Audi, geçtiğimiz sene duyurduğu ikinci nesil A5’in en ateşli versiyonu RS5 Coupe‘yi Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkardı.
Audi‘nin yeni motoruyla, yeni platformuyla ve yeni kokpitiyle duyurduğu RS5 Coupe; RS3 ile birlikte markanın yeni yüzünün RS modellerine uyarlanmış ilk hali olarak çekiyor. RS5‘ten sonra gelecek; RS4, RS6 ve RS7, Audi Sport tarafından aynı formülle üretilecek.
Dış görünüşü itibariyle diğer RS3’e selam çakan RS5; dev hava girişleriyle, çamurluk ve ızgaralardaki RS logolarıyla, arka difüzörüyle ve ön ızgara altındaki ‘Quattro‘ logosuyla standart modellerden ayrılıyor.
2.9 litrelik çift turbolu V6 motorla duyurulan yeni RS5, 450 beygir güce sahip. Önceki nesilde kullanılan 4.2 litrelik V8 ünite ile aynı gücü üreten V6, Audi ve Porsche işbirliğiyle üretildi. 2.nesil Panamera’da da karşımıza çıkan 90 derecelik V6, 600 Nm’lik torka sahip.
Önceki nesilin 1712 kilogramlık ağırlığından 1655 kilograma düşen yeni Audi RS5, ton başına 271 beygir güç üretiyor. Toplam uzunluğu 74 mm artan ve arka aks açıklığı 15 mm genişleyen otomobil artık karbon fiber tavana sahip. Yeni bir platforma geçiş yapan RS5 Coupe’nin, önce ve arkada sunduğu 5 nokta bağlantılı süspansiyonları ‘Dinamik Sürüş Kontrolü’ ile isteğe göre ayarlanabiliyor.
Daha önce kullandığı 7 ileri çift kavramalı şanzımandan vazgeçen yeni Audi RS5 Coupe, ZF tarafından üretilen 8 ileri tork konvertörlü şanzımana geçiş yapıyor. Audi’nin en güncel Quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip yeni model, ön ve arka tekerlekler arasında 40:60 oranında bir çekiş sunuyor. RS5 Coupe’nin opsiyon listesinde ise ayrıca bir spor diferansiyel bulunuyor.
0’dan 100 km/s hıza önceki modelden 0.6 saniye daha hızlı ulaşan (3.9 saniye) RS5 Coupe‘nin hızı ne yazık ki 250 km/s ile sınırlı. Fakat kullanıcılar Dinamik Paket adı verilen opsiyonla bu sınırı 280 km/s hıza çıkarabiliyor.
0 comments