Interbrand’in her yıl düzenli olarak yayınladığı en değerli markalar listesinin otomotiv klasmanında zirveyi yine Japon üretici Toyota aldı.
Global pazardaki her türlü markanın dahil olduğu “Best Global Brands 2017” listesi, bir kez daha Japon üreticinin otomotiv sektöründe elde ettiği liderliğe sahne oldu. Geçtiğimiz yılı 53.580 milyon dolarlık marka değeriyle 5. sırada kapatan Toyota, bu yıl 50.290 milyon dolara gerileyen ve %6 azalan marka değeriyle 7. sırada bitirebildi.
Otomotiv sektörünün iki numarasında Mercedes-Benz yer alırken, Alman üretici global sıralamadaki 9 basamağını korumayı başardı. 2016’daki 43.390 milyon dolarlık değerini 47.829 milyon dolara taşıyan Mercedes-Benz, %10’luk bir büyüme yakaladı. En büyük rakibi BMW ise, otomotiv sektöründeki 3. sırasını korumasına rağmen 41.535 milyon dolardan 41.521 milyon dolara gerileyen marka değeriyle global sıralamada 11. sıradan 13. sıraya geriledi.
Otomotiv sektöründeki sıralamayı; %3’lük büyümeyle marka değeri 22.696 milyon dolara ulaşan Honda 4. olarak, %5’lik büyümeyle marka değeri 13.643 milyon dolara ulaşan Ford 5. olarak, %5’lik büyümeyle marka değeri 13.193 milyon dolara ulaşan Hyundai 6. olarak, %2’lik büyümeyle marka değeri 12.023 milyon dolara ulaşan Audi 7. olarak, %4’lük büyümeyle marka değeri 11.534 milyon dolara ulaşan Nissan 8. olarak, %1’lik büyümeyle marka değeri 11.522 milyon dolara ulaşan Volkswagen 9. olarak ve %6’lık büyümeyle marka değeri 10.129 milyon dolara ulaşan Porsche 10. olarak tamamladı.
0 comments