Daha büyük, daha hafif BMW 5’in mottosu dinamik, ekonomik ve teknolojik olmak.
Altıncı nesil yeni 5 serisi Ekim ayında görücüye çıkacak. Satışına ise 2017 başında başlanacak. G30 karoser kodlu yeni model önce sedan formunda tanıtılacak. Steyşın versiyonun ortaya çıkışıysa gelecek yılın üçüncü çeyreğini bulacak. Etrafta dolaşan kamuflajlı prototiplerden gördüğümüz kadarıyla Audi A6’nın rakibi günümüzün F10 modeliyle benzer bir çizgiye sahip, ancak daha gergin bir yüzey ve daha honlanmış açılar da dikkatten kaçmıyor. Bu tanıdık tasarımın altında, yeni 5’te daha sofistike bir altyapı bulunuyor. BMW’nin dediğine göre şimdiye kadarki en sportif lüks sedanlardan biri geliyor. Yeni 5 serisi mevcut modele göre daha uzun, dolayısıyla daha uzun bir dingil mesafesi ve daha geniş olarak gelecek. Yeni 5 serisi, yeni 7 serisi gibi yepyeni bir platform üzerine inşa edilmiş. CLAR isimli bu platform, mevcut 35up yapısına göre daha yoğun oranda alüminyum barındırıyor. İddialara göre mevcut modelden 100 kg daha hafif olacak.
Yeni modelin motorları da aynı kalmasına rağmen elden geçirilmiş. BMW’nin son nesil dört silindir, 6 silindir ve V8 benzinli motorları yanında 4 ve 6 silindirli dizelleri de ürün gamını genişletecek. 550d xDrive’daki dört turbolu 6 silindirli dizelin gücü 400 bg’e torkuysa 760 Nm’e çıkıyor. 535i ActiveHybrid versiyonun da devam etmesi planlanıyor. Plug-in kabiliyetiyle birlikte elektrikli menzilinin 50 km’ye çıkarılacağı konuşuluyor. 540e, yani BMW’nin yeni hibridi X5 xDrive40e ile aynı motoru paylaşacak. Turboşarjlı 2.0 litrelik 4 silindirli benzinli motor ile bir elektrik motoru toplamda 313 bg üretiyor. En güçlü 5 serisiyse yine M5 olacak. M5’te mevcut modeldeki twin turboyla desteklenen 4.4 litre V8’in biraz geliştirilmiş bir versiyonu kullanılacak. M5’in son varyasyonu olan Competition Edition’ın 600 bg’lik gücü standart M5’te sunulacak. 5 serisinin giriş versiyonları yine 6 ileri manuel şanzımanla gelecek. Otomatik seçeneklerdeyse ZF’in 8 leri şanzımanı kullanılacak. M5 dahil olmak üzere bazı özel modellerdeyse çift kavramalı otomatik kullanılacak. 4 tekerlekten çekiş ise yine opsiyonel olarak gelecek.
Süspansiyon geometrisinde önde çift salıncaklı, arkadaysa çok kollu bağlantılı bir yapı kullanılıyor. Bir 5 serisinde ilk olarak önlerde havalı, arkalardaysa opsiyonel olarak havalı süspansiyon yer alacak. Şasi geliştirme çalışmalarında bazı modellerde, yine M5 de dahil olmak üzere dört tekerlekten yönlendirmeli direksiyon sistemi yer alacak. Ayrıca elektrikli olarak çalışan ve şasinin burkulmasını azaltan Dynamic Drive sistemi de yenilikler arasında. Yeni 5 serisinin kabininde son nesil 7 serisine benzer bir konsol bulunuyor. Yenilikler içinde headup display ve opsiyonel 12.3 inçlik ekranıyla son nesil iDrive yer alıyor. Ayrıca mimik kontrolü sistemiyle de sürücünün yüz ve el hareketleriyle yeni 5 serisi direktifleri yerine getirecek. Kablosuz telefon şarjı, LTE internet bağlantısı ve otomobilin dışından otomatik olarak park etmeyi sağlayan akıllı anahtar gibi opsiyonlar da 5 serisinin yeni oyuncaklarından.
YENİ 5 SERİSİ GT BUNDAN SONRA 6 SERİSİ Mİ OLACAK ?
Münih’ten duyduğumuz bilgilere göre BMW 5 serisi Gran Turismo versiyonu bundan sonra 6 serisi GT olarak adlandırılabilir ve lanse edildiği 2018 yılında az satılan 6 serisi Gran Coupe’nin yerini alabilir. Eğer bu gerçekleşirse, 5 kapılı liftback versiyon mevcut ilk jenerasyondan daha pahalı olacaktır. Yeni otomobilin daha ciddi farklı bir tasarımla 5 Serisi’nden iyice ayrılması bekleniyor. Amaç ise onu mevcut modelden daha yüksekte konumlandırabilmek. Prototipler çoktan dayanıklılık testine çıktılar bile. İçeridekiler onun, sırasıyla 2018 ve 2019’da gelecek olan nesil 6 serisi Coupe ve Convertible’ın burun tasarımını paylaşacağını söylüyorlar.
YAZI: GREG KABLE
0 comments