inç standart veya 19 inç opsiyonel jantlar da bulunuyor.
Otomobil, 2.0 litrelik T-GDI turboşarjlı sıralı 4 silindirli moturu ve 6 ileri düz vitesiyle önden çekerli olarak satışa sunulacak. Bu motor sayesinde 6000 devirde 247 bg güç üretirken 1400-4500 rpm arası 350 nm tork üretebilecek. Bu veriler eşliğinde 0’dan 100 km hıza 6.4 saniyede ulaşabilecek. Ancak opsiyonel olarak sunulacak bir güç paketi ile 271 bg güç üretip 6,1 sn’de 100 km hıza ulaşabilecek. Böylelikle i30N, Hyundai’nin en hızlı modeli ünvanına sahip olacak.
Tamamen kapatılabilen elektronik kontrol sistemi (ESP) kullanılıyor, elektronik kayma diferansiyeli (E-LSD) içeren opsiyonel performans paketi mevcut. Standart olarak direksiyondan iki tuşla kontrol edilebilen beş farklı sürüş modu bulunuyor; Eko, Normal, Spor, Spor N ve N. Seçilen modlara göre aracın süspansiyon sönüm sertliği, motor tepkileri ve egzoz hacmi değişkenlik gösterir. Vites değiştiğinde ve F1’den bildiğimiz rev-match için bilgilendirme amaçlı gösterge uyarı ışığının yanı sıra launch control modu bulunuyor.
Yenilenen spor koltukları ve geniş iç hacmile beraber 8.0 inç’lik dokunmatik ekran ve bilgi-eğlence sistemi içeriyor. Kablosuz şarj, Android Auto ve Apple CarPlay opsiyonel olarak sunuluyor. Sürücü asistanı, acil frenleme, şerit tutma asistanı ve ışın teknolojisi araçta mevcut, ayrıca araba yol işaretlerini tanıyabilir ve bunları TFT gösterge ekranında görüntüleyebilir.
i30N, Hyundai’nin Çek Cumhuriyetindeki Nošovice tesislerinde üretilecek.
0 comments