Honda’nın geçen yıl Paris Motor Show’da ‘konsept’ halini görücüye çıkardığı Civic Type-R, yollara inecek haliyle önümüzdeki ay Cenevre Motor Show’da sahne alıyor.
Japon üreticinin en çok satan performans otomobili Civic Type-R, 2014 yılında yenilenerek yine Cenevre’de duyurulmuştu. Aradan geçen 3 yılın ardından az da olsa yaşlanan Civic Type-R, 10. nesil Civic’in satışa sunulmasıyla birlikte yerini yeni modele bırakacak.
Daha önceki modellerin üretimine de ev sahipliği yapan; Swindon, İngiltere’deki Honda tesisinde üretilecek Civic Type-R, ilk olarak Amerika pazarında satışa sunulacak. Avrupa pazarında Type-R’ın satışına başlanması ise Eylül ayını bulacak.
Yeni Honda Civic Type-R hakkında ortalıkta dolaşan en büyük sorulardan birisi, modelin dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olup olmayacağı ile alakalı. Hot-Hatch sınıfını domine eden; Mercedes-AMG A45, Ford Focus RS ve Volkswagen Golf R gibi iddialı isimler düşünüldüğünde bu hamlenin oldukça mantıklı göründüğünü söyleyebiliriz. Fakat Honda’nın gelenekçi yapısını hesaba katarsak Type-R’ın yoluna önden çekişli olarak devam etmesi daha muhtemel görünüyor.
Mevcut modelde kullanılan K20C1 kodlu 2 litrelik turbo beslemeli üniteyi kullanmaya devam edecek yeni Type-R, yapılan güncelleme operasyonlarıyla 310 beygirden çok daha fazlasını sunacak. Şase geliştirmelerine maruz kalacak yeni Type-R, daha geniş iz genişliğiyle tutunma ve yol tutuş becerilerini arttıracak. Aerodinamik eklentileri daha verimli kullanacak Type-R, daha fazla down-force kuvvetine sahip olacak; ayrıca motor ve frenlerin soğutulmasında yeniden tasarlanan hava girişlerinden faydalanacak.
2017 Honda Civic Type-R henüz yola çıkmadan ‘Nürburgring’ rekoruna da göz dikmiş durumda. Önden çekişli olarak üretilmesi durumunda, Volkswagen Golf GTI Clubsport S‘i koltuğundan etmeye hazırlanan yeni Type-R; 2018 yılında yollara inecek Renault Megane RS‘le de ciddi bir mücadeleye girecek.
0 comments