Jeep‘in merakla beklenen yeni SUV’u Compass, ortaya çıkmasından günler sonra yapılan lansmanla tüm detaylarıyla görücüye çıktı.
Geride bıraktığımız İstanbul Autoshow’da da Jeep standının en önemli ismi olarak dikkat çeken Compass, Avrupa için yapılan lansmanla birlikte bayilerin satış listesine girmeye başladı. Avrupa’daki en popüler sınıf olan kompakt SUV’lar arasında Jeep adına mücadele verecek olan yeni Compass, 2020 yılına kadar kompakt SUV sınıfında öngörülen yüzde 20’lik büyüme içinde kendine yer arayacak.
Avrupa için geçerli olacak; 2 benzinli ve 2 dizel motorla tanıtılan Jeep Compass, toplam 8 farklı motor-şanzıman seçeneğine sahip olacak. Giriş seviyesinde 1.4 litrelik MultiAir2 motoru kullanacak olan yeni Jeep 140 beygir güce ve 230 Nm torka sahip olacak. Sadece önden çekişle birlikte satın alınabilecek bu motorda 6 ileri manuel şanzıman kullanılacak. Aynı motorun daha güçlü versiyonunda ise; 170 beygir güce ve 250 Nm torka sahip Compass, 9 ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satın alınabilecek.
Dizel cephesinde 1.6 litrelik ve 2 litrelik MultiJet motorları kullanacak olan Compass, sırasıyla; 120 bg güç/320 Nm tork ve 140 bg güç/350 Nm tork değerleri sunacak. Güçsüz versiyon manuel şanzımanla ve önden çekişle satın alınabilirken, 2 litrelik model hem manuel hemde otomatik şanzıman seçenekleriyle ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satın alınabilecek. Jeep Compass‘in 2.4 litrelik benzinli motora sahip en güçlü versiyonu ise sadece Rusya, Afrika ve Orta Doğu pazarında satılacak.
2 farklı 4×4 sistemiyle donatılan Compass; ‘Jeep Active Drive’ ve ‘Jeep Active Drive Low’ isimlendirilen seçeneklere sahip olacak. Arazi araçlarından aşina olduğumuz ‘Low’ moduna sahip olacak yeni Jeep Compass, farklı tahrik oranlarıyla arazide kabiliyetini sergileyecek. Compass‘te ayrıca; Auto, Snow, Sand, Mud ve Rock (sadece Trailhawk versiyonuna özel) olmak üzere 5 farklı sürüş modu bulunacak.
Compass’in en iddialı versiyonu ise diğer modellerden de bildiğimiz gibi ‘Trailhawk’ olacak. Normal modelden 2.5 santim daha yüksek olacak Jeep Compass Trailhawk, diğer modellere göre daha iyi yaklaşma ve uzaklaşma açıları sunacak. Trailhawk ayrıca daha sert görünümüyle dikkat çekecek.
FCA‘nın ‘small wide architecture’ adıyla bilinen platformu üzerinde şekillenecek olan Jeep Compass, tamamen bağımsız süspansiyonlara ve sınıfın standartlarının üstünde olduğu belirtilen frekans sönümlemeli yaylara sahip olacak. Yeni Compass‘in şasesi %65 daha güçlü olarak yüksek mukavemetli çelikten imal edilirken, yeni SUV’un hem dinamikleri hemde güvenliği artacak.
Kokpitinde diğer FCA modellerinden de tanıdığımız uConnect bilgi-eğlence sistemini kullanacak olan Compass; 5inç, 7inç ve 8.4inç olmak üzere 3 farklı ekran boyutu seçeneği sunacak. Ayrıca sürücü LED gösterge ekranı da donanım paketine bağlı olarak 3.5inç ve 7inç olarak tercih edilebilecek.
Artık bir çok otomobilde standart hale gelmeye başlayan; ön çarpışma uyarı sistemi, şerit takip asistanı, kör nokta uyarı asistanı ve çapraz trafik asistanı gibi donanımlara sahip olacak yeni Jeep Compass, adaptif hız sabitleyici ve otomatik park asistanı gibi donanımları da listesinde bulunduracak.
İtalya, Almanya, Fransa, Belçika, İspanya Avusturya, İsviçre ve Polonya’da satışına Eylül ayında başlanacak yeni Jeep Compass, Avrupa’nın geri kalan ülkelerine 2018’in ilk aylarında ulaşacak. Compass‘in Türkiye’ye geliş tarihi ise henüz belli değil.
0 comments