Honda, Franfurt Otomobil Fuarı’nda alternatif mobilite çözümleriyle damgasını vurdu
Japon üretici Honda, küçükten büyüğe tüm ürün gamını sergilediği 66’ncı Frankfurt Otomobil Fuarı’na geleceğin alternatif mobilite çözümleriyle damgasını vurdu. Dünya lansmanı yapılan RC213V motorlu Honda Project 2&4, motosikletlerin özgürlüğü ile spor otomobillerin sürüş özelliklerini tek bir bünyede sunarken Honda UNI-CUB β ise kişisel mobiliteye farklı bir yaklaşım getiriyor.
RC213V motorlu Honda Project 2&4’ün dünya lansmanı
Honda, ‘Global Design Project’ ödüllü Project 2&4 ile motosikletin özgürlüğü ile otomobilin kullanım özelliklerini tek bir bünyede bir araya getiriyor. Etrafı neredeyse tamamen açık tek kişilik aracı harekete geçirme görevi motosiklet yarışlarında kullanılmak üzere tasarlanan RC213V kodlu motora verilmiş durumda.
Aslında zorlu MotoGP koşulları için geliştirilen 999 cc hacimli V4 silindirli motor yol kullanımı için revize edildi. Honda’nın ‘The Power of Dreams’ teknolojisini bünyesinde barındıran motor 215 bg güç ve 118 Nm tork üretiyor.
Geleceğin kişisel mobilite çözümü: Honda UNI-CUB β
Honda, 2015 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda geleceğin kişisel mobilite çözümü UNI-CUB β’yı sergiledi. Araç, dünyanın en gelişmiş insansı robotu ASIMO’da da kullanılan Denge Kontrol Teknolojisi ve Honda Omni Traction Drive System ile çalışıyor. Söz konusu teknolojiler kullanıcının gövdesinin ağırlığını kullanarak ileri, geri, yan ve diyagonal hareket etmesine imkan tanıyor.
Küçülen ve hafifleyen UNI-CUB β sadece 25 kg ağılığa sahip. 620 mm yüksekliğe, 510 mm uzunluğa ve 315 mm genişliğe sahip araç lityum-iyon bataryalarla besleniyor. 6 km menzile veya 4 km/s hızla 1,5 saat çalışma süresine sahip olan araç maksimum 6 km/s hıza ulaşıyor.
Honda, konsept olarak sergilendiği 2012 yılından bu yana UNI-CUB, Japonya Ulusal Bilim ve Geliştirme Müzesi işbirliği ile bir test programı gerçekleştiriyor. Yeni UNI-CUB β söz konusu test programından elde edilen veriler ve geri bildirim ışığında geliştirildi.
0 comments