AUDI S1 modelini uzun zamandır bekliyoruz. Audi resmi olarak bunu, üç kapılı A1’in tanıtımında 2010 yılında açıklamıştı. Geliştirme çalışmaları tüm hızıyla devam etti ve bu arada sınırlı A1 quattro üretildi. Aslında bu Audi tarafından prototip S1 olarak gösterilmişti.
Dört çeker sisteminin mühendisliğinin bekleme nedeni, A1’de arkadaki burulma kirişinin yerini çok kollu bir bağlantı getirilmesi planıydı. Ama artık S1 burada; üç kapılı ve beş kapılı versiyonlarıyla hem de… İlk sürüşümüzde bu otomobilin ne kadar canlı ve istekli olduğu konusunda önemli fikirler edineceğiz.
Bu otomobilinin kaputunun altında turbo beslemeli 2.0 lt motor bulunuyor. 231 bg üreten motor, 370 Nm tork değerine sahip. Bu açıdan bakıldığında bundan önceki en kuvvetli A1 olan 1.4 TFSI’dan 46 bg ve 120 Nm daha fazlasına sahip.
İstekli bir motoru var ve alt devirlerde de esneklik sunması keyif veriyor. Orta devirlerde vurucu kuvvet ortaya çıkıyor ve sonuç olarak akıcı bir doğallık sunuyor.
En yüksek tork 1600 d/dak’da geliyor ve düşük hızlarda memnuniyetle otomobili ileriye atıyor. Diğer yandan şehir içi hızlarda da son derece rahat bir sürüş ortaya koyuyor. Devir limitlerinin artmasıyla birlikte özellikle egzozdan gelen çatırtılar da size eşlik ediyor.
Sunulan tek vites kutusu, sportif hislere sahip altı ileri manuel şanzıman. Audi’nin dört çeker sisteminin son versiyonuyla ve elektronik diferansiyel kilidiyle birlikte güzel çalışıyor. Sonuç olarak S1’de inanılmaz bir çekiş ve yol tutuş ortaya çıkıyor; sürüşünüz patinajlar yüzünden bölünmüyor. Resmi rakamlara göre 0-100 km/s hızlanması 5.9 sn fakat bundan daha hızlı hissettiriyor.
A1 ile karşılaştırıldığında S1’in sürüş yüksekliği 25 mm azaltılmış; revize edilen yaylar ve amortisörler yer alıyor. Ayrıca 17 inç jantların üzerinde 215/40 lastikler standart olarak sunuluyor. Elektromekanik direksiyonun his ve geri bildirim açısından eksikleri olsa da ağırlığı iyi.
Virajlı yollarda otomobilden epey keyif alıyorsunuz. S1 size gittikçe daha fazla güven aşılıyor; sıkı amortisörler, aracı kontrol altında tutuyor ve virajlarda size doğal bir denge
sunuyor. Ayrıca çeviklik açısından diğer A1’lerden daha üstün. Sürüş sert, ama tümseklerden geçerken rahatsız edici bir tarzı yok.
Kabin ise otomobilin diğer dikkat çekici yanı. Tasarımı, kaliteli malzemeleri ve fonksiyonel basitliği öne çıkıyor. S1, yetenekleri açısından son derece çekici.
Diğer yandan Türkiye fiyatları henüz belli olmasa da, Avrupa fiyatlarıyla karşılaştırdığımızda pahalı olacağını tahmin edebiliyoruz. Bu açıdan normal A1’in üzerine büyük bir premium otomobil taşıdığını söyleyebiliriz. Yine de çok çekici ve mühendislik açısından çok başarılı bir otomobil olduğu tartışmasız.
0 comments