Sürüş İzlenimi: Peugeot 3008

İlk yollarla buluştuğunda Peugeot için büyük bir sıçrama anlamına gelen Peugeot 3008, tamamen yenilenerek bir SUV’ye evrildi. Taze teknolojileri ve sunduğu şımartıcı özelliklerle 3008 iyi bir otomobil mi, hep birlikte bakalım.

Takvimler 2009 yılını gösteriyordu ve çok iyi hatırlıyorum, merakıma yenilip evimin yakınındaki Peugeot bayisine atlayıp gittim; Peugeot 3008’i merakla bekliyordum. Bu otomobilin tasarımı herkese hitap etmese de gerçekten farklı çizgilere sahipti. Havacılıktan ilham alınarak tasarlanan iç mekan o yıllar için oldukça başarılıydı. Zaman içerisinde 3008’e yeni motor, şanzıman seçenekleri eklendi ve başarılı bir makyaj operasyonuna tabii tutuldu.

Şimdiyse baştan aşağı yeni olan bir 3008 ile karşı karşıyayız. 3008 yine özgün görünüyor evet fakat diğer Peugeot modelleriyle olan akrabalığı artık daha belirgin durumda. Zaten artık Peugeot’nun bir SUV ailesi var; 2008 ve 5008 de 3008’e benzer tasarım detaylarıyla donatılan otomobiller.

_RKN6653

3008’de ilk dikkatimi çeken şey, bu otomobil gerçekten de bir crossoverdan çok SUV karoserine sahip. Koltuklar oldukça yüksekte konumlandırılmış, omuz çizgisi ve kaput da bir crossover için heybetli. Bu otomobilin  kendine has bir aurası var ve kesinlikle etkilemeyi başarıyor. Kokpitte kullanılan kot kumaşı benzeri malzeme ve kaliteli yumuşak plastikler seçkinlik hissini artırıyor. Bunun yanı sıra benzerlerine göre çok başarılı olan masajlı koltuklar ve iki ayrı ambiyans parfümü de hisler üzerinde ince çalışıldığının kanıtı. İki kollu çok küçük direksiyon simidiyse alışkanlık gerektiriyor. Vites topuzunun kullanımı da en az görünümü kadar keyifli. Gösterge tablosu TFT olan ve zevke göre değişime olanak sağlayan 3008’in dokunmatik multi medya ekranı da alışkanlık gerektiren başka bir özellik. Havalandırma kanalları altında sıralanan düğmelerse kullanım kolaylığı amacıyla konulmuş. Buradan navigasyon, havalandırma, uygulamalar ya da kişiselleştirme seçeneklerine kısa yoldan ulaşılabiliyor. Eşya gözü konusundaysa biraz daha akıllı çözümler beklerdik. Ayrıca tek USB girişi olması ve AUX girişi sunulmaması garip bir durum. Focal ses sisteminin gücü ve ses kalitesi beklentileri karşılayamıyor. Önde ve arkada iyi bir diz, baş, omuz mesafesi sunan 3008’in 500 litrelik bagaj hacmi de yeterli ve kullanışlı.

_RKN6716

Otomobilde yer verilen adaptif hız sabitleyici, tamamen LED farlar ve stoplar, akıllı park sistemi, şehir içi acil fren destek sistemi, kablosuz şarj teknolojisi gibi özellikler sürüşü daha güvenli ve rahat bir hale getiriyor. Sürüş demişken; biraz da sürüşe değinelim. Direksiyon sistemi bu sınıf bir otomobil için gerçekten çok keyifli; çok direkt, dengeli ve yapay hissettirmiyor. Gövde salınımları 19 inçlik jantların da etkisiyle rahatsız edici boyutta olmayan 3008, zorlandığında önden kayma eğilimine girse de izine döndürmek kolay. Yol tutuş seviyesi çok iyi olan Aslan’ın konfor seviyesi de beklentileri karşılar düzeyde; süspansiyon sistemi sessiz ve olgun tepkiler vermeyi başarıyor. 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel BlueHDi motor, 120 bg güç ve 300 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde çok sakin ve cansız bir karakterde olan motor, orta devirlerde kendine geliyor ve beklenen performansı veriyor. 6 ileri tork konvertörlü EAT6 şanzımanın çalışma karakteri genel olarak başarılı ve sarsıntısız, konforlu yapısıyla dikkat çekiyor. Manuel kullanımda ve sport modundaysa hatırı sayılır bir performans elde edilebiliyor. 3008’le biz 100 km’de ortalama 5,9 litrelik bir yakıt tüketim değeri elde ettiğimizi de not edelim.

Hemen her anlamda başarılı olan ve belirgin bir eksiği olmayan 3008, görünümünü beğenen ve nispeten yüksek kalan fiyat seviyesini kabullenen kullanıcılar için göz atmaya değer bir seçenek.

YAZI:KEREM TOKMAK

FOTOĞRAF:GÜRKAN ÇAĞLAR

 

_RKN6719 _RKN6720 _RKN6744 _RKN6748 _RKN6754

_RKN6758 _RKN6762 _RKN6768 _RKN6771 _RKN6774 _RKN6775 _RKN6779 _RKN6783

 

 

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir