2009 yılında ilk kez hayatımıza giren Peugeot 3008, aradan geçen 7 yılın ardından sonunda ikinci nesline kavuştu.
Tasarımı makyajlı 2008 ile Peugeot 308 arasında bir köprü kuran otomobilin aks mesafesi 80 mm artırılmış. 4450 mm uzunluğundaki otomobilin bagaj hacmi de 90 litre kadar artarak 520 litreye ulaşmış.
Bir önceki nesil 3008’in kokpit tasarımının ne kadar özgün olduğunu hepiniz hatırlarsınız; havacılıktan ilham alınarak geliştirilen bu kokpit tasarımının temel mantığı yeni nesilde de devam ediyor. i-Cockpit adı verilen yeni kokpitte orta konsol yine eğimli ve şalterlere yer veriliyor. 12.3 inçlik gösterge tablosunun yanı sıra 8.0 inçlik bir multi medya sistemine de yer veriliyor. 208, 2008 ve 308’ten tanıdığımız küçük çaplı direksiyon simidinin göbeği de değiştirilerek yeni 3008’e adapte edilmiş. Bu arada tulumba koluna benzeyen yeni vites koluysa çok ilginç görünüyor.
Yeni 3008’e hayat veren motor seçenekleriyse turbo beslemeli ünitelerden oluşuyor. 1,2 litrelik turbo beslemeli benzinli motor 130 bg güç üretirken, 1,6 litrelik versiyon 165 bg güç üretimine sahip. 1,6 litrelik BlueHDi turbo beslemeli dizelinse 100 bg ve 120 bg’lik iki versiyonu bulunuyor. EAT6 tam otomatik şanzıman hem dizel hem de benzinli motorlarda tercih edilebilecek.
0 comments